obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7590 koppelen (domotica)
RuudSint
Goedendag,

Ik ben misschien een beetje doorgeschoten in domotica en is het nu een hobby geworden maar het is nooit genoeg dus wil ik kijken wat ik nog meer aan kan pakken.

Ik heb dus een Fritz!Box 7590 compleet met repeaters waaronder mijn oude 7490 in mesh, werkt perfect. Nu ging de deurbel stuk en moet ik aan een nieuwe dus gezocht op internet en gekeken naar een video deurbel die gekoppeld is aan internet. Toen ik die mogelijkheden zag bij Google nest keek ik verder en zag ook mogelijkheden met koppelingen van de verwarmingsthermostaat en mogelijkheden met rookmelders van Google nest.

Ik vroeg mij af of er lezers zijn die hier ervaring mee hebben....

Mijn eerste vraag is: kan google nest samenwerken met fritz ??
 
Gondelier

RuudSint schreef:

Goedendag,

Ik ben misschien een beetje doorgeschoten in domotica en is het nu een hobby geworden maar het is nooit genoeg dus wil ik kijken wat ik nog meer aan kan pakken.

Ik heb dus een Fritz!Box 7590 compleet met repeaters waaronder mijn oude 7490 in mesh, werkt perfect. Nu ging de deurbel stuk en moet ik aan een nieuwe dus gezocht op internet en gekeken naar een video deurbel die gekoppeld is aan internet. Toen ik die mogelijkheden zag bij Google nest keek ik verder en zag ook mogelijkheden met koppelingen van de verwarmingsthermostaat en mogelijkheden met rookmelders van Google nest.

Ik vroeg mij af of er lezers zijn die hier ervaring mee hebben....

Mijn eerste vraag is: kan google nest samenwerken met fritz ??


@RuudSint
Ik heb hier een soort gelijk systeem staan 7590/7590 en ook met Nest, alleen zag ik dat bij de Google nest deurbel, om dit goed te laten functioneren, men een abo moet nemen van €. 10,00 p/mnd bij Google. Toen ben ik op mijn besluit teruggekomen want dat is wel erg gortig.

Mijn 8 stuks dect-200 krijg ik niet aan de praat met Google Nest.
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
RuudSint
Dank voor je snelle reactie. Dat abonnement kan gereduceerd worden tot € 5.-- per mnd of € 50.-- per jaar maar dan nog......

Nu heb ik begrepen dat dat abonnement nodig is als je beelden op wilt slaan langer dan 3 uur. Ook kon je dan "live" een lange periode van de video en camerabeelden opslaan en live terugkijken. Dat soort dingen heb ik dus niet echt nodig, misschien bij de deurbel maar zeker niet bij de thermostaat en rookmelders. Het koppelen daarvan kan voordelen hebben bijvoorbeeld bij rook het uitschakelen van de verwarmingsketel. Daar zat ik naar te kijken omdat ik maanden per jaar in het buitenland ben en vooral richting winter.

Wat me meer zorgen baart is het feit dat je je dect 200 niet kon koppelen, zou dat ook omgekeerd zo zijn ?? Dan heb ik echt een probleem....

Verder:
RING heb ik ook bekeken en hetzelfde probleem, abo van € 3.-- per mnd en nog wat, slechte beveiliging, ik ben niet zeer technisch maar kon een RING kraken, weet alleen niet welke versie dat was...2 of 3.


PS aanvulling:
Jouw netwerk komt aardig overeen met dat van mij....8 dect 200 plus 2 repeaters waaronder de 1750 en natuurlijk 2 x fritz fon incl mobiel.
Gewijzigd door RuudSint op 08 augustus 2020, 15:05
 
Gondelier
@RuudSint

Ik weet niet wat voor soort mobiele telefoon je gebruikt, maar ik regel alles met
de MyFritz! App en de SmartHome App (BETA) voor de iPhone van AVM.
Dit werkt perfect, ook als je niet aanwezig bent.

De Fritz!Dect 200 werkt, deze kun je koppelen, aan de smartphones Android en IOS.
alles op AFSTAND of gecontroleerd:
Je kan schakelen aan/uit
Je kan temperatuur meten
Ik heb hem bij iemand met een stalen rolluik voor etalage geïnstalleerd, de persoon hoeft niet meer een uur auto te rijden om zijn rolluik voor de winkel te sluiten en/of open te doen.
Als een droogtrommel onder een waarde komt, schakelt deze automatisch helemaal uit.
Als iemand je huis binnenkomt en deze maakt geluid, schakelt automatisch ingestelde lichten aan.
etc. etc.
Van dit alles krijg je automatisch een melding op je Smartphone

Als ik thuis een telefoontje krijg, krijg ik een melding op mijn smartphone wie mij probeert te bereiken met nummerherkenning.

Ik had zelf 2 cameras voor/achter van Abus voor bij beweging, deze stuurde een e-mail met foto's en/of film naar mijn prive- als naar mijn smartphone e-mail. Het voordeel hiervan is dat alles prive wordt opgeslagen d.m.v. e-mail.
Deze camera's hebben jaaaaarrrrren goed gewerkt maar door de tand des tijds hebben deze het begeven.

Nu ben ook ik op zoek naar soort gelijke camera's.

Je denkt misschien dat ik bij AVM werk o.i.d. maar dat is niet zo !!

Suc6
Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
RuudSint
@Gondelier

Nee, ik denk echt niet dat je bij AVM werkt, integendeel want ik zit deels in dezelfde sfeer. Zal je proberen uit te leggen wat mijn bedoelingen zijn.

Ik heb als hoofdrouter natuurlijk de 7590 (7.20)
Daarbij heb ik als repeater de 7490 (7.12)
Dan de 1750 repeater (7.12)
en tot slot een 450e repeater (7.12)
alles in mesh

Daar hangt aan een Synology NAS DS710+ met 2 schijven en daaraan een DX510 in raid 10 met 5 schijven. Bereikbaar op internet via een eigen VPN verbinding
Verder 6 maal een DECT!200 voor schakeloptie's ivm verlichting
Dan 2 handsets van AVM voor vaste telefonie plus een "oude" ISDN telefoon (7590)
en een HP 8620 als printer, scanner en fax....

Uiteraard alles gekoppeld met mijn Samsung S9+
Daarop staat Fritz!cam
Fritz!wlan
MijFritz en daar schakel ik inderdaad alles mee op afstand

Moeders een Samsung S7 edge (ook geen probleem)
en uiteraard nog allerlei laptops van de kinderen en een tablet. Slechts 1 iphone van mijn dochter, ben niet zo kapot van Apple....zal wel aan het logo liggen, stukje uit die appel dus geen hele appel. ;-)

En tot slot een gastnetwerk....

Ik stond verbaasd dat ik de DECT!200 ook met geluid kon schakelen, uitgeprobeerd maar vind het zelf nog geen toevoeging, misschien later. Zoek dus wel alles uit en lees ook alle handleidingen dus mag ik veronderstellen dat ik van alle AVM mogelijkheden op de hoogte ben.

Maar nu komt het.
Aan dat netwerk zit ook een Sony tv en ook die kan ik via internet overal schakelen, en omdat dat werkt keek ik uit naar meer uitbreidingen.

Omdat ik veel uit huis werk wilde ik meer kunnen doen via internet. De eerste mogelijkheid waar ik aan dacht is de deurbel op afstand. Lijkt me een mooie toevoeging omdat ik nu toch een nieuwe deurbel nodig heb....

Google nest heeft in hun accessoires een verwarmingsthermostaat opgenomen die in het Google nest netwerk gekoppeld kan worden met Google nest rookmelders.
AVM heeft ook een mogelijkheid om verwarming te regelen maar alleen per radiator, niet de ketel zelf en dat wil ik dus nu wel. Op afstand richting huis de kachel regelen. De verlichting is geen probleem, ik kom nooit thuis in een donker huis.

Hoop dat het nu wat duidelijker is geworden welke kant ik op wil gaan....en JA...een bedrijf aan huis.
Gewijzigd door RuudSint op 08 augustus 2020, 18:27
 
Gondelier
@RuudSint

Volgens mij is er met AVM geen ondersteuning voor je cv-ketel, zoals Google.
Maar ook ik zoek verder.

Ik moet me in de deurbel nog verder verdiepen hoor, maar kijk ook hier eens. Ik weet niet of dit van buitenaf via MyFritz! te benaderen is.

https://www.youtube.com/watch?v=wwc6G...wc6Gku-uBA

Thumbs Up

PS.
Dat andere antwoord dat je geeft op een bericht dat is van december 2018 ??

https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...post_11958
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
RuudSint

Gondelier schreef:

@RuudSint

PS.
Dat andere antwoord dat je geeft op een bericht dat is van december 2018 ??

https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...post_11958


Gebeurt me nog wel eens....(weer) niet op de datum gelet.
 
RuudSint

Gondelier schreef:

@RuudSint

Ik moet me in de deurbel nog verder verdiepen hoor, maar kijk ook hier eens. Ik weet niet of dit van buitenaf via MyFritz! te benaderen is.

https://www.youtube.com/watch?v=wwc6G...wc6Gku-uBA

Thumbs Up


https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...post_11958


Ben weer wat verder en ik heb een denkvout gemaakt. Zal het uitleggen:

Ik had het over het koppelen van de rookmelders met de verwarmingthermostaat maar dat zijn dus beiden onderdelen van het Google nest netwerk dus ik wil 2 verschillende netwerkonderdelen met elkaar laten werken (nest en Fritz!) en dat gaat dus niet.

Maar ik heb een oplossing gevonden wat betreft de deurbel. Ik kies voor EUFY by ANKER. Werkt met een homebase en die is te koppelen met mijn Fritz!box 7590. Voor de deurbel heb ik dan een aparte app naast de myfritz. Denk dat ik hier voor ga...geen abo en prima reviews.

https://www.youtube.com/watch?v=pCiJmpAWHvY

Omdat deze homebase gekoppeld is met de FB zal ik zeker die Turgespechsanlange benutsen. Ik zou dan tevens de deurbelcamera moeten kunnen zien op de DECT handsets. Hou je op de hoogte van mijn bevindingen.
Gewijzigd door RuudSint op 08 augustus 2020, 20:36
 
lsluijter

RuudSint schreef:

[quote name=Gondelier post=11959]@RuudSint

........

een oplossing gevonden wat betreft de deurbel. Ik kies voor EUFY by ANKER. Werkt met een homebase en die is te koppelen met mijn Fritz!box 7590. Voor de deurbel heb ik dan een aparte app naast de myfritz. Denk dat ik hier voor ga...geen abo en prima reviews. .........



Let op: ondanks dat al je video's lokaal opgeslagen worden op de Eufy homebase moet je toch een werkende internet verbinding hebben om je eigen filmpjes thuis te kunnen bekijken. Zie onder andere https://communitysecurity.eufylife.co...e.com/chat,
https://www.reddit.com/r/eufy_security/,
https://www.reddit.com/r/EufyCam/
en de review op Tweakers.net. https://tweakers.net/pricewatch/15243...d/reviews/
Loek S
 
lsluijter
Nog even een aanvulling:

die türsprechanlage in combinatie met Eufy deurbel/homebase?


Vergeet het maar!!!!
Gewijzigd door lsluijter op 09 augustus 2020, 22:42
Loek S
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7590 koppelen (domotica)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Advertentie