obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Fritz!OS 7
Gieter

Roger wrote:

Bedoel je tussen het gastnetwerk en bv. de telefoon van een gast? Dat is denk ik 'by design'. En bij een Fritz!Box en een Fritz!WLAN Repeater in een meshconfiguratie hoef je het gastnetwerk niet te koppelen: dat gaat automatisch via een L2TP tunnel (die ook voorkomt dat gasten aan een repeater uit het gastnetwerk kunnen breken).

WPS voor gasten.
Dat kan met http://fritz.box/myfritz of via de fritzfon gestart worden.
Echter, soms werkt het niet.
De wifi gast communiceert met een 1750E, in plaats van de fritzbox.
Als er een fritzbox met meerdere 1750E aanwezig is. Zou de Mesh het dichtstbijzijnde toegangspunt moeten activeren om contact te maken.

Volgens mij, gaat ook het vermogen even omlaag tijdens de WPS procedure.
Heb een toestel dat uitsluitend via WPS contact maakt en die moet ik pal naast de fritzbox zetten om contact te maken. Later kan ik weer verder weg gaan.

data-full-width-responsive="true">
Roger

Gieter wrote:

Roger wrote:

Bedoel je tussen het gastnetwerk en bv. de telefoon van een gast? Dat is denk ik 'by design'.

WPS voor gasten.
Dat kan met http://fritz.box/myfritz of via de fritzfon gestart worden. Echter, soms werkt het niet.

Ik zie het staan in mijn 7581 (7.08-69234 BETA)! Is dat nieuw in 7.10? (en dus in de bèta's daar naartoe) Het is mij nooit eerder opgevallen.

De wifi gast communiceert met een 1750E, in plaats van de fritzbox. Als er een fritzbox met meerdere 1750E aanwezig is. Zou de Mesh het dichtstbijzijnde toegangspunt moeten activeren om contact te maken.

Dichtstbijzijnde is een lastig begrip met WiFi. Er wordt geen afstand gemeten. En ontvangstcondities kunnen ongemerkt sterk variëren.

Met WPS wordt de sleutel voor het netwerk uitgewisseld, de keuze van het AP binnen een netwerk staat daar voor zover ik weet los van. Daar kan de AP-steering van FRITZ!OS helpen (mits de client 802.11k/v ondersteunt: mijn iPad met iOS 12.3.1 doet het wel, mijn telefoon met Android 7.1.2 niet). Zonder AP-steering maakt de client zelf een keuze. Sommige clients blijven behoorlijk stevig plakken aan het laatst gebruikte AP.

Ik heb ook gemerkt dat mijn 7581 soms nog een hele tijd denkt dat een client aan mijn 1750E hangt terwijl de client zelf aangeeft met de 7581 zelf te zijn verbonden. Daar werkt nog iets niet helemaal lekker in FRITZ!OS.

Heb een toestel dat uitsluitend via WPS contact maakt en die moet ik pal naast de fritzbox zetten om contact te maken. Later kan ik weer verder weg gaan.

Netwerk selecteren en sleutel handmatig ingeven (bepaald niet handig met een echt veilige sleutel) kan toch altijd? In elk geval bij iOS en Android.

De nieuwste versie van de FRITZ!App WLAN (in elk geval v1.3.0 voor iOS) kan de QR-code voor het gastnetwerk tonen. Heb je daar wat aan?
FB 7581 (7.08-69234) + Repeater 1750E (7.10)

Gieter
WPS op de bèta werkt prima voor "niet gasten"
Het probleem zit in het gast systeem.

Voorbeeld:
Een printer die alleen wifi heeft en geen display.
1 knop met een antenne.
Als je er 1 maal in zit, kun je evt wachtwoord veranderen via wifi.

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!OS 7', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3461 10 jul 2019
Fritz fon Fritzbox : 4 08 jul 2019
FRITZ!WLAN 3000 WiFi repeater WiFi : 7 03 jul 2019
Mede8er X6003D en Fritz!box 5490 Instelling problemen : 2 14 apr 2019
1 April 2019, Nieuwe Fritz!Box !! Fritzbox : 2 02 apr 2019