obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz 7490 resetten
chefsoest
Ik ben het wachtwoord voor mijn fritzbox vergeten, nu wil ik hem wel resetten maar ik heb ook telefoon en tv, moet ik dan alles opnieuw instellen? Of blijft de telefoon en tv het gewoon doen? En moet ik alleen WiFi wachtwoord en naam opnieuw instellen?
 
Gondelier
Uberhaupt les 1: altijd eerst een backup maken als alles goed werkt van de Fritz!Box 7490.
Maar deze zal er niet zijn ??

Is de MyFritz werkend, dan kan men via deze weg in de Fritz!Box 7490 komen ??

Staat de Push-service ingesteld, dan zal de Fritz!Box 7490 meteen naar het eigen e-mailadres het WW sturen van de Fritz ??

Als alle drie deze mogelijkheden niet zijn geactiveerd dan moet bij een reset via een aangesloten telefoon alles opnieuw worden geinstalleerd.

Succes.
 
chefsoest
Geen idee, of myfritz werkt hoe weet ik dat ? Hij si aangesloten en meer niet....... ivm verhuizing niet veel verder gekeken en nu wil ik dat gaan doen en kom er niet meer in, volgens mij wel goede ww maar kom er niet in.
 
Gondelier
Sluit de computer eens rechtstreeks aan op LAN 2
Geef in de browser dit adres in 169.254.1.1
Probeer het dan nog eens om in te loggen ??
 
mario2xs4all

Quote

chefsoest schreef:

Ik ben het wachtwoord voor mijn fritzbox vergeten, nu wil ik hem wel resetten maar ik heb ook telefoon en tv, moet ik dan alles opnieuw instellen? Of blijft de telefoon en tv het gewoon doen? En moet ik alleen WiFi wachtwoord en naam opnieuw instellen?


Het is al aangereikt om een backup te maken als het apparaat volledig geconfigureerd is.
Mijn persoonlijke tip is om op een USB medium, zoals een USB stick, al je login gegevens te bewaren.
Dit heeft meerdere voordelen, waaronder het kopiƫren en plakken van naam en wachtwoord gegevens.
Meer informatie kan je dan "hier" vinden.
Aanname is vaak een oorzaak van veel ellende
 
fmrama

Quote

chefsoest schreef:

Geen idee, of myfritz werkt hoe weet ik dat ? Hij si aangesloten en meer niet....... ivm verhuizing niet veel verder gekeken en nu wil ik dat gaan doen en kom er niet meer in, volgens mij wel goede ww maar kom er niet in.


Als je denkt dat het wachtwoord juist is en je krijgt geen me,ding dat het foute login is, maar een wit scherm dat ie niet verbonden is met het netwerk. Dan effe de stroom eraf en weer aan.
 
mario2xs4all

Quote

Gondelier schreef:

Sluit de computer eens rechtstreeks aan op LAN 2
Geef in de browser dit adres in 169.254.1.1
Probeer het dan nog eens om in te loggen ??


Vaak is het modem/router ook meteen default gateway, waarbij je het adres dan eenvoudig kunt vinden door het commando ipconfig /all te gebruiken.
Dit is alleen het geval als je computer automatisch een IP-adres toegewezen krijgt van de DHCP service in het modem/router.
In de lijst die dan volgt zie je het IP-adres van de default gateway staan.

Standaard is dat adres 192.168.178.1.
Aanname is vaak een oorzaak van veel ellende
 
mario2xs4all

Quote

chefsoest schreef:

Geen idee, of myfritz werkt hoe weet ik dat ? Hij si aangesloten en meer niet....... ivm verhuizing niet veel verder gekeken en nu wil ik dat gaan doen en kom er niet meer in, volgens mij wel goede ww maar kom er niet in.


Als je wel een login scherm krijgt, zou ik menen dat je een verbinding hebt met de console van het modem/router.
Wanneer je dan meent dat alles correct is aangesloten en je zit in de login console, maar kunt nog steeds niet inloggen, controleer dan of je toetsenbord de correcte layout weergeeft voor de wachtwoord tekens (of wijzig de layout met [ctrl][shift]).
Je kunt eenvoudig controleren of je verbonden bent in je netwerk met de router, dit doe je door het commando ipconfig /all te gebruiken.
Voorwaarde is dan wel dat je computer automatisch een IP-adres krijgt toegewezen van het modem/router.
Standaard heeft het modem/router het IP-adres 192.168.178.1
Wanneer je dan een adres vindt in de 192.168.178.x range, dan zit je mogelijk goed.
Wanneer je een adres in de 192.168.179.x range vindt, zit je mogelijk in poort 4 aangesloten met gast toegang.
Vind je iets in de 192.254 range, dan bestaat de kans dat je computer geen verbinding heeft met het modem/router.
Controleer dan ook of je netwerkkaart in je pc staat ingesteld om een IP-adres via DHCP te krijgen en geen statisch IP-adres heeft.
Natuurlijk is het ook belangrijk te controleren of je de netwerkkabel in de correcte rj45 poort hebt gestopt.
Bij glasvezel kan je LAN poort 1 niet gebruiken om toegang vanuit je pc tot het modem/router te krijgen.
Poort 4 kan voor gast toegang of de TV gereserveerd zijn, ook afhankelijk van de instellingen in het modem/router.
Gewijzigd door mario2xs4all op 09 januari 2017, 16:22
Aanname is vaak een oorzaak van veel ellende
 
chefsoest
Ik heb wel verbinding kom er alleen niet wachtwoord niet goed. Dus zal ik hem moeten resetten, dat wil Ik wel maar kan ik dan nog bellen en tv kijken of zijn daar apparte instellingen voor? Zo ja waar. Indy ik die?
 
mario2xs4all
Wanneer jij zeker weet dat je het wachtwoord niet meer weet, kan je het modem/router resetten.
Na de reset start het modem/router opnieuw op en zul je beginnen met een nieuw wachtwoord aan te maken voor de toegang tot de console van het modem/router.
Het IP-adres zal teruggezet worden naar fabrieksinstellingen en zal dan 192.168.178.1 zijn.
Daarna zul je gebruikers gegevens invoeren, met het type internetverbinding dat je gebruikt.
Als je ook TV kijkt, kies je met glasvezel voor XS4ALL FTTH.
Daarna kan je poort 1 niet meer voor je netwerk gebruiken, want die is dan in gebruik voor de UTP-kabel van het glasvezel modem.
Voor meer pc's op poort 2 heb je bij voorkeur een Gbit switch nodig.
Eventuele port forwarders zul je ook opnieuw moeten instellen.
Dan zal je het telefoonnummer opnieuw moeten instellen.
Als je een tv aansluit, kan je nog maar 1 bedrade gast aansluiting hebben.
Wil je meer tv's aansluiten dan heb je een Gbit switch nodig.
Het draadloze (gast)netwerk kan je wel gebruiken.
Ook het draadloze (WLAN) deel zal je opnieuw moeten instellen, wachtwoord opnieuw instellen, etc.
Ik raad je aan om WPS quick connection niet te gebruiken, om veiligheidsredenen.
Klik "hier" om je (draadloze) netwerk zo optimaal mogelijk te beveiligen.
Nadat je alle instellingen hebt ingesteld en getest en mogelijk firmware update hebt uitgevoerd, zou ik eerst eens een backup maken en die veilig opslaan.
Tot slot:
Wanneer je nu wel nog een backup hebt (of kunt maken) van een oudere Fritzbox waar de juiste instellingen van telefoon, portforwarders etc. in staan, kan je die gegevens selecteren en gewoon overzetten op de FB7490.
Gewijzigd door mario2xs4all op 11 januari 2017, 10:42
Aanname is vaak een oorzaak van veel ellende
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz 7490 resetten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie