obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
stb-nmc-400 error sinds 13 mei 2021
ekkowekko
Ik gebruik een Draytek 2926AC voor IPTV met XS4all. Heeft altijd gewerkt tot 13 mei.
Sinds dien happerend beeld bij live uitzendingen en na een paar seconden de errir stb-nmc-400.
Terug kijken is geen probleem en opnames bekijken ook niet.

IGMP proxy al diverse malen aan gepast en ook het modem gereset. Dit werkt af en toe heel even maar na een paar uur of de volgende dag weer de error.

Iemand een idee?

Groeten
Ekkowekko
 
Garp
Heb je hier wat aan?
https://www.draytek.nl/wp-custom/uploads/Routed-IPTV-3.0.pdf
 
ekkowekko
Hoi Garp,

Bedankt voor de info. Die had ik al gevonden.
Het heeft te maken met de update die vanuit KPN?XS4ALL is gepusht naar de ontvanger.

Die handleiding is wel in orde en zo staan ook mijn settings.

Groeten,
Erik
 
lsluijter
In plaats van LIVE kijken, kun je ook TERUG kijken, met enkele seconden vertraging (op PAUZE drukken, even wachten en dan weer doorgaan). Dan doet IGMP niet mee.
Loek S
 
ekkowekko
hallo Loek,

Inderdaad dat werkt maar dat lijkt mij niet de oplossing.
Bedankt voor de tip.

Groeten,
Erik
 
TS007
Dag Erik,

Ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan met mijn draytek 2926, heeft 2 jaar probleemloos gewerkt en sinds deze maand de stb-400 error. Heb jij al een oplossing gevonden inmiddels?

Alvast dank en groet,

Tim
Gewijzigd door TS007 op 31 mei 2021, 16:09
 
ekkowekko
Opgelost.

De oplossing was een switch uit mijn netwerk te verwijderen die geen IGMP ondersteund. Was een ook oude 100 MB switch.
De handleiding van DrayTek voor IPTV is juist. Ik heb ook de laatste firmware op mijn router geïnstalleerd, deze stond er al op voordat ik de problemen had.
Het is echt de update van KPN/XS4all geweest na die update werkt IPTV alleen nog maar via IGMP. Maar ja als dan een oud switch naar de tv ontvanger gaat die dat niet ondersteund houd het op.

Bedankt voor het meedenken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'stb-nmc-400 error sinds 13 mei 2021', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
2021 Toch!!! Klacht over XS4ALL : 2 04 mrt 2021
PPPoE Error: Timeout Storing : 3 04 dec 2016
fritzbox 7340 ipv6 crash resulteerd in Lua Run Runtime ERROR Fritzbox : 5 17 jan 2011
Advertentie