obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
FritzBox 7340 zonder FON SO niet geschikt voor ISDN
Hayona
Vorige week mijn contract verlengd met de Fritzbox 7340. Nu kom ik er achter dat dit modem maar twee LAN pporten heeft. Slechte zaak, maar dat valt nog op te lossen met een extra switch. Wat voor ons echter wel een groot probleem is, is het feit dat de 7340 geen FON So bus heeft. De 7170 heeft dat wel. Wij zijn een klein bedrijf met een ISDN centrale met bijbehorende Siemens telefoons. Die ISDN centrale loopt nu via het 7170 modem en dat werkt perfect. Bij de 7340 kan dat niet meer. Contact opgenomen met AVM, de leverancier van de Fritzbox en die begrijpen ook niet waarom XS4ALL niet gekozen heeft voor de 7390 die wel een FON So bus heeft. XS4ALL wil mijn contractverlenging niet ongedaan maken. Hoe is dit mogelijk? Ik heb namelijk helemaal niets aan het 7340 modem. Liever zou ik wat willen bijbetalen en het 7390 modem gebruiken, maar dat kan ook weer niet. XS4ALL wordt minder klantvriendelijk dan ik de afgelopen 13 jaar als trouwe klant gewend ben geweest!
 
decbbe9015
Wacht eens even. Je hebt een product besteld zonder een moment te kijken naar wat je bestelde? Op de website van XS4ALL zelf staat zeer uitgebreide informatie waarin je dit in 2 minuten allemaal had kunnen terugvinden. Dat je dat niet even na hebt gekeken, zeker voor kleinzakelijk gebruik, is je eigen nalatigheid.
 
Hayona

Quote

Decibert schreef:

Wacht eens even. Je hebt een product besteld zonder een moment te kijken naar wat je bestelde? Op de website van XS4ALL zelf staat zeer uitgebreide informatie waarin je dit in 2 minuten allemaal had kunnen terugvinden. Dat je dat niet even na hebt gekeken, zeker voor kleinzakelijk gebruik, is je eigen nalatigheid.


HoHo, je draait de zaak om. Het product dat ik bestel van XS4ALL is niet het modem, maar een internetverbinding. Het modem krijg ik er in bruikleen bij, die wordt niet mijn eigendom. dat modem is door XS4ALL als het goed is uitgezocht omdat het de beste keus is voor de XS4ALL klanten. De vorige keer dat ik mijn contract verlengde moest ik specifiek aangeven of ik ISDN gebruiker was en kreeg daarom een annex B modem. Ze weten dus dat ik ISDN gebruiker ben en ik ga ervan uit dat als ik een bestaand product (internetverbinding in combinatie met ISDN) verleng, dat ik dat product gewoon kan blijven gebruiken zoals ik het al jaren gebruik en zoals het bekend is bij XS4ALL.

Overigens heb ik el een uur nadat ik via de website mijn contract had verlengd dit probleem ontdekt, maar het kon niet meer teruggedraaid worden.
 
decbbe9015
Je had al een internetverbinding, en je hebt je contract verlengd. Dat kan maar 1 doel hebben, namelijk het bestellen van het nieuwe modem.
Ze weten dat je op een ISDN-lijn zit, en je krijgt een modem wat daar geschikt voor is. Dat jij randapparatuur gebruikt met een techniek waarvan bekend is dat XS4ALL dit niet ondersteund is reden genoeg om voor de bestelling van het modem even te kijken of het in jouw specifieke situatie wel gaat werken.
Het is wel gek dat dit een uur later niet meer teruggedraaid kon worden, ik ben het absoluut met je eens dat dát geen goede service is.
 
Hayona
Het modem zélf was niet de reden, wel de 'bangmakerij' van XS4ALL rond IPv6: http://www.xs4all.nl/ipv6. "De Ip adressen raken op." Of: "Het internet is bijna vol". Ik kreeg hierover allerlei mails waarin de indruk werd gewekt dat als je niet IPv6 compatibel zou zijn je op termijn een probleem zou hebben. En tegelijk daarop de vraag: "Geen IPv6 geschikt modem?"

Dat was de reden, niet het apparaat zelf, want mijn 7170 loopt als een zonnetje.

Maar ik laat het nu gewoon maar lopen, die 7340 laat ik in de doos en zet hem in de kast en in de loop van het jaar stap ik over op glasvezel dat ze hier aan het uitrollen zijn.
 
multigeo

Quote

Hayona schreef:

Het modem zélf was niet de reden, wel de 'bangmakerij' van XS4ALL rond IPv6: http://www.xs4all.nl/ipv6. "De Ip adressen raken op." Of: "Het internet is bijna vol". Ik kreeg hierover allerlei mails waarin de indruk werd gewekt dat als je niet IPv6 compatibel zou zijn je op termijn een probleem zou hebben. En tegelijk daarop de vraag: "Geen IPv6 geschikt modem?"

Dat was de reden, niet het apparaat zelf, want mijn 7170 loopt als een zonnetje.

Maar ik laat het nu gewoon maar lopen, die 7340 laat ik in de doos en zet hem in de kast en in de loop van het jaar stap ik over op glasvezel dat ze hier aan het uitrollen zijn.


Over die IPv6 hoef je je voorlopig nog geen zorgen te maken. De adressen raken op, de fabriek heeft al niets meer, maar de distributeurs en dealers hebben nog behoorlijke voorraden. (om het in termen van de handel te zeggen)

De 7170 hoef je dus ook niet te vervangen.
Zou je dat uiteindelijk toch willen/moeten, dan kun je altijd nog kiezen om de ISDN telefonie buiten de Fritz om te doen.
Je komt dan weer op de klassieke aansluiting met splitter, NT1, etc.
Bij bedrijven in oudere panden doe ik het meestal zo, dat geeft de minste problemen met oude bekabeling.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FritzBox 7340 zonder FON SO niet geschikt voor ISDN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Ringtone voor Fon Fritzbox : 5 25 jul 2022
rekening voor gratis datasim Klacht over XS4ALL : 5 10 jul 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Advertentie