obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FR3000 uitsluitend als draadloze brug gebruiken
hkoster1
Zoals bekend heeft de FR3000 twee 5GHz radios: I met max 1733 Mbps; en II met max 833 Mbps. Ik heb de snellere radio I ingesteld als backhaul naar de FB7590 op kanaal 100+. Dit werkt met de nieuwste firmware prima, nooit meer schokkerig/blokkerig beeld (wel af en toe, eens per 2 - 3 weken, verbroken verbinding, dus even herstarten).

Radios 5GHz II + 2.4GHz worden niet gebruikt, vooral ook omdat ik de SSID heb veranderd zodat mijn andere apparaten er niet mee verbinden (hoeft ook niet, de FB7590 geeft voldoende dekking).

Ik heb de 2.4GHz radio op de FR3000 daarom uitgezet. Ik heb helaas nog niet ontdekt hoe de 5GHz II radio kan worden uitgezet zonder ook de 5GHz I radio uit te zetten.

Weet iemand hier of dat mogelijk is?
 
Access
Zijn dat niet die DFS kanalen (radar), die kun je volgens mij apart uitzetten.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
hkoster1
Het gaat niet om het uitzetten van kanalen maar om het uitzetten van 1 van de 2 5GHz radio's.
Of bedoel je dat voor de betreffende radio alle kanalen moeten worden uitgezet? Even aangenomen dat dat mogelijk zou zijn, staat dan nog steeds de radio aan? Ik heb mijn twijfels...

Het beste zou zijn een checkbox voor die radio, zoals er al eentje is voor de 2.4GHz radio.
Maar die heb ik niet kunnen vinden.Frown
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FR3000 uitsluitend als draadloze brug gebruiken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Android mobieltje als DECT telefoon gebruiken op Fritzbox 7590 Eigen telefoon netwerk : 11 23 aug 2020
Seniorentelefoon die te gebruiken is met de Fritzbox Eigen telefoon netwerk : 3 23 sep 2019
Recovery image gebruiken om firmware van de FB 7581 te updaten, hoe doe ik dat precies?updaten Fritzbox : 3 12 dec 2018
FB 7340 voor DECT gebruiken icm FB 7581 Fritzbox : 2 19 jan 2018
Airport in bridge mode achter fritzbox, geen draadloze verbinding? XS4ALL met eigen modem/router : 1 11 dec 2017
Advertentie