obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
rekening voor gratis datasim
lsluijter
Nieuwe simkaart van KPN gekregen, ter vervanging van de gratis XS4ALL sim.

Nu krijg ik een rekening van KPN voor een SMS die via die sim verstuurt zou zijn. Om 10 voor 1 's nachts naar een 06 nummer dat ik niet ken.
SMS versturen heb ik al jaren niet gedaan, en om 1 uur ben ik altijd in diepe rust en niet in de buurt van mijn telefoon.

Opheldering gevraagd bij KPN klantenservice:
"Gratis SIM? Dat kan niet, meneer. O ja, toch, ik zie tarief 0,00. Maar dat is alleen gratis voor internet. SMS moet u gewoon betalen".
Zorg dan dat SMS versturen niet kan.

"U heeft echt die SMS gestuurd, dat staat hier in de computer"
Uiteindelijk wil ze "uit coulance" wel creditnota sturen, maar dan moet ik eerst de openstaande factuur betalen, anders kan ze geen creditnota maken.
Ik betaal niks, heb ik gezegd. Het is een gratis SIM.

Een paar dagen later zag ik dat de status van de factuur op "betaald" staat.
SMS versturen is inmiddels geblokkeerd voor deze SIM.


NB telefoonnr waar SMS is heengegaan is 0635210008. Dit nr is op diverse sites vermeld als "irritant" en "gevaarlijk".
Loek S
 
minne
Na overgang naar de KPN ben je nog steeds XS4ALL klant en kan je gebruik maken van de XS4ALL Helpdesk (020 398 76 66). Die weten vaak meer van de speciale regelingen bij de overgang. Ik heb het recent twee keer gedaan en prima geholpen. Wel je XS4ALL klantnummer bij de hand houden en niet het KPN klant nummer.
 
meppele

minne schreef:

<knip> Wel je XS4ALL klantnummer bij de hand houden en niet het KPN klant nummer.


Is heel eenvoudig: KPN zet 420 voor je relatienummer van XS4ALL en is daarmee je klantnummer van KPN geworden
 
minne
Ja, ik zie dat nu ook op mijn factuur.
Het gekke is dat mijn Mobiel Internet, na omzetting naar KPN, een compleet ander Klantnummer heeft gekregen. Dat veroorzaakte de verwarring.
 
meppele

minne schreef:

Ja, ik zie dat nu ook op mijn factuur.
Het gekke is dat mijn Mobiel Internet, na omzetting naar KPN, een compleet ander Klantnummer heeft gekregen. Dat veroorzaakte de verwarring.
Klopt, je gratis mob. (data)SIM van KPN staat helemaal los van je internetabonnement en is daarmee een aparte dienst geworden met een eigen klantnummer en factuur. Je kunt beide diensten wel koppelen aan, en zichtbaar maken 'Mijn KPN'.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'rekening voor gratis datasim', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Ringtone voor Fon Fritzbox : 5 25 jul 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Advertentie