obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Storinkjes tv ontvangst
sciurius
Of het ligt aan de recent ontvangen firmware voor de Arris 2952, of aan de recente upgrade van de firmware voor de FRITZ Box 7582 weet ik niet, maar ik heb de laatste dagen voortdurend kleine storinkjes in de tv ontvangst. Het beeld blijft dan een of een paar seconden stilstaan (geluid loopt door) en springt dan weer 'in de pas'.

Meer mensen die zoiets hebben?
 
Gieter
Heb dat ook wel eens gehad na een update.
De Fritzbox even een minuutje van de spanning, wil wel eens helpen.
 
sciurius
Ik ben vannacht omgezet van XS4All naar KPN infrastructuur (en heb dus o.m. een nieuw IP adres) en nu werkt de tv helemaal niet meer. Blijft steken in fout 561 ook na nieuwe installatie firmware. Ik zal morgen de FRITZ Box een tijdje van de stroom halen en herstarten, kijken of dat helpt.

(Heb overigens ook geen telefoon meer Sad ).
 
Gieter
Kan me zo indenken dat je nieuwe gegevens krijgt via provider services in de Fritzbox. Die moet je even aan laten, mocht je die ooit uit gedaan hebben.

Heb je geen mail of brief gehad, wat je moet doen?
 
sciurius
Ja, ik had mail en brief gehad met de usernaam en SIP server om in te stellen, en het wachtwoord zou nog komen. En dat kwam dus niet.
Ik heb ACS weer aangezet en een mailtje naar XS4All gestuurd en een half uurtje later werkte het weer. Puik, aangezien dat ik dat mailtje om 23.00 uur stuurde...

TV doet het ook weer.
 
daksol
Welke waarde voor SIP-serveradres heb je gekregen?

Niet opgenomen in de twee brieven die ik onlangs ontving over de overstap naar Xs4All-netwerken.
 
sciurius
In de telefoonbrief stond mijn telefoonnummer, met als gebruikersnaam xxx@ims.imscore.net .

Is dat wat je bedoelt?
 
daksol
OK, thanks.

The SIP Server address (previously sip.xs4all.nl) was not included in the letters.

Curiously the SIP server address they do give on a help page is not pingable - but they claim it is good (ims.imscore.net)

I contacted XS4ALL support and they provided me a link to a configuration guide for the "VOIP Service from KPN". File is Attached
  • Title "KPN Vast Bellen Specificaties voor Vast Bellen"
  • Linked from web page https://www.kpn.com/service/eigen-app...ratuur.htm
  • Configuration Details in PDF File
  • File name 20220163_KPN_VastBellen_Specificaties_v20220127.pdf
  • Download link in section "Vast Bellen, Techniek en Configuratie"
  • Download link label "Bekijk configuratie (PDF)"
  • Download URL for PDF is nasty, don't think it will work from here
daksol voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door daksol op 05 mei 2022, 19:23
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storinkjes tv ontvangst', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie