obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Advies...
eboogert
Ik heb sinds kort Internet (tv & bellen) van XS4ALL. Daarvoor heb ik de Fritzbox ontvangen en geïnstalleerd maar desalniettemin ga je toch vergelijken met voorheen.

Ik ben niet technisch maar ik heb het idee dat mijn vorige router en accesspoint beter was. Die leek niet alleen stabieler maar ook sneller en een beter bereik.
Ik had toen een abonnement van Vodafone Thuis en gebruikte een Netgear Nightwawk R7000.

IK zou graag jullie advies willen of ik deze Nighthawk R700 'achter' de Fritzbox hang. Terwijl ik dat zeg realiseer ik me dat ik geeneens weet of dat gemakkelijk kan.
Mocht het advies dus zijn om dat inderdaad te doen dan is mijn vervolgvraag 'hoe ?'.

Simpelweg de stekkers omzetten of moet er in de Fritxbox dan nog iets ingesteld worden?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Eric
 
Access
Je kunt op 2 manieren een eigen router achter de fritzbox hangen.
- router achter router, LAN uitgang fritzbox in WAN aansluiting R7000, maar dan moet je voor sommige toepassingen in beide routers poorten openzetten. Je hebt dan 2 verschillende locale netten.
- router als switch gebruiken, LAN uitgang fritzbox in LAN aansluiting R7000. Zorg dat de FB en R7000 in het zelfde ip bereik zitten. B.v. 192.168.0.x

De x is voor de FB 1 of 254. Zet je R7000 op 192.168.0.2 en zet de dhcp functie uit. Dan zitten beide routers op hetzelfde ip net, waarbij de FB de ip adressen uitdeelt (dhcp) aan alle apparaten en er geen "botsingen" ontstaan.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
eboogert
Thnx.....een wat zou jouw advies zijn.

Zou jij überhaupt de twee apparaten achter elkaar hangen?

Eric
 
Access
Ik zou zelf voor switch versie gaan. Zo heb ik het hier thuis ook.
Een Asus RT-AC87U als router, daarachter nog een 2tal oude routers die als switch gebruikt worden. Ze zitten allemaal in dezelfde netwerkrange zodat alle apparaten hier in huis elkaar zien. Op elke etage staat een router/switch zodat ik in het hele huis probleemloos wifi heb.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
eboogert
Dus de r7000 wel gebruiken? Toch beter dan alleen de fritzbox?
 
Access
Dat zou ik wel doen ja.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Eye2Eye
Ik heb de Fritzbox alleen als doorgeefluik staan voor mijn eigen Asus router. Daar heb ik alles op geconfigureerd en niets op de Fritzbox.
Zelfs Wlan heb ik daar uitgeschakeld.
TV en telefoon staat ingesteld op de FB en verder niets.
Werkt perfect.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Advies...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Netwerk advies Fritzbox : 4 03 mrt 2014
Advertentie