obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
peidor
peidor
ik krijg de ipv6 DNS niet aan de praat op mn Fritz. Denk dat er iets in de instellingen niet goed staat maar ik weet nog niet wat. Ik gebruik native ipv4 en heb ipv6 support aangezet bij account settings. ik heb 7.01 geladen

bij netwerksettings heb ik DHCPv6 aangezet, local dnsv6 server geeft fritz box ipv6 zo te zien. heb al een keer geprobeerd m leeg te maken

ping naar de fritz doet alleen ipv4 vanaf lokale machine.
lokaal krijg ik wel ipv6 terug
netsh int ipv6 show neighbors geeft vooral unreachable, maar ik zie wel de fritz ertussen....

Bijgevoegd heb ik wat ik zie bij mn adapter


waar moet ik zoeken?
peidor voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
chrisvi
hierbij hoe het staat bij mij
chrisvi voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Gondelier

Quote

chrisvi schreef:

hierbij hoe het staat bij mij


Hier op de foto moet je native ipv6 verbinding gebruiken en NIET ipv4 natuurlijk.
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
peidor
dat klopt, maar dat is volgens mij als je ook ipv6 met je provider wilt praten. Bij mij gaat het om het thuisnetwerk. Ik zie graag dat de Fritz DHCPv6 activeert voor thuisnetwerk.

Ik meende gelezen te hebben dat Native ipv4 instelling van de Fritz ook ipv6 verkeer toestaat, dual stack. Dan zou ik verwachten dat ook de Fritz als Ipv6 DNS wordt gezien door de clients, net als bij ipv4

Nu ik het er zo over heb, lijkt het alsof de Fritz problemen heeft met de DHCPv6 functie. Ik zal vanavond eens native ipv6 aanzetten
 
peidor
Gevonden. Het lag helemaal niet aan de Fritz of de client, maar aan een van de tussenliggende switches. Daar heb ik wat instellingen veranderd en een reboot uitgevoerd.
Ik kwam er achter door een tip: Vergelijk bedraad en draadloos. Daarna was t simpel.

inmiddels ipv6 native aangezet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'peidor', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie