obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
Volume functie ontvanger.
SiR-ROUND
Ik snap dat het monkeyproof gemaakt wordt. Zodat mensen niet het geluid van de ontvanger uit hebben en dan klagen dat de ab van de tv niet meer werkt...

Maar:

Ik kijk via een monitor, zonder afstandsbediening. Ik gebruik een externe speaker/versterker setup, met een volumeknop. Een versterker met ab is geen optie, dan loop je weer met 2 abs te... En die functie wilde ze nou net overnemen toch met deze ontvanger?

Is het niet mogelijk (natuurlijk kan dat) om een "hidde" optie/instelling te hebben voor mensen die toevallig geen compatible TV hebben (niet te bereiken door de XS4all ab) of mensen die het volume van de TV niet gebruiken? 2 Vliegen in 1 klap. Veel mensen gebruiken namelijk extern geluid en ook al zit daar vaak wel een ab bij met volumefunctie, dan zou je het nog het liefst met 1 afstandsbediening regelen als je gewoon relaxed TV wilt kijken.

Waar moeten de verzoekjes ingediend worden?
 
Yobotje

Quote

SiR-ROUND schreef:

Ik snap dat het monkeyproof gemaakt wordt. Zodat mensen niet het geluid van de ontvanger uit hebben en dan klagen dat de ab van de tv niet meer werkt...

Maar:

Ik kijk via een monitor, zonder afstandsbediening. Ik gebruik een externe speaker/versterker setup, met een volumeknop. Een versterker met ab is geen optie, dan loop je weer met 2 abs te... En die functie wilde ze nou net overnemen toch met deze ontvanger?

Is het niet mogelijk (natuurlijk kan dat) om een "hidde" optie/instelling te hebben voor mensen die toevallig geen compatible TV hebben (niet te bereiken door de XS4all ab) of mensen die het volume van de TV niet gebruiken? 2 Vliegen in 1 klap. Veel mensen gebruiken namelijk extern geluid en ook al zit daar vaak wel een ab bij met volumefunctie, dan zou je het nog het liefst met 1 afstandsbediening regelen als je gewoon relaxed TV wilt kijken.

Waar moeten de verzoekjes ingediend worden?


Wellicht is het een idee de universele AB VAN Logitech in te zetten. Krijg je meteen heel veel meer mogelijkheden en hoef je geen andere AB's meer bij de hand te hebben.
Ik heb er reuze schik mee, al jaren.
Groet, Theo
 
SiR-ROUND
Thx.

Maar dan kan ik nog steeds geen volume bedienen. Wink
 
Yobotje
Hoi, je kunt toch een (bijvoorbeeld) Logitech AB gebruiken die je programmeert het volume van jouw versterker te regelen en de monitor en de XS4all ontvanger. Als jouw versterker niet in de Logitech database voorkomt kun je ook nog eens de Infra rood signalen over zetten dmv learn functie.
Ik gebruik mijn XS4ALL ontvanger in combinatie met Dennon, Phillips, Asus, Apple TV en Marmitech via de Logitech afstandsbediening. Kan toch niet zo moeilijk zijn, toch? Mocht je meer willen weten laat het dan weten.
Groet, Theo
 
SiR-ROUND

Quote

SiR-ROUND schreef:

Ik kijk via een monitor, zonder afstandsbediening. Ik gebruik een externe speaker/versterker setup, met een volumeknop. Een versterker met ab is geen optie, dan loop je weer met 2 abs te... En die functie wilde ze nou net overnemen toch met deze ontvanger?


Even duidelijker, ik gebruik de HDMI in van de monitor, en de mini jack uit naar een versterker zonder ab, nl. een Indeed TA2021s. Een mini versterkertje die mooi in een verrijdbaar kastje past met 2 JBL One's speakers. Geen vaste setup, geen kamer vol speakers, ik ben getrouwd. Wink
Maar ik wil wel gaaf geluid bij TV kijken.

Die versterker heeft dus geen mogelijk tot afstandsbediening en aangezien ik de ab van de ontvanger wel nodig heb EN er een functie voor volume op zit, zou die optie vrijgegeven kunnen worden. Bij en vriendin kreeg ik haar no name TV ook niet aan de praat via de IPTV remote. Terwijl je daar dus ook graag volume via die ab wil regelen.
 
SiR-ROUND
Thx Marco. Zo denk ik er ook over.

Ik denk echt dat de reden het monkey proof maken van de installatie is.

Maar goed, elke decoderchip kan volume regelen. Dus een software aanpassinkje is genoeg.

Geeft XS4All hier antwoorden? ;-)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Volume functie ontvanger.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV-ontvanger traaaggggg TV Problemen : 39 14 aug 2023
Fax functie fritbox 6660? Eigen telefoon netwerk : 9 22 feb 2021
Opnames niet via tv ontvanger maar wel via App te zien TV Problemen : 3 01 sep 2020
Upload TV ontvanger al weken tot 85% Algemeen : 30 29 jul 2020
Wifi traag wanneer TV ontvanger aan staat XS4ALL met eigen modem/router : 4 14 feb 2019
Advertentie