obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
wevedeka
de 7581 in gebruik genomen. de 2,4 Ghz radionetwork is minder sterk dan de 7490. 5 Ghz werkt met de meest recente devices OK, radionetwerk is niet heel sterk. DECT met 2 aangesloten Gigaset (oudere en recente) werkte na veel gepuzzel, ook met lijnverbinding. Maar nu....er was even geen wifi meer....raar...zo maar ...poef weg. Spanningeraf--effe wachte-spanningerop en de wifi deed het weer dwz de 7581 was herstart. En daarna lag de DECT eruit! Handsets worden in de interface getoond als aangemeld maar er volgt geen kiestoon meer. Handsets verwijderd en opnieuw aangemeld: noppes niks te bellen. Ik heb er nu een klein uur gedoe inzitten en ben er wel klaar mee. Helaas - zo netjes geweest--oude fritz 7490 retour gezonden: alles werkte daarop OK. Ben nu dus in totale rust verzonken--er is nog een mobieltje. Ongelukkig met de modem wissel. Stom. Nooit moeten doen...ZOU ER EEN OPLOSSING VOOR ZIJN?
 
jcpa
Ik heb ook sinds een aantal weken een 7581.
Het probleem bij mijn 7581 is de internetverbinding.
Eerst werkt ie prima maar na een paar dagen schakelt op willekeurige momenten het internet uit. Dan wordt de verbinding weer opgebouwd en vervolgens schakelt het weer uit.
Apparaat resetten naar de fabrieksinstellingen en dan opnieuw instellen zorgt ervoor dat hij het een week doet en dan begint het uitschakelen weer.

Kortom, ik ben heel blij dat ik de 7360 nog heb. Weliswaar halve snelheid want geen bonding, maar alles werkt prima.
en ............... wanneer er een software update voor de 7581 komt ga ik het natuurlijk weer met de 7581 proberen.
 
grave
Ik vind het wel erg lang duren, ze weten er al meer dan een maand vanaf maar een update vanuit Avm die op zijn minst de dect problemen oplost komt er maar niet. Zou er geen prioriteit achter zitten of vinden ze het wel fijn dat xs4all dan wel een ander model als tijdelijk oplossing aanbied zodat ze meer afzet hebben ?
 
Dect
Zoiets dacht ik ook, kamp met Dect registratie probleem sinds 15-12-2016 , eenmanszaken verder en nog geen update .... Is er wel support voor een betrekkelijk kleine afzetmarkt als nl?
 
arrowman
In december overgestapt naar Xs4all en ontving de Fritzbox 7581. Na een probleem met de glasvezel dat door de netbeheerder is opgelost, werken alle diensten van Xs4all (internet, tv, telefonie) prima, behalve de DECT-verbinding tussen Fritzbox 7581 en Fritz Fon C5. DECT-koppeling/registratie/aanmelding van fon bij de box lijkt te slagen, maar na korte of langere tijd (of na uit- en aanzetten) valt de Fon terug op een blanco scherm met 'Search for Base'. DECT-telefonie van de Fritzbox is zo volkomen onbruikbaar.

Ik heb als workaround een Gigaset-basistoestel geconfigureerd om rechtstreeks naar de voip-server van Xs4all te gaan. Dat werkt prima, dus met de telefoniedienst van Xs4all is niks mis.

Gemeld bij de helpdesk van AVM. Die reageerde met veel interesse, maar vroeg vooral veel, heel veel informatie op. Support data enz, allemaal gegenereerd en opgestuurd. Daarna hoorde ik op 5 januari "[...] als AVM u een oplossing kan aanbieden, stuur ik u meteen een mail. Dit kan echter even duren". Daarna niets meer gehoord.

De laatste firmwareversie is nog steeds 06.54. Vreemd dat Xs4all en AVM dit probleem niet erkennen en duidelijk maken of, hoe en wanneer het wordt opgelost.
 
HWteE
Na meer dan een week stilte vanuit XS4ALL en AVM m.b.t. de 7581 DECT problemen ontving ik vanochtend een toch wel heel verrassende email van AVM Support uit Berlijn. Ruim een week na het inzenden van Support en DTrace bestanden en een langduring telefoongesprek vanuit AVM heeft men het volgende besloten.

According to your error description we conclude that your FRITZ!Box is faulty. However, we are very interested in analysing your FRITZ!Box unit here at our headquarters in Berlin.
Generally we do not offer an advanced exchange. However, we will make an exception in your case and send you a new device first, then you send us your current FRITZ!Box 7581 to us in Berlin.
For this procedure, please send us the warranty document for your FRITZ!Box 7581 with reference to your RMA number via e-mail.
As a warranty document, send us a copy of the invoice or delivery note that names the FRITZ!Box model and the date of purchase.
As soon as your warranty document has been verified, we will send you an exchange device. After the reception, please send us the old device.

Omdat het een bruikleen modem betreft heb ik direct afstemming proberen te krijgen met XS4ALL. Enerzijds was men daar net zo verrast als ik. Maar anderzijds werd gelijk gesteld dat XS4ALL al zeer intensieve contacten met AVM onderhoudt en dat XS4ALL het modem ook zelf wel wil omruilen en onderzoeken.
Nog tijdens de discussie met XS4ALL ontving ik een tweetal vervolg mailtjes uit Berlijn waaruit viel op te maken dat de verzending van een vervangend modem al in gang is gezet. De inzending van de gevraagde aankoopnota of garantie document wordt kennelijk niet eens nodig gevonden.

Tenslotte is er met XS4ALL afgesproken om nu eerst af te wachten wat er vanuit Berlijn aan DHL is meegegeven. Terugsturen van het huidige modem naar Berlijn werd in eerste instantie afgeraden omdat er dan garantie dingen door elkaar gaan lopen. Na ontvangst ga ik eerst het vervangende modem testen en daarna verder afstemmen met XS4ALL (en AVM) over de retourzending.
FRITZ!Box 7490 (07.12-70401) Mesh-master / FRITZ!Box 7581 (07.12-70997), 2x FRITZ!WLAN 1750E (07.12-70775) Mesh-repeaters
 
fmrama
Laat ze gelijk dan maar een paar honderd nieuwe deze kant opsturen.
 
arrowman

Quote

HWteE schreef:

Na meer dan een week stilte vanuit XS4ALL en AVM m.b.t. de 7581 DECT problemen ontving ik vanochtend een toch wel heel verrassende email van AVM Support uit Berlijn.


Interessant, houd ons ajb op de hoogte.

Xs4all liet me op Twitter weten "We zijn samen met AVM hard aan de slag om dit probleem de wereld uit te helpen".
https://twitter.com/xs4all/status/821...0769373184
Gewijzigd door arrowman op 18 januari 2017, 19:36
 
Dect
Ik doe hetzelfde, met frisse tegenzin een 7369 vervangen door een 7581 de 7369 reset naar fabrieksinstellingen , uit log blijkt dat er bad blocks zijn in het geheugen , gelukkig geen Dect hier
Gewijzigd door Dect op 18 januari 2017, 22:45
 
Dect
Goed plan! Allemaal geholpen , nu ja , allemaal? Gaat vast over meer dan een par honderd!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie