obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
wevedeka
Maar dan heb ik binnen de week wel bericht van AVM....de vertaalmachine.....en XS4All ook met "er wordt aan een oplossing gewerkt"...dus snavetjes toe en fijn weekend :

AVM antwoorde : "...........hartelijk dank voor uw geduld.

Bij een eerste doorlichting van uw gegevens en informatie konden wij de oorzaak van de bij uw ontstaande fout helaas niet vaststellen. Om deze reden kunnen wij op dit moment nog niet zeggen of de oorzaak binnen onze support kan opgeheven worden. Zouden b.v. externe factoren in aanmerking komen is een oplossing van onze kant niet mogelijk.

Het volledig onderzoek zal vermoedelijk binnen twee tot drie weken afgesloten zijn. Zou het onderzoek een oplossing voor het probleem opleveren gaan wij het aan uw doorgeven.

Zou van onze kant geen directe hulp mogelijk zijn moeten wij u naar een komende update verwijzen. Met behulp van updates vergroten wij de omvang van functies van onze producten en verbeteren het samenwerken met anderen toestellen alsook het gebruik in uiteenlopende omgevingen. Leidt ons onderzoek van de van uw binnen gekomen data tot mogelijkheden voor optimalisatie gaan wij deze inpassen in komende updates.

Stoorinvloeden door externe factoren of als resultaat van foutieve configuratie zijn in de analysedata helaas niet altijd volledig inbegrepen en kunnen daarom eventueel onontdekt blijven. Zult u ondertussen zelf de storing opheffen of verminderen zouden wij ons verheugen over een reactie van uw. Alstublieft deelt u ons in dit geval mee door welke maatregelen u het heeft bereikt.

Opmerking: Bij geactiveerde push service "New FRITZ!OS" (op het gebruikersinterface bij " System / Push Service") ontvangt u automatisch een e-mail van uw FRITZ!Box als een nieuwe FRITZ!OS beschikbaar is.

Ik wens u alvast een fijn weekend.

Vriendelijke groeten uit Berlijn....."
 
arrowman
Ook ik kreeg een teleurstellend mailtje van AVM met:

Quote

Bij een eerste doorlichting van uw gegevens en informatie konden wij de oorzaak van de bij uw ontstaande fout helaas niet vaststellen. Om deze reden kunnen wij op dit moment nog niet zeggen of de oorzaak binnen onze support kan opgeheven worden.
[...]
Zou van onze kant geen directe hulp mogelijk zijn moeten wij u naar een komende update verwijzen.


Met andere woorden: hij doet het niet, wij weten ook niet waarom en u moet maar wachten op iets onbepaalds waar we nog niets over kunnen zeggen. Dat valt me erg tegen van AVM.

Ik ga het probleem terugleggen bij de helpdesk van Xs4all en vragen om een technische oplossing, of desnoods een ander modem.
Gewijzigd door arrowman op 21 januari 2017, 11:54
 
fmrama
Ik denk dat #xs4all maar eens snel naar een andere leverancier moet gaan. De FB 758x serie is veel te snel op de markt gegooid. Getuige dat er nergens een handleiding te vinden is. En dan nu schuift AVM het af op externe factoren. En let op als je #xs4all belt krijg je hetzelfde liedje. Het ligt aan de bekabeling, de plaats van het modem, de inrichting. Zet hem maar terug naar de fabrieksinstellingen. Helpt dit niet, dan sturen we wel een kpn en guidion monteur. ( want zelf heeft u er geen kennis van), Dhu...
 
Gondelier
@wevedeka

Dit antwoord slaat nergens op:
HOE KAN DIT ALS JE GEEN WERKEND MODEM HEBT ?????

Opmerking: Bij geactiveerde push service "New FRITZ!OS" (op het gebruikersinterface bij " System / Push Service"Wink ontvangt u automatisch een e-mail van uw FRITZ!Box als een nieuwe FRITZ!OS beschikbaar is.

Ik wens u alvast een fijn weekend.

Vriendelijke groeten uit Berlijn.....

Ook op AVM Nederlands - Facebook zie je helemaal niets staan over de 7581.
Wel over dingen die alleen in hun belang zijn, maar toon eens de moed om over de 7581 iets te schrijven !!
Slaap maar lekker verder .......
Gewijzigd door Gondelier op 21 januari 2017, 12:38
 
wevedeka
Die FRITZ!Box 7581 ist für Anschlüsse in den Niederlanden optimiert und wird von vielen Providern angeboten.

Zo staat het op de AVM website vermeld. Dus de firmware is kennelijk aangepast voor XS4All en anderen (Telfort?). Zo lijkt het wel getuige deze AVM toevoeging bij het productThumbs Up.
 
fmrama
En wie heeft de specs aangeleverd voor deze optimierung?
Juist ja, de nederlandse providers. Snel klaar, vlug thuis.
 
Dect

Quote

fmrama schreef:

En wie heeft de specs aangeleverd voor deze optimierung?
Juist ja, de nederlandse providers. Snel klaar, vlug thuis.



Aha! Dan is er nog een kans dat het wel via software in orde komt...
 
arrowman

Quote

Dect schreef:

Quote

fmrama schreef:

En wie heeft de specs aangeleverd voor deze optimierung?
Juist ja, de nederlandse providers.



Aha! Dan is er nog een kans dat het wel via software in orde komt...


Eh hoezo? Wat is de logica? Als Nederlandse providers de specs hebben aangeleverd dan zit het probleem in de software, als Franse providers de specs hebben opgesteld zit het in de hardware?
 
Dect
Ne, zo bedoel ik het niet. Het is meer dat Avm dus terug moet vallen op xs4all cs en ik denk dat er dan binnenkort wel een update komt
 
arrowman

Quote

Dect schreef:

Avm dus terug moet vallen op xs4all cs en ik denk dat er dan binnenkort wel een update komt


Dat vraag ik me af. Ik zou niet weten waarom de DECT-functie door providers gespecificeerd wordt. In mijn geval gaat het om DECT tussen twee apparaten van AVM (Fritzbox 7581 en Fon C5), daar speelt Xs4all volgens mij technisch geen rol in, anders dat het ons de Fritzbox (in bruikleen) levert en dus een zekere klantenservice hoort te bieden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie