obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
geen geluid via TOSLINK bij meeste HD zenders
Udo
Sinds deze week ook over op digitale TV van XS4all. Het kastje aangesloten en alles blijkt te werken behalve het geluid via de TOSLINK kabel bij de HD zenders (bij NPO 1HD , NPO 2HD en NPO 3HD en Eurosport HD krijg ik wel geluid via de TOSLINK). Bij alle SD zenders werkt optische audio wel gewoon overigens. Nou wil ik uiteraard alles wel in HD kunnen bekijken en dan wil ik het geluid ook via onze DAC naar de versterker sturen voor een zo goed mogelijke kwaliteit dus ik bellen naar de klantenservice.
De jongen van de klantenservice verteld me eerst doodleuk dat die service niet wordt ondersteund... PARDON???!!! Ik neem TV af en geluid zou daar niet bij zijn inbegrepen???!! Vervolgens krijg ik een verhaal dat de commerciele zenders audio met een dolby 5.1 signaal of hoger uitzenden en dat mijn DAC daar niet mee overweg kan... Zo lust ik er nog wel een paar, want waarom snapt mijn DAC dan wel alle verschillende audiosignalen die vanuit mijn Blu-Rayspeler via een TOSLINK kabel binnenkomen? Daar had hij geen antwoord op. En toen ik liet doorschemeren dat wij met een beamer TV kijken werd het verhaal nog bonter. Hij beweerde ineens dat de commerciele zenders bang zijn dat ik hun programma's met mijn beamer (???!!!) zou willen opnemen. Ik nog uitleggen dat een beamer in feite niet veel meer dan een lamp is die alleen maar beeld projecteert, maar ik snapte het blijkbaar allemaal niet. Ik was met stomheid geslagen van de hoeveelheid verbale diarree die die jongen van de klantenservice uitkraamde, hoe kun je dan nog een gesprek voeren? Daarna gaf hij zelf al aan dat we er 'op deze manier' toch niet uitkwamen en toen heb ik verbouwereerd het gesprek maar beeindigd. Ik ben bang dat hier het verhaal dus eindigt, want tegen deze 'deskundigheid' is volgens mij helemaal niets opgewassen. Ik zit er nog een jaar aan vast en dan gaan we denk ik toch maar terug naar ZIGGO...
Gewijzigd door Udo op 05 januari 2015, 17:32
 
Mennies
He Udo,

Ja jammer dit soort antwoorden van de beste servicedesk van Nederland. Bij mij kreeg ik een opmerking van gelijke strekking.
Ook werd mij gemeld dat dit niet een goede reden is om het abonnement te beƫindigen, nadat ik vroeg of dit mogelijk was.

Ik heb nog een bericht staan over geluid en wat ik aan het proberen ben: http://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=683

Succes.
Philips TV, Sonos Playbar, Asus O!Play Mini Plus, Panasonic DVD
 
SUNDraK
Het lijkt erop dat de versterker niet met alle audio streams aan kan, of niet ondersteunt.
Ik kan me voorstellen dat dit niet ondersteund wordt om dat er nogal problemen mee zijn, waarbij de device (versterker) de streams (vooral 5.1 streams) niet heeft geimplementeerd of slecht mee overweg kan.

Maar om daar zeker van te zijn dat dit ook het geval is,zou je de specs na moeten lezen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen geluid via TOSLINK bij meeste HD zenders', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
xs4all geeft toe: geen stabiel internet Klacht over XS4ALL : 2 05 mei 2021
Televisie-app geen beeld op iPad TV Problemen : 1 05 apr 2021
Wel verbonden, geen internet (wel via gastennetwerk) WiFi : 4 29 nov 2020
LAN maakt geen internetverbinding FB7581 Fritzbox : 2 29 sep 2020
Geen verbinding 5Ghz Repeater met (oude) Apple apparaten Fritzbox : 7 31 mrt 2020
Advertentie