obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Einde XS4ALL?
Tiidmasine

Gieter schreef:

Teller staat op 200% Yeah

Thumbs UpThumbs UpThumbs Up
 
fmrama
Ja, en al 6 bedankt mailtjes gehad. Kan niet op.
Nog een paar daagjes wachten. Dan lid worden.Yeah
 
Ton14
Voor het eind van het jaar weten we denk ik of de eerste 25.000 benodigde klanten voor 2020 er zijn of komen, het financiele plan hiervoor is er en volledig financieel afgedekt. Dit lijkt me zelfs geen hindernis en zal snel gehaald gaan worden, maar meer klanten is beter natuurlijk en gefaseerd en toch snel invoeren hoeven we XS4all mensen niet te leren, want daar zijn ze altijd de beste in geweest.

Verder is deze € 2.500.000.- natuurlijk niet het enige beschikbare bedrag. Met een degelijk plan liggen er uiteraard al zekerheden bij een (of meerdere) financiële instellingen voor de komende jaren klaar.

Bij 60.000 klanten (waar ze een paar jaar over kunnen doen) is het gewoon een gezond bedrijf. Volgens mij heeft XS4all nu zo'n 240.000 klanten (graag correctie van wie dit wel weet), dus doe maar de rekensom. Het lijkt me dat het plan goed doordacht is en geen probleem wordt.

Verder hoeven ze in "kennis" niet te investeren, want ze hebben de besten in huis, ook staat de techniek niet stil zoals we allemaal weten en over een paar jaar is bijvoorbeeld 5g wel volledig operationeel, wat volgens mij de reden is waarom de 2 kabelaars bij de aanleg van glasvezel overal zo dwarsliggen en aan het vertragen zijn

Maar we zullen het snel zien.

Aangezien ik al decennia probleemloos mijn verbinding via XS4all heb, heb ik het volle vertrouwen in deze "nieuwe" provider.

Doe mij maar internet met de (koper) snelheid die ik nu heb, telefoon (wil mijn vrouw helaas nog), email, F-secure en een Fritzbox en alles draait lustig door hier, dit zal niet veel duurder worden dan ik nu betaal.
 
Gieter

fmrama schreef:

Ik ben benieuwd of dit de werknaam gaat worden.

Als je goed zoekt, kun je de meest waarschijnlijke naam vinden.
Op de 11e kun je je inschrijven als founding member
Je krijgt dan direct een email adres.
 
fmrama
Bits of freedom gaat een rol spelen bij de nieuwe provider. Daar zal dan ook het mailadres vandaan komen. We gaan het zien a.s. maandag. Thumbs Up
 
Roger
De Angrynerds Podcast van afgelopen vrijdag is heel informatief.

Ton14 schreef:

Voor het eind van het jaar weten we denk ik of de eerste 25.000 benodigde klanten voor 2020 er zijn of komen, het financiele plan hiervoor is er en volledig financieel afgedekt.

Vanaf maandag kun je founding member worden. Je krijgt dan een e-mailadres en ik neem aan ook aan factuur. Anco Scholte ter Horst noemde een bedrag van 200 Euro per aan te sluiten klant (inclusief levering van een modem/router). Voor 25.000 klanten kom ik dan al op 5 miljoen. Met de huidige 2,5 miljoen is dat dus niet afgedekt (en daar moeten ook investeringen en salarissen uit worden betaald). Als het echt gaat lopen zal men op zoek moeten naar aanvullende financiering.

Quote

Dit lijkt me zelfs geen hindernis en zal snel gehaald gaan worden, maar meer klanten is beter natuurlijk en gefaseerd en toch snel invoeren hoeven we XS4all mensen niet te leren, want daar zijn ze altijd de beste in geweest.

Een te snelle groei is denk ik juist een van de grootste risico's. Je kunt dan ondanks een zonnige toekomst in liquiditeitsproblemen komen en zelfs failliet gaan. Nog even afgezien van de organisatorische uitdagingen.

Quote

Verder is deze € 2.500.000.- natuurlijk niet het enige beschikbare bedrag.

Ik kan mij niet herinneren in de podcast iets te hebben gehoord over een tweede geldbron.

Quote

Met een degelijk plan liggen er uiteraard al zekerheden bij een (of meerdere) financiële instellingen voor de komende jaren klaar.

Met alleen een degelijk plan krijg je al heel lang geen geld meer bij banken. Die willen zekerheden (bv. een eigen huis zonder hypotheek van de ondernemer als onderpand). Ik denk voor aanvullende financiering eerder een een tweede ronde crowdfunding.

Quote

Verder hoeven ze in "kennis" niet te investeren, want ze hebben de besten in huis

Ze nieuwe ISP heeft juist nog heel weinig in huis. Ik denk dat ze wel hopen op een overstap van XS4ALL-medewerkers. Die zullen ze hard nodig hebben.

Quote

Aangezien ik al decennia probleemloos mijn verbinding via XS4all heb, heb ik het volle vertrouwen in deze "nieuwe" provider.

Ik zie die twee toch liever los van elkaar.

fmrama schreef:

Bits of freedom gaat een rol spelen bij de nieuwe provider. Daar zal dan ook het mailadres vandaan komen.

Waar haal je dit vandaan? Behalve het woord Freedom in de naam zie ik nog niet zo snel een relatie. Ik ga er wel van uit dat de mensen achter beide organisaties elkaar kennen.

Voor zover ik kan nagaan gaat de nieuwe provider Freedom Internet B.V. heten (gevestigd in een kantoorpand in Amstelveen). Saillant detail is dat de domeinnaam freedominternet.nl al op 29 maart is geregistreerd. Kennelijk heeft het Actiecomité (of in elk geval sommigen) al heel snel afscheid genomen de idee dat XS4ALL kan voortbestaan binnen KPN (of voorgesorteerd op iets wat mogelijk onvermijdelijk was). Dat bleek ook wel uit de podcast.
Gewijzigd door Roger op 10 november 2019, 07:46
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
fmrama

fmrama schreef:

Bits of freedom gaat een rol spelen bij de nieuwe provider. Daar zal dan ook het mailadres vandaan komen.

Waar haal je dit vandaan? Behalve het woord Freedom in de naam zie ik nog niet zo snel een relatie. Ik ga er wel van uit dat de mensen achter beide organisaties elkaar kennen.
<<<<>>>>

Uit een twitter bericht van BOF. Zo van....”hoe wij een bijdrage gaan leveren..hoor je as maandag 11-11...” We gaan het zien. Zie post nr #269
Gewijzigd door fmrama op 10 november 2019, 11:25
 
wil
Founding member worden voor 200 euro wordt wel erg veel geld voor de mensen die al meegedaan hebben voor de crowdfunding met minimaal bedrag van 250 euro.
 
fmrama

wil schreef:

Founding member worden voor 200 euro wordt wel erg veel geld voor de mensen die al meegedaan hebben voor de crowdfunding met minimaal bedrag van 250 euro.


Ik lees het zo, dat een aansluiting 200 euro per klant kost . Niet dat de klant dit moet betalen. Als dit wel zo is...tja en voorlopig geen bonding...?
Helaas heb ik geen glazen bol!
 
Gieter
freedominternet.nl verwacht ik niet.
De naam is volgens mij veel korter.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Einde XS4ALL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie