obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ruim zenderaanbod: 53 TV-zenders, 90 radiokanalen. Videotheek Thuis: Keuze uit ruim 2000 films. Programma Gemist: Nederland 1, 2 en 3, gisteren en vandaag. Live TV Pauzeren: Onderbreken, terugspoelen en weer afspelen.
 Onderwerp afdrukken
Newbe op IPTV gebied met wat vragen
ceescap
Hi all,
Motorola ontvanger binnen, maar het duurt nog een paar dagen voordat het signaal geleverd wordt. Ach ja.
Ik hoor/lees verschillende berichten over de ontvanger. Kun je nu wel of niet gelijktijdig iets anders kijken dan wat je opneemt?
Hoe zit het met een externe HD recorder? Kan die wel iets van een ander kanaal opnemen als wat je kijkt?
Zou ik het beeld van de interne recorder kunnen overspelen naar de HD/DVD recorder?

Wat zijn de alternatieven voor de gratis geleverde Motorola en wat kunnen jullie aanbevelen?

Ik weet, het zijn nogal wat vragen, dus ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Groetjes,

Cees Cappelle
 
decbbe9015
Voor het tegelijk opnemen van een andere zender moet je twee zenders tegelijk kunnen ontvangen. De ontvanger kan dit (is een twintuner) en XS4ALL biedt deze functionaliteit aan MITS er voldoende bandbreedte beschikbaar is op het netwerk van de KPN. Twee TV-streams ontvangen = 2x5Mb aan snelheid (ongeveer). Dus als jij aan internet geen abonnement Lite kunt krijgen, of geen HD, vergeet twee streams dan maar. Dat is de globale uitleg. Kort gezegd mag je er niet vanuit gaan dat je deze functionaliteit kunt verwachten, tenzij je geluk hebt.

Een externe HD recorder (die dus geen tuner is) kan alleen opnemen wat de ontvanger doorgeeft.

De ingebouwde HD recorder heeft officieel geen uitvoermogelijkheden omdat de zenders daar dwars over liggen (hoewel je in DIT land godzijdank wel mag downloaden voor thuisgebruik). Alleen de techneuten onder ons kunnen erin slagen toch de beelden van het apparaat af te krijgen middels de USB-poorten die erop zitten. Voor jou en mij is het antwoord dus nee.

Waarom je een alternatief zou willen voor deze decoder, weet ik niet. Het ding functioneert, is klein en bovendien gratis in bruikleen, terwijl je een eigen aangeschafte zelf moet vervangen als-ie stuk is, en je er niet op hoeft te rekenen dat de helpdesk je ermee gaat helpen. En oh ja, een dergelijke ontvanger kost een paar honderd euro.
 
ArcoWitter

Quote

Decibert schreef:

...Kort gezegd mag je er niet vanuit gaan dat je deze functionaliteit kunt verwachten, tenzij je geluk hebt....

En dat is dus belachelijk. XS4ALL kan niet eens van-te-voren berekenen wat je eigenlijk zal krijgen.
Pas als je vast zit aan een jaarcontract en de spullen hebt draaien kun je merken of je nu uiteindelijk krijgt wat je eigenlijk zou verwachten.
En is dat niet zo, dan heb je pech. Ja, dat is mij letterlijk verteld! Om het op te lossen moet ik maar dichter bij de centrale gaan wonen!

Kortom, weet waar je aan begint! Aangezien dat in tegenspraak is met de manier waarop XS4ALL met haar klanten om gaat, moet je vooral geen IPTV via ADSL nemen!
 
decbbe9015

Quote

ArcoWitter schreef:

Quote

Decibert schreef:

...Kort gezegd mag je er niet vanuit gaan dat je deze functionaliteit kunt verwachten, tenzij je geluk hebt....

En dat is dus belachelijk. XS4ALL kan niet eens van-te-voren berekenen wat je eigenlijk zal krijgen.
Pas als je vast zit aan een jaarcontract en de spullen hebt draaien kun je merken of je nu uiteindelijk krijgt wat je eigenlijk zou verwachten.
En is dat niet zo, dan heb je pech. Ja, dat is mij letterlijk verteld! Om het op te lossen moet ik maar dichter bij de centrale gaan wonen!

Kortom, weet waar je aan begint! Aangezien dat in tegenspraak is met de manier waarop XS4ALL met haar klanten om gaat, moet je vooral geen IPTV via ADSL nemen!


XS4ALL medewerkers en jijzelf kunnen bij bestelling over de website zien of die mogelijkheid er wel of niet is op jouw adres, hoewel dat in het begin nog niet zo was. Ook kun je als klant de helpdesk vragen om een lijnmeting, dan heb je ook een goede indicatie van wat er haalbaar is. En ja, is die specifieke functionaliteit die niemand je beloofd heeft maar waarvan je aannam dat het kon uitgeschakeld is omdat het netwerk van KPN niet toereikend is, dan heb je pech. Hetzelfde overigens bij KPN uiteraard, dit is niet iets wat van de provider afhangt.
 
ArcoWitter

Quote

Decibert schreef:

Quote

ArcoWitter schreef:

Quote

Decibert schreef:

...Kort gezegd mag je er niet vanuit gaan dat je deze functionaliteit kunt verwachten, tenzij je geluk hebt....

En dat is dus belachelijk. XS4ALL kan niet eens van-te-voren berekenen wat je eigenlijk zal krijgen.
Pas als je vast zit aan een jaarcontract en de spullen hebt draaien kun je merken of je nu uiteindelijk krijgt wat je eigenlijk zou verwachten.
En is dat niet zo, dan heb je pech. Ja, dat is mij letterlijk verteld! Om het op te lossen moet ik maar dichter bij de centrale gaan wonen!

Kortom, weet waar je aan begint! Aangezien dat in tegenspraak is met de manier waarop XS4ALL met haar klanten om gaat, moet je vooral geen IPTV via ADSL nemen!


XS4ALL medewerkers en jijzelf kunnen bij bestelling over de website zien of die mogelijkheid er wel of niet is op jouw adres, hoewel dat in het begin nog niet zo was. Ook kun je als klant de helpdesk vragen om een lijnmeting, dan heb je ook een goede indicatie van wat er haalbaar is. En ja, is die specifieke functionaliteit die niemand je beloofd heeft maar waarvan je aannam dat het kon uitgeschakeld is omdat het netwerk van KPN niet toereikend is, dan heb je pech. Hetzelfde overigens bij KPN uiteraard, dit is niet iets wat van de provider afhangt.

Dan nog mag je aannemen dat XS4ALL in zo'n geval de mogelijkheid geeft om het af te blazen - wat heb je aan een TV-abonnement als je niet eens 2 streams kunt ontvangen?
In mijn geval heb ik eerst nog gekeken of de bandbreedte toereikend was, wat inderdaad zo was.
Maar bij leveren ben ik gelijk overgezet, waardoor de internetsnelheid drastisch omlaag ging, waardoor maar 1 stream mogelijk is. Hoe had ik dat kunnen verwachten?
In zo'n geval mag XS4ALL zich niet verschuilen achter een derde; ik heb toch niet gezegd dat ze gebruik moeten maken van een andere centrale van de KPN?
 
BimBam
Van elke provider die digitale TV aanbiedt moet ook de decoder of settopbox gebruikt worden. Dit terwijl zo ongeveer elke *platte TV* beschikt over een digitale (twin) tuner, en soms ook over een digitale recorder.
Op de settopbox van de provider kan je net zo goed een monitor aansluiten via de HDMI ingang want de (twin) tuner en de digitale recoder in de *platte TV* zijn dan totaal functieloos.
Maar er is op dit moment geen enkele provider die in het basispakket de digitale kanalen vrijgeeft. Voor elke aansluiting of dus voor elke TV is *hun doosje* nodig en hebben ze extra inkomsten.
 
kenneth79
@BimBam XS4ALL Werkt met IPTV, naar mijn weten is er nog geen enkele TV die daar ondersteuning inbied, je refereert naar een C++ module in een new age TV, maar die zijn dus niet geschikt voor het IPTV protocol. Je hebt het over vrijgeven van kanalen, maar volgens mij weet je niet waar je over spreekt.

Iedereen kan zien hoever de cenrtrale van zijn huis/werk af zit :

http://www.speedtest.nl/adsl/

Daar hoef je niet speciaal voor te bellen naar de helpdesk of klantenservice.

Verder werkt XS4ALL en andere met DLM, dit houd in dat je modem een week lang gaat meten en passen om de lijn optimaal te krijgen, zodat deze storingsvrij blijft. Hierdoor oogt het misschien dat je verbinding trager is geworden maar ik vraag me af wat je modem op dit moment zegt. Verder is er ook sprake van retaineble bitrate -> ik heb een start verbinding houd in 8 mbits downlaod en 1 mbits upload, mijn maximale verbinding is ook 14 Mbits, dit houd in dat voor de TV de 6 Mbits die niet voor mij internet bedoeld is wel vrijgegeven word voor IPTV. HD beeld kost 8 Mbits en SD tv kost 4 Mbits. Als ik SD TV kijk een een speedtest verricht haal ik gewoon me 8 Mbits download. Als ik HD kijk kan ik maar 6 Mbits binnen halen via speedtest.net

Nja behoorlijk technisch verhaal, maar 1 ding vind ik spijtig, en dat is dat jan en alleman het altijd beter weet terwijl ze niet eens zich verdiept hebben in de techniek...
 
BimBam
Beste Kenneth79,


Mijn betoog kwam hierop neer:

1) Alle flatscreens hebben intern één of twee tuners die kunnen afstemmen op analoge en digitale zenders, en soms ook op satellietkanalen.

2) De providers, of dat kabel of IPTV is, bieden digitale kanalen uitsluitend via een settopbox aan want dit *mysterieuze doosje* heb je nodig om het gecodeerde digitale signaal te decoderen en te kunnen bekijken. De tuner zit dus in de settopbox en de tuner in de flatscreen is dan nutteloos. Je sluit de settopbox aan de flatscreen middels een HDMI kabel.

3) Vooral de kabel providers klagen dat het doorsturen van de analoge zenders (basispakket) teveel bandbreedte kost, veel meer dan digitale kanalen. Dus mijn betoog is: waarom geven ze dan ook niet alle analoge zenders (van het basispakket) vrij als digitaal signaal. De tuner van de flatscreen kan overweg met het digitale signaal.

Volgens welk protocol IPTV werkt is mij niet bekend, maar ik weet wel dat de provider van IPTV de digitale signalen via de ADSL verbinding coderen en er dus gebruik moet worden gemaakt van *hun* settopbox voor *elke* TV aansluiting.
 
kenneth79
@BimBam

Ach zo... Ok je verduidelijkt in ieder geval wat je bedoeld, nja opzich logisch.

Over het kabel gedeelte klopt het wat je zegt, alleen moet de kabelaar dan wel zorgen voor een Smartcard en een C++ Module om het signaal digitaal te maken. En inderdaad als je via de STB kijkt word de TV tuner nutteloos...

Verder werkt IPTV inderdaad over het ADSL en niet via een Coax kabel....
Dit is al een groot issue voor de huidige TV, daar deze allemaal werken met coax..

Verder is heeft XS4ALL heel mooie STB's die voorzien zijn van 320 HD ruimte, en als ie stuk gaat heb je binnen 2 a 3 dagen een nieuwe... Je kan deze boxen aansluiten op 3 manieren : HDMI (beste), Scart of tulpen... Voor het geluid is er een optische aansluiting ( rode laser) voor echt 5.1 geluid...
En ja via XS4ALL zijn er diverse zenders die uitzenden in echt Dolby Digital 5.1 geluid (bijvoorbeeld Discovery HD en National Geographic HD, ESPN America en andere) Ook kan je tegenwoordig 3-D en HD films bestellen via de Videoland Videotheek die XS4ALL gebruikt als online videotheek.

Bij glas van XS krijg je standaard 2 settopboxen, een 3de en een 4de kan je voor 4 euro per stuk per maand aanschaffen. Verder staan deze boxen met elkaar in verbinding, dus als je op de ene settopbox een programma opneemt kan je dat elders in huis op elk willekeurig STB dat afspelen.

Er is wel enig nadeel voor een 3de en 4de TV, dat is dat het perse bekabeld aangesloten moet worden. Een derde en vierde STB kan niet via het devolo systeem aangesloten worden, resultaat : hogere kosten vanwege een extra bedraadnetwerk die niet bruikbaar is voor internet maar alleen voor IPTV. Dat is wel een min punt van IPTV
 
lsluijter

Quote

kenneth79 schreef:


Bij glas van XS krijg je standaard 2 settopboxen, een 3de en een 4de kan je voor 4 euro per stuk per maand aanschaffen. Verder staan deze boxen met elkaar in verbinding, dus als je op de ene settopbox een programma opneemt kan je dat elders in huis op elk willekeurig STB dat afspelen.



@kenneth79
Hoe kun je iets wat op de ene STB opgenomen is bekijken op een van de andere? Dat staat niet in het boek, en de XS4ALL helpdesk zegt dat dit niet kan.

Loek Sluijter
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Newbe op IPTV gebied met wat vragen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Routed IPTV on Mikrotik / RouterOS XS4ALL met eigen modem/router : 3 06 apr 2020
7581 vragen Fritzbox : 1 28 okt 2019
2x FB7490, 1 master, 1 slave, probleem met IPTV, geen zender beschikbaar Fritzbox : 10 28 sep 2019
IPTV rechtsreeks op Samsung Basispakket : 2 03 sep 2019
Xs4all IPtv kanalen via satellietontvanger kijken Algemeen : 1 22 mrt 2016
Advertentie