obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
MKO
Op verzoek van XS4ALL heb ik vorige week een serie supportfiles gegenereerd met het 7581 modem en gemaild naar XS4ALL.
Omdat ik na een week nog niet eens een ontvangstbevestiging had ontvangen van XS4ALL, maar weer eens contact gezocht met de helpdesk.
(wat een irritant keuzemenu en lange wachttijd tegenwoordig, veel meldingen of weinig medewerkers?)
Deze keer tot mijn verbazing geen toneelstukje dat ik de eerste ben met problemen met het 7581 modem, maar de mededeling dat er hard wordt gewerkt aan een oplossing samen met AVM.
Een oplossing is er echter nog niet en het is ook nog niet duidelijk wanneer die te verwachten is.
Er wordt uitgezocht waarom ik geen reactie heb ontvangen op mijn supportfiles en of deze naar AVM zijn doorgezet.
Op mijn vraag waarom er geen enkele communicatie is vanuit XS4ALL richting de klanten kon geen antwoord worden gegeven, maar dat kun je de helpdesk medewerker zelf ook niet kwalijk nemen (die is vast ook niet blij met dit geneuzel en klanten die je niet kan helpen met een echte oplossing).
Nogmaals aangegeven dat er op zijn minst een melding op de website van XS4ALL zou moeten komen over de problemen met het 7581 modem, dit zou intern worden doorgegeven.

Al met al niet bevredigend en vooral teleurstellend dat een provider als XS4ALL zich zo laat kennen.
Dat "First Class" kunnen ze wat mij betreft nu wel uit de slogan schrappen.
Jammer om vast te stellen als klant die heel lang geleden bij XS4ALL is begonnen met een 14k4 modem...
Speedtouch 780WL -> Fritz!Box 7170 -> 7340 -> 7360 -> 7390 -> 7581 -> 7581 -> 7390 -> 7581 -> 7490...
 
MKO
Toch een reactie van XS4ALL ontvangen over de gestuurde supportfiles en mijn vraag om een oplossing of een compensatie voor al het ongemak sinds begin december.
Volgens mij is er ook veel meer mis met het 7581 modem dan alleen DECT!

----------------------------
Bedankt voor uw e-mail, ik heb de supportfiles naar de desbetreffende afdeling gestuurd, de supportfiles hebben zij in goede orde ontvangen.
Momenteel is helaas nog niet bekend wanneer de hinder met DECT opgelost is.

Met betrekking tot uw vraag over compensatie ga ik hier helaas niet over, ik adviseer u hiervoor een e-mail te sturen naar info@xs4all.nl .
----------------------------
Speedtouch 780WL -> Fritz!Box 7170 -> 7340 -> 7360 -> 7390 -> 7581 -> 7581 -> 7390 -> 7581 -> 7490...
 
mimisiku
Sinds 2001 lid van XS4ALL toen met ADSL. Altijd technisch prima. Alle modems zijn wel de revue gepasseerd. Nooit problemen tot deze fameuze 7581. Met name de arrogantie die XS4ALL nu uitstraalt is voor mij de reden geweest om na al die jaren te stoppen. De kids zijn uit huis, eigen server is niet meer noodzakelijk dus vaste IP ook niet meer nodig. Jammer, maar niet anders...
 
doti
Modem is s nachts druk bezig berichten te versturen , waarna internetverbinding een uur verbroken wordt,
03:36:06 PPPoE error :timeout .(257 messagessince 19.01.17 02:36:14 )
Alle computers enz staan verder uit
Dit gebeurt een paar keer per nacht
Gewijzigd door doti op 21 januari 2017, 14:09
 
guido66
Als de volgende update geen verbetering brengt zou xs4all er verstandig aan doen om hun klanten van een andere oplossing te voorzien. Ik zou al een stuk gelukkiger zijn als men bv kosteloos een 1750E aanbood. Ik heb er al 1 (met xs4all korting zelf gekocht) als bekabeld aangesloten access point aangesloten. Dit is echter onvoldoende voor mijn hele huis. Als ik nog 1 vlak bij de feilloos werkende 7369 zou plaatsen heb ik toch snelle wifi in mijn hele huis. Dit was voor mij ook de enige reden om de 7369 voor de 7581 in te ruilen.
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
jacco01
tja.... een nieuw licht in Berlin, Berlin... om Fischer Z maar eens aan te halen:


Ik heb uw support ticket bekeken. U beschrijft telefoon en WiFi problemen.

Bij een eerste doorlichting van uw gegevens en informatie konden wij de oorzaak van de bij uw ontstaande fout helaas niet vaststellen. Om deze reden kunnen wij op dit moment nog niet zeggen of de oorzaak binnen onze support kan opgeheven worden. Zouden b.v. externe factoren in aanmerking komen is een oplossing van onze kant niet mogelijk.

Het volledig onderzoek zal vermoedelijk binnen twee tot drie weken afgesloten zijn. Zou het onderzoek een oplossing voor het probleem opleveren gaan wij het aan uw doorgeven.

Zou van onze kant geen directe hulp mogelijk zijn moeten wij u naar een komende update verwijzen. Met behulp van updates vergroten wij de omvang van functies van onze producten en verbeteren het samenwerken met anderen toestellen alsook het gebruik in uiteenlopende omgevingen. Leidt ons onderzoek van de van uw binnen gekomen data tot mogelijkheden voor optimalisatie gaan wij deze inpassen in komende updates.

Stoorinvloeden door externe factoren of als resultaat van foutieve configuratie zijn in de analysedata helaas niet altijd volledig inbegrepen en kunnen daarom eventueel onontdekt blijven. Zult u ondertussen zelf de storing opheffen of verminderen zouden wij ons verheugen over een reactie van uw. Alstublieft deelt u ons in dit geval mee door welke maatregelen u het heeft bereikt.

Opmerking: Bij geactiveerde push service "New FRITZ!OS" (op het gebruikersinterface bij " System / Push Service") ontvangt u automatisch een e-mail van uw FRITZ!Box als een nieuwe FRITZ!OS beschikbaar is.
Ik wens u alvast een fijn weekend.

Vriendelijke groeten uit Berlijn

Im Osten nichts Neues....
 
RuudvanMunster
Mogelijk weer een paar aanvullingen op het lijstje:
Vandaag vile ineens de WLAN verbinding weg. Tot nu toe waren dat korte onderbrekingen. Dit maal bleef de storing.
Daarom de 7581 een restart gegeven. Dat gaf nieuwe problemen:
- extra lang tijd nodig om de verbinding (ADSL pair bonding) op te bouwen;
- het al bekende probleem dat je de DECT telefoon(s) weer opnieuw moet aanmelden.
- maar nieuw: de bevestiging dat het antwoordapparaat van de 7581 vergeet dat je een eigen boodschap hebt. Echter: in het configuratiescherm van het antwoordapparaat staat dat je een eigen boodschap gebruikt. Maar het modem gebruikt de boodschap die er fabrieksmatig in staat.

Dit draagt m.i. wel sterk bij aan de constatering dat het een overhaast uitgebracht product is, dat niet serieus is getest.
 
RuudvanMunster

Quote

RuudvanMunster schreef:

Mogelijk weer een paar aanvullingen op het lijstje:
Vandaag vile ineens de WLAN verbinding weg. Tot nu toe waren dat korte onderbrekingen. Dit maal bleef de storing.
Daarom de 7581 een restart gegeven. Dat gaf nieuwe problemen:
- extra lang tijd nodig om de verbinding (ADSL pair bonding) op te bouwen;
- het al bekende probleem dat je de DECT telefoon(s) weer opnieuw moet aanmelden.
- maar nieuw: de bevestiging dat het antwoordapparaat van de 7581 vergeet dat je een eigen boodschap hebt. Echter: in het configuratiescherm van het antwoordapparaat staat dat je een eigen boodschap gebruikt. Maar het modem gebruikt de boodschap die er fabrieksmatig in staat.

Dit draagt m.i. wel sterk bij aan de constatering dat het een overhaast uitgebracht product is, dat niet serieus is getest.


Misschien goed nog te melden dat deze storing (wegvallen van het WLAN) optrad nadat ik op verzoek van XS4ALL een support file had aangemaakt met de utility die de 7581 daarvoor biedt.
 
RuudvanMunster
Nog een kleine aanvulling op het "beeld" van de 7581:

In de email die je dagelijks van de FB kunt krijgen staat een gebruiksgrafiek. Die ziet er bij de 7581 wel heel bijzonder uit. De grafiek zelf ontbreekt, het is een leeg coördinatenstelsel... Maakt voor mij duidelijk dat het apparaat alles behalve serieus is getest...
RuudvanMunster voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
gait
@RuudvanMunster

Die groene en blauwe lijnen horen bij het coördinatenstelsel?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie