obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
RuudvanMunster

Quote

mimisiku schreef:

Wellicht helpt het, maar het is in dit stadium 'not done'. Zowel XS4ALL als AVM erkennen de problemen en communiceren inmiddels ook met elkaar en de klanten. Publiekelijk aan de schandpaal nagelen doe je pas als er (bewust) niet meer gecommuniceerd wordt...

Helemaal met je eens, zie ook mijn antwoord zojuist.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
RuudvanMunster

Quote

gait schreef:

Dan komen ze er bij jou wel heel makkelijk van af. Ze hebben wekenlang niet gecommuniceerd, de boot afgehouden, AVM die zegt dat er gebruikers zonder DECT klachten zijn, dat dingen niet gereproduceerd konden worden, en toen plotseling wel.

XS4All heeft zelfs geprobeerd de problemen uit de openbaarheid te houden.

Dat is pas 'not done'. Kom op zeg!

Zoals ik zojuist schreef, lijkt het erop dat we in een nieuwe fase zijn gekomen.
Ik snap (en deel) je kritiek. Ik ken ook een beetje de andere kant van het verhaal. Je wordt als bedrijf geconfronteerd met een dergelijke ramp. Het duurt dan best even om een goed antwoord te hebben. Ik praat het niet goed. Maar heb wel enig begrip. En ga nog steeds uit van de goede wil. Hoe witheet ik ook was. Want ik zat echt niet op de tijdsbesteding die het me heeft gekost te wachten. Maar ik ben wel een mens die vooruit wil en niet achteruit.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
HWteE
Hallo zeg! Ruud, je wordt toch niet betaald door XS4ALL?

Begrip voor ICT complexiteit en de soms vreemde uitwerkingen daarvan a la. Maar aantoonbaar testtrajecten overslaan...

Dat XS4ALL en AVM geconfronteerd zijn met de huidige situatie hebben ze aan zichzelf en/of aan elkaar te danken. Daar zou ik als klant geen enkele boodschap aan moeten hebben.

Dat we vorige week (na bijna 2 maanden!) een keerpunt hebben bereikt is deels waar. Er zijn eindelijk problemen gereproduceerd en er lijkt nu een oplossing te kunnen komen. Maar wanneer?

Maar de weinig communicatieve, weinig coöperatieve en soms zelf arrogante opstelling van XS4ALL is nog steeds uiterst discutabel.
Wees in de eerste plaats eerlijk over de problemen. En biedt gewoon aan alle klanten die de afgelopen 2 maanden luid en duidelijk hun problemen met de 7581 hebben kenbaar gemaakt nu eens niet alleen een rondje factory reset, maar gewoon een goed werkend alternatief plus passende compensatie. Ik vind het echt onbestaanbaar dat daarin ook nu nog niet één lijn wordt getrokken.
Geen tijd is hierin geen argument. Zolang er geen oplossing beschikbaar is, is het bieden van een alternatief wel het minste. Simpelweg afwachten zonder einddatum is geen oplossing en geen alternatief en dus iedere professionele Helpdesk onwaardig.
In dat opzicht staan we (althans de meesten van ons) nog op precies op hetzelfde punt als voor de Kerstdagen.

En juist daarom ben ik (en niet alleen ik!) uiterst teleurgesteld in XS4ALL. Alle ICT begrip ten spijt.
Gewijzigd door HWteE op 31 januari 2017, 23:05
FRITZ!Box 7490 (07.12-70401) Mesh-master / FRITZ!Box 7581 (07.12-70997), 2x FRITZ!WLAN 1750E (07.12-70775) Mesh-repeaters
 
richard01
Even terug naar de kern. Een niet door @AVM_DE of @AVM_NL getest Fritz!box 7581 modem/router met een bèta status firmware 06.54 vol basale fouten (zie genoemd onder post #1 als samenvatting op 7 januari 2017) die aan klanten wordt uitgeleverd. En die klanten vinden natuurlijk die basale fouten, want ze zijn ook zooooo ontzettend basaal! Daarmee accepteer je ook het risico van een ...?

Het dak is lek! Help! Als we het proces begrijpen waarom het dak lek is; zijn we wel tevreden? Dat lees ik ....

Als @AVM_DE een professioneel bedrijf is lossen ze de genoemde problemen in post #1 op die gerekend vanaf 1 februari sinds 8 weken bekend zijn. Lijkt me redelijk, niet?

Ik heb er alle vertrouwen in dat de problemen, uiteindelijk, worden opgelost!

Al eerder aangehaald dat ik sinds 28 jaar (nee, geen speldje of iets anders bij 25 jaar) een tevreden klant ben. Nog steeds! Voluit!
Maar laten we feitelijk constateren waarom ik ook teleurgesteld ben:
- geen enkele communicatie op de XS4All website
- geen enkele communicatie op de website nl.avm.de
- geen enkele communicatie op de website AVM.de
- het AVM twitter account DE is stil
- het AVM twitter account NL is stil
- geen enkele communicatie op Facebook XS4All, zowel NL als DE
- geen enkele communicatie op YouTube van AVM
- Etc

Hoe moet je dit als klant interpreteren? Struisvogel?

Oh ja, helpdeskmedewerkers die het mogen oplossen en hun uiterste best doen. Echt complimenten voor hen!

@AVM_DE ? AVM_NL ? Horen jullie klanten nog iets over de door jullie uitgeleverde bèta firmware ? Wanneer het opgelost is bv? Iets zeg maar? Ooit eens? Ooit? Iets what-so-ever? Communiceren jullie?
Gewijzigd door richard01 op 31 januari 2017, 23:47
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
gait
Wat hoort dan wel tot de diensten van @XS4ALL? Een router die zich niet om de haverklap reset? Werkende WiFi?

Met een goed werkende WiFi maakt @XS4All reclame, dan hoort dat impliciet wel tot de dienstverlening.
 
fmrama

Quote

robmeerwijk schreef:

Zondag klachtenkompas ingevuld, niets gehoord. Dit is het antwoord dat ik gisteren kreeg op mijn laatste mail:

Quote

U geeft in uw e-mail aan dat u overweegt betalingen te storneren en XS4ALL in gebreke te stellen. Ik wil u er op wijzen dat DECT functionaliteit niet bij de diensten van XS4ALL hoort. Dit wordt niet officieel door ons ondersteund. Omdat veel klanten gebruik maken van de DECT functionaliteit zetten wij ons in voor een oplossing. Maar wij garanderen niet dat dit altijd functioneert.


Ik weet niet hoor, maar volgens mij snappen ze er nog niets van. In elk geval kreeg ik geen aanbod voor belgeld terug.




Ik gebruik zelf de DECT niet, maar dit slaat werkelijk nergens op. Ze leveren een apparaat met DECT en dan moet het ook werken. Ik wordt hier echt pissig van.
 
mimisiku
Is geen oplossing voor DECT. Heb hetzelfde modem i.c.m. FritzFon MT-F. Ook bij deze combi gekraak in het telefoongesprek bij de gebelde partij. DECT telefoon registreert wel perfect én blijft actief.. verstoring zit dus in het VDSL 2+ protocol i.c.m. Pair bonding en G-Input en vectoring... Zelfs een oude 7360 geprobeerd: zelfde resultaat..
 
Lars van der Veen
Hier een probleemloos werkende dect/fritz!box 7369 op vdsl/bonding. De fritz!box 7581 gaf de bekende problemen, daarom zit deze 'tijdelijk?' weer in de doos.
 
GeerS
Ik gebruik nu een 7581 als basismodem met vdsl pairbonding en ook voor het wifi signaal. Daarnaast een 7369 gekoppeld als ipclient voor dect en daaraan vijf gigaset dect telefoons. Dit werkt als sinds twee weken zonder problemen.
Gewijzigd door GeerS op 02 februari 2017, 11:00
 
Stef
@ GeerS,

Heb jij geen last van het rebooten van het modem ?
Je leest hier veel over en bij mij was het gisteren ook weer 2 keer raak.

Gr,
Stef.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie