obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Verbindingsprobleem FB 7581 met beta
schuss
Sinds mijn Fritz!Box 7581 en Fritz!Repeater 1750 geüpated zijn naar 06.98-61788 BETA, resp. 06.98-62591 BETA, kan ik mijn iPad’s (iOS 12.1 en iMac (macOS 10.13.6) niet aangemeld krijgen via Wi-Fi. Met mijn iPhone, Windows 10 laptop en Smart TV’s is dit geen probleem.

Op mijn iPad “vergeet” ik mijn FB SSID. Als ik dan vervolgens de sleutels eer invul, krijg ik nog steeds geen verbinding.

Komt dit iemand bekend voor? Mis ik ergens in het modem een instelling? Of moet ik misschien het OS herstellen naar 6.85 Plus?

Vorige week heb ik met de XS4ALL Helpdesk gebeld en het modem naar fabrieksinstellingen teruggezet, met behoud van bovengenoemde OS versies.

Groeten,
Roel
 
meppele

Quote

schuss schreef:

Sinds mijn Fritz!Box 7581 en Fritz!Repeater 1750 geüpated zijn naar 06.98-61788 BETA, resp. 06.98-62591 BETA, kan ik mijn iPad’s (iOS 12.1 en iMac (macOS 10.13.6) niet aangemeld krijgen via Wi-Fi. Met mijn iPhone, Windows 10 laptop en Smart TV’s is dit geen probleem.

Op mijn iPad “vergeet” ik mijn FB SSID. Als ik dan vervolgens de sleutels eer invul, krijg ik nog steeds geen verbinding.

Komt dit iemand bekend voor? Mis ik ergens in het modem een instelling? Of moet ik misschien het OS herstellen naar 6.85 Plus?

Vorige week heb ik met de XS4ALL Helpdesk gebeld en het modem naar fabrieksinstellingen teruggezet, met behoud van bovengenoemde OS versies.

Groeten,
Roel
Roel, hier het zelfde probleem maar dan met een iPad en een Nokia (android) telefoon. Zonder repeater wordt alles direct en probleemloos bij de FB 7581 aangemeld. Wordt de 1750E aan de 7581 gekoppeld dan krijg ik de twee genoemde apparaten op geen enkele wijze gekoppeld. Mijn 'noodoplossing' is om een oude NetGear extender op te nemen in het netwerk alwaar de iPad en de Nokia probleemloos mee koppelen. Wat mijn opvalt, maar kan het niet verklaren, is dat in het Mesch overzicht deze twee verbindingen niet als 'wifi' worden weergegeven maar als 'Andere' worden benoemd. Alles werkt op deze wijze maar vreemd vindt ik het wel. Mogelijk heeft iemand hier een verklaring voor?
-eggie-

Nog even ter aanvulling: FB7581: FRITZ!OS: 06.98-62301 BETA / Repeater 1750E: FRITZ!OS: 06.98-62591 BETA
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door meppele op 02 november 2018, 18:49
 
schuss
Hoi Meppele,

Het ligt dus niet aan de FRITZ!Box, maar aan de FRITZ!Repeater 1750E, want zodra ik de repeater uit het stopcontact trek, hebben alle apparaten weer verbinding.
Ik heb van de week Fritz OS van de repeater geüpdatet naar de laatste 6.98 versie en nog steeds is dit probleem aanwezig.
Er is nu een duitse 7.01 image beschikbaar, die ga ik vanavond installeren.
Ben benieuwd of dat verbetering brengt. Zo niet, dan vestig ik mijn hoop op FRITZ!OS 7.01 voor de FRITZ!Box.

Roel
FRITZ!Box 7581, FRITZ!Repater 1750E, FRITZ!Poweline 530, FRITZ!Powerline 546E.
 
Dect
Lukt het je nu wel verbinding te maken? Ik heb op mijn repeater 7.01 gekregen maar verbinden werkt voor mijn iPad en mijn Nokia5 nog steeds niet ...
 
meppele

Quote

Dect schreef:

Lukt het je nu wel verbinding te maken? Ik heb op mijn repeater 7.01 gekregen maar verbinden werkt voor mijn iPad en mijn Nokia5 nog steeds niet ...
Ook mijn 1750E heeft inmiddels de OS 07.01. Echter, de verbindingsproblemen blijven. De Netgear WN2000RPTv2 repeater blijft nodig om de Nokia 5 en iPad te kunnen gebruiken, heel vreemd.
-eggie-
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door meppele op 11 november 2018, 17:34
 
Dect
Bij mij lukt het soms wel en soms niet . Onbetrouwbaar dus ...
 
tubejack
Hier tot nu toe geen problemen met 7.01 op de 1750E repeater zijn de verbindingen opmerkelijk snel.

7581+1750E7.01
 
Dect
Jij hebt een lanbridge...
Bij mij is de repeater via wlan met de fritzbox verbonden...
 
tubejack

Quote

Dect schreef:

Jij hebt een lanbridge...
Bij mij is de repeater via wlan met de fritzbox verbonden...


Precies, dat scheelt, verkeer over WiFi Smile

[....| Sneller met kabels
Wifi is niet altijd het beste medium voor het doorsturen van data (backbone): als de mesh-nodes onderling al geen goede draadloze verbinding hebben, komt de data bij de clients binnendruppelen.[....|

Bron: https://www.ct.nl/reviews/mesh-systee...king-test/

Bye-happy
 
schuss
Repeater geüpdatet naar 7.01. Nog steeds geen verbinding op sommige apparaten. Mijn iPad krijgt nog steeds geen verbinding. Repeater er uit en alles doet het weer.
Beetje om wanhopig van te worden,
FRITZ!Box 7581, FRITZ!Repater 1750E, FRITZ!Poweline 530, FRITZ!Powerline 546E.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbindingsprobleem FB 7581 met beta', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Fritz!box 7581 en fritz dect 500 lamp Domotica : 7 20 apr 2021
7581 naar 7583 Fritzbox : 2 04 okt 2020
7581 en airport extreme/time capsule Fritzbox : 1 22 sep 2020
Advertentie