obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
XS4all gepruts all around
MJB
Heb me even aangemeld om de frustratie van me af te schrijven.

Onlangs ben ik vanuit het buitenland (wel EU) terug verhuisd naar Nederland. Ik dacht, ik regel het zo dat mijn ouders de modem in ontvangst nemen (want die komt 5 dagen van te voren aan) en dat de monteur op dezelfde dag als sleuteloverdracht langs komt. In tijden van Corona en thuiswerken wel zo handig. Ik kan niet een week lang zonder internet thuis zitten. Ten minste, dat was de gedachte!

Het leek in het begin goed te lukken: op de dag van sleuteloverdracht kwam ook de monteur langs, en ik had de modem bij me. Helaas: binnen het gebouw is iets mis met de glasvezel aansluiting. Er moest dus een tweede monteur langs komen om te kijken wat er met de infrastructuur mis is. In de tussentijd zou ik wel een dongel (hotspot) ontvangen om toch te kunnen internetten.

De monteursservice zou me bellen voor een afspraak. Maar dat deden ze niet. Heb ik achteraan moeten bellen; omdat ik een buitenlands nummer heb konden ze me niet bereiken. Ondanks dat we al vele jaren samen in de EU zitten, is Nederland nog steeds zo provinciaal dat ze je niet buiten NL kunnen bereiken blijkbaar (maar andersom kan ik ze wel bereiken). Anyway, toen een afspraak gemaakt voor twee dagen later.

Twee dagen later kwam de tweede monteur langs. Die stelde vast dat er inderdaad iets mis was, maar had toegang nodig tot een ruimte in het appartementengebouw waar ik geen toegang tot had. En de verhuurder kon niet zomaar iemand langs sturen. Dus er moest een nieuwe afspraak gemaakt worden zodat zowel de verhuurder als ook de monteur tegelijkertijd aanwezig waren. Ze zouden me wel bellen.

Natuurlijk belden ze me weer niet, want ik heb een buitenlands nummer. Dus heb ik achteraan moeten bellen voor een derde afspraak. Die is nu volgende week (de verhuurder moet nog bevestigen...). Dus: ik zit al een week zonder internet. Maar ik zou toch een dongel ontvangen?

The elusive dongel. Ik heb gelijk even gevraagd waar die was, want het was al 3 dagen later en Nederland is een klein land. Blijkt dat ze dachten dat die al afgeleverd was. Wat bleek: ze hadden de dongel niet naar huisnummer 409 gestuurd, maar naar 309! Nadat ik bij de buren heb nagevraagd, bleken die em retour te hebben gestuurd. Dus toen heb ik met XS4all gebeld voor de n'de keer. Ze zouden per direct een nieuwe dongel sturen. De volgende dag zou ik de track'n'trace code kunnen opvragen.

Dus vandaag (zaterdag) belde ik XS4all om de track and trace code te vragen. Bleek er weer iets mis te zijn gegaan. Er zat een 'lock' op het pakketje. Ze zouden nog een keer een dongel versturen. Die zou ik dan maandag of dinsdag krijgen.

Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag TOCH een dongel geleverd. Ik blij. Ik ging em aanzetten volgens de handleiding. Ten eerste herkende die de simkaart niet. Nadat ik de simkaart met een stukje plakband extra goed vast maakte (het locking mechanisme leek een beetje flimsy) herkende die em wel. Goed spul van Huawei. Maar nu zegt ie: voer pincode in en geen netwerk. Pincode ingevoerd. Nog steeds geen netwerk. Maar helaas. Het is al na 17:00 dus de klantenservice is niet meer bereikbaar. En morgen ook niet. Geen idee wat nu te doen.

Ik heb nu al meer dan 100 euro uitgegeven aan mobiele data om toch mijn werk te kunnen doen deze week. Tot 3 keer toe heeft XS4all geprust met de dongel, en toen ik em eenmaal kreeg leek ie niet te werken. Ik heb al een paar uur aan de telefoon gezeten rondom dit issue. Die tijd had ik liever besteed aan het uitpakken van verhuisdozen. Het is niet eens duidelijk OF er binnen dit gebouw iets gedaan kan worden aan de problemen met de glasvezel verbinding (de verbinding tussen mijn woning en 'de centrale' is niet helemaal goed).

Ik denk dat, als er maandag weer problemen te boven komen, wat haast niet anders kan, dat ik opgeef. Ik heb geen geduld meer. Met Ziggo heb ik nooit problemen gehad.
 
Gondelier
@MJB
Ik heb niet de oplossing maar:
De helpdesk van XS4ALL zijn 7 dagen per week bereikbaar van 08:00 - 22:00 uur.
Succes.
Thumbs Up

P.S.
Ik ben gen xs4all medewerker hoor !!
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
MJB
Ah, super! Dan ga ik het morgen nog even proberen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'XS4all gepruts all around', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie