obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
alleen guest account werkt
tubejack

Quote

helderzicht schreef:

Om het zendvermogen van de 1750e te veranderen moet ik de userinterface ingaan en daardoor ontstaat nou juist het probleem.
Zolang ik dat niet doe gaat alles primaSmile


Hier gaat dat probleemloos, maar begin eens met de 7581
 
cezi
zo langzamerhand krijg ik een beeld van het 'mesh'
vooral bedoeld om routers slim te koppelen;
maar ik zit daar niet op te wachten; ik heb 1 router en 1 repeater en dat blijft zo; ik wil wel af van de inlog problemen die ik sinds mesh ervaar;
dan rijst als snel de vraag: kan ik terugkeren naar hoe het ooit was, dus gewoon een router en een repeater en geen mesh, of ben ik veroordeeld tot de mesh innovatie van AVM?
 
helderzicht
Heb je mijn oplossing geprobeerd? Repeater terug naar fabrieksinstellingen en met de WPS knop (1 sec) van de Repeater en de WPS van de Fbox (kort) de Rpeater in de Mesh brengen zonder de userinterface van de Rpeater in te gaan. Dan logt alles gewoon in.
 
cezi
nee, nog niet, net terug uit buitenland, ga ik morgen testen!
dank voor je bericht

EDIT:
1750 gereset
via WPS knoppen op 1750 en fritzbox! opnieuw in netwerk gebracht
alles lijkt te werken
alle apparaten hebben een 188 ip adres gekregen, dus geen 189 guest account adres
geen van de apparaten is alsnog gedwongen naar de 'guest' account te gaan

macbook leek ook te werken, voor een kwartiertje; maar schakelt dan ineens naar guest account over; als ik hem terugzet naar de gewone account lijkt er wel een wifi verbinding te zijn maar niet heus: berichten kunnen niet worden verzonden, pagina's kunnen niet in browser worden geladen; pas als ik weer terugstap naar 'guests' werkt de macbook weer;
kortom, het probleem is nog niet echt opgelost;
zie nu dat zowel ipad pro als macbook weer vrolijk een 189 ip adres hebben gekregen, dus guest account;, waarbij de macbook 5 GHz heeft en de ipad pro 2,4 GHz; wie snapt dit nog?
conclusie: de reset levert in eerste instantie een goed beeld op met allemaal ip adressen die geen 'guests' zijn maar na een half uurtje begint het feest van vooraf aan;

niet naar de instellingen geweest van de 1750, want ik wist dat het dan fout zou gaan;
ik zou alles weer kunnen resetten maar waarom zou het daarna wel goed werken?
ik laat het maar even zo :-(

nogmaals dank voor de waardevolle suggesties!

EDIT2
na een half uurtje besluit de macbook weer terug te keren naar het gewone wifi account, en neemt dus even afscheid van 'guests'
kijken hoe lang dit nu weer duurt; straks zal ik wel weer merken dat internet niet werkt en moet ik hem handmatig naar de 'guests' brengen :-(
Gewijzigd door cezi op 20 januari 2019, 12:55
 
cezi
toch maar voor de volgende ‘oplossing’ gekozen:
guests account uitgezet!
alle apparaten hebben nu weer een 188 ip adres,
de rust is teruggekeerd,
geen wegvallende verbindingen,
zonder guests kan ik wel leven,
ik nodig niemand meer uit :-)
hopelijk komt avm een keer met een update vn de software waarna alles werkt zoals het zou moeten!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'alleen guest account werkt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Hoe 'werkt' Spotify op de xs4all box Algemeen : 7 14 feb 2021
Modem ineens offline, Fritz werkt wel XS4ALL met eigen modem/router : 5 20 jan 2021
plex.server. geeft alleen maar indirecte verbinding bij vrijgeven poort 32400 op modem? Nieuws Server : 2 27 dec 2020
opgenomen programma afspelen werkt niet goed. Algemeen : 9 14 apr 2020
Advertentie