obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
TV via router achter fritzbox?
avandel
Ik heb toch maar even geprobeerd wat jij voorstelde, Loek, dan heb ik alleen twee switches laten staan met een gescheiden vlan. Ik heb de fritz alleen met poort 1 aangesloten op switch 1, er gaat dan 1 kabel naar de woonkamer en daar in een 2e switch alwaar ik nu als test ook de tv vanaf gebruik, wel tweede vlan. Als ik in de eerste switch poort 4 van de fritz steek, stopt het tvsignaal (ik hoor de audio wegvallen en zodra de stekker er weer uit is, gaat het geluid verder.). Ik blijf vanavond nog het een en ander testen, je hoort het wel.

Morgen ga ik proberen of de tv blijft functioneren als ik de instelling in de fritz weer terugzet.
Gewijzigd door avandel op 30 juni 2015, 19:00
 
SUNDraK
Daarom zou je een port van ieder switch a Trunk port van moeten maken
dat is de enigste manier dat je meerdere VLANs van een switch naar een andere switch over een fysieke kabel kan laten lopen
er is GEEN andere manier om dit te doen
 
avandel
Ken je het type switch dat ik heb omschreven? Het is een simpele maar manageble switch van TP-Link (zie eerdere post)
Volgens mij heb ik het nu werkend, ik blijf nog even testen en de tv kast helemaal even uitzetten om te kijken of ie het signaal dan weer opbouwt. Graag hoor ik meer van die trunk.....
 
SUNDraK
Heb geen model nummer gezien
Is ook niet zo relevant.
Als de switch vlans kan configureren, kan het ook een trunk port configureren.
Zou de manual er bij nemen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV via router achter fritzbox?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Nest Mini (2nd gen) en Fritzbox 7583 Fritzbox : 1 28 sep 2021
Advertentie