obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
TV-ontvanger traaaggggg
Arjan23
Dat gevoel had ik gister ook.
 
meppele

Arjan23 schreef:

Dat gevoel had ik gister ook.
Klopt helemaal. Handmatig de update ophalen heeft weinig zin. KPN geeft bloksgewijs de tv ontvangers vrij voor de update. Zit jouw ontvanger (nog) niet in dat blok dan zal dezelfde softwareversie geïnstalleerd worden zodra je het zelf probeert. Je kunt onder 'instellingen' zien welke HTML softwareversie er nu op je ontvanger staat.

Geplakt: Het gaat om update NMC 8.0.112_1 en HTML 4.112.213. De update moet niet alleen de snelheid verbeteren, maar blijkt ook een donkere modus voor de weergave te bevatten. Deze optie is te vinden onder TV Menu bij de instellingen, waar gebruikers bij 'kleuren' voor 'donker' kunnen kiezen. Volgens KPN was die functie in de afgelopen maanden vaak aangevraagd en moet deze door het contrast het menu duidelijker maken.

en https://tweakers.net/nieuws/176554/kp...modus.html
Gewijzigd door meppele op 12 januari 2021, 20:11
 
Lowiekse

meppele schreef:

Arjan23 post=12484

Dat gevoel had ik gister ook.
Klopt helemaal. Handmatig de update ophalen heeft weinig zin. KPN geeft bloksgewijs de tv ontvangers vrij voor de update. Zit jouw ontvanger (nog) niet in dat blok dan zal dezelfde softwareversie geïnstalleerd worden zodra het het zelf probeert.

Dat dacht ik ook, maar omdat hier gezegd werd dat het werkte, heb ik het toch geprobeerd.
Niet geschoten is altijd mis....
Wel schieten is niet altijd raak. Smile
A day without laughter is a day wasted.
My opinion doesn't have to be the right one, but it's my opinion.
 
meppele

Lowiekse schreef:

meppele post=12485

Arjan23 schreef:

Dat gevoel had ik gister ook.
Klopt helemaal. Handmatig de update ophalen heeft weinig zin. KPN geeft bloksgewijs de tv ontvangers vrij voor de update. Zit jouw ontvanger (nog) niet in dat blok dan zal dezelfde softwareversie geïnstalleerd worden zodra het het zelf probeert.
Dat dacht ik ook, maar omdat hier gezegd werd dat het werkte, heb ik het toch geprobeerd.
Ik eerlijk gezegd ook maar het blijkt geen zin te hebben. Wel is de ontvanger na het ophalen van dezelfde software iets sneller, maar dat zakt snel weer terug. Ik wacht dus rustig af en kijk af en toe welke softwareversie is geladen.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv...enu-501234
 
tubejack
Het werkt redelijk vlot, met versie HTML 4.113.201. Geen snelheidsmonster. Maar ook niet zo irritant traag meer als bij de voorgaande versie.
 
meppele

tubejack schreef:

Het werkt redelijk vlot, met versie HTML 4.113.201. Geen snelheidsmonster. Maar ook niet zo irritant traag meer als bij de voorgaande versie.
Hier ook. Beide ontvangers zijn vannacht geüpdatet naar 4.113.201. En inderdaad geen snelheidsmonsters maar wel acceptabel. De Dark-Mode geeft een prettig en rustig beeld. Als het zo blijft zijn wij tevreden.
 
JNi
Ach ja, niet alleen de ontvanger is traag (bij mij nog steeds), maar krijg ook steeds meer foutmeldingen dat bv. de gids niet opgehaald kan worden etc.

Sinds ze bezig zijn om de systemen van XS4ALL te integreren bij KPN heb ik regelmatig problemen... kort wegvallend internetverbindingen, "hikkend" TV-beeld etc. Vóór die integratie met KPN nooit problemen gehad!!!

Dat predicaat "beste provider" kunnen ze nu wel op hun buik schrijven want dat is al geruime tijd niet meer zo...

Overstappen naar Freedom dan maar... Ook daar zijn (voor mij) nog wel wat nadelen aan, maar het is zeker het overwegen waard!
 
tubejack
Misschien een idee om ook de ervaringen bij freedom te volgen.
https://community.freedom.nl/c/Amino/67
 
RuudSint

JNi schreef:


Sinds ze bezig zijn om de systemen van XS4ALL te integreren bij KPN heb ik regelmatig problemen... kort wegvallend internetverbindingen, "hikkend" TV-beeld etc. Vóór die integratie met KPN nooit problemen gehad!!!

Dat predicaat "beste provider" kunnen ze nu wel op hun buik schrijven want dat is al geruime tijd niet meer zo...
!


De nieuwe versie HTML 4.113.201 geïnstalleerd en de grootste problemen zijn voorbij, de dark-mode vind ik wel een voordeel hebben, rustiger beeld...

Verder, net als @JNi, regelmatig storingen zoals bijvoorbeeld terugkijken, server niet bereikbaar. Het aantal storingen in deze vorm is exponent toegenomen sinds XS4ALL over gegaan is naar KPN. In het laatste half jaar bij KPN meer storingen voorbij zien komen dan in de laatste 10 jaar bij XS4ALL. Ga weer kijken bij Freedom. Zodra ze internet, telefoon en TV aan gaan bieden begin ik echt te twijfelen...
FB 7590 (7.57) + FB 7490 (7.57) + Repeater 1750E (7.29) + Repeater 2400 (7.29)
 
tubejack

RuudSint schreef:

[quote name=JNi post=12496]
Ga weer kijken bij Freedom. Zodra ze internet, telefoon en TV aan gaan bieden begin ik echt te twijfelen...


Dat doen ze al een tijdje. Ik ben ook bezig met overschakelen van XS4ALL naar Freedom en dan waarschijnlijk alleen internet. TV doe ik mogelijk bij Zigo. Telefoon zit al bij cheapconnect.
Het is eigenlijk net weer als voorheen 3 verschillende bedrijven...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV-ontvanger traaaggggg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Opnames niet via tv ontvanger maar wel via App te zien TV Problemen : 3 01 sep 2020
Upload TV ontvanger al weken tot 85% Algemeen : 30 29 jul 2020
Wifi traag wanneer TV ontvanger aan staat XS4ALL met eigen modem/router : 4 14 feb 2019
TV ontvanger problemen Algemeen : 1 11 sep 2017
XS4all, afstellen afstandbediening TV en ontvanger. Algemeen : 2 23 jun 2017
Advertentie