obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Einde XS4ALL?
Roger

Gieter schreef:

De KPN irritatie zal ook bij de iets minder kritische massa doordringen.

Ongetwijfeld. Met kritische massa bedoelde ik overigens het minimale aantal klanten dat Freedom Internet nodig heeft om te kunnen overleven (mijn inschatting: minstens 50.000 aan het eind van 2020).

Quote

Freedom moet ook langzaam groeien.

Als Freedom Internet langzaam groeit, zullen de meeste klanten bij KPN blijven doordat gewenning optreedt (een soort Stockholmsyndroom, zullen we maar zeggen). Tenzij de groene mannetjes het al te bont gaan maken, uiteraard. Maar te snel groeien kan ook mis gaan (dan hou je het met organiseren niet bij).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
jemmie

Roger schreef:


Ongetwijfeld. Met kritische massa bedoelde ik overigens het minimale aantal klanten dat Freedom Internet nodig heeft om te kunnen overleven (mijn inschatting: minstens 50.000 aan het eind van 2020).


Zelf gaan ze van minder uit

Quote

Business case - is het wel haalbaar?
Om een internet provider break-even te laten draaien zijn er ca. 25.000 klanten nodig. Dit is dan ook ons minimale doel. We zetten echter in op 60.000 klanten binnen 3 jaar, waarmee we een zeer nette, rendabele onderneming kunnen opbouwen. De snelheid van groei is afhankelijk van de logistieke processen (beschikbaarheid modems/monteurs/capaciteit helpdesk) en techniek. Hoe meer geld we met deze campagne ophalen hoe sneller we deze processen kunnen opschalen.


bron: https://crowdaboutnow.nl/campagnes/planb
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
lsluijter
Eerst:
"Er verandert niets, alleen de naam"
Nu
"Alles verandert, behalve de naam"
Loek S
 
jemmie

lsluijter schreef:

Eerst:
"Er verandert niets, alleen de naam"
Nu
"Alles verandert, behalve de naam"


Dit had ik ook al getweet, de huidige CEO is een van de architecten van dit beleid. het idee is vanaf het begin af aan al nooit geweest om de huidige techniek achter xs4all te behouden, laat staan de filosofie.
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
Tiidmasine

jemmie schreef:

lsluijter post=10941

Eerst:
"Er verandert niets, alleen de naam"
Nu
"Alles verandert, behalve de naam"


Dit had ik ook al getweet, de huidige CEO is een van de architecten van dit beleid. het idee is vanaf het begin af aan al nooit geweest om de huidige techniek achter xs4all te behouden, laat staan de filosofie.


Simpel samen vattend: Met voorbedachte rade het publiek een oor aan naaien.Annoying
 
t541hoo

meppele schreef:


Denk niet dat het nog zin heeft om een migratie draadje op te zetten, over ruim 12 maanden is het einde XS.
Over 2 maanden dus al.
 
t541hoo
Er wordt door KPN zand in de ogen gestrooid. En met de overgang al op 1 maart proberen ze Freedom die nu nog rustig in de luwte zijn droomstart aan het maken is de loef af te steken.
 
bart125
Als je weg wilt maakt het toch niets uit wanneer zij pressies overgaan.
die paar maanden op het kpn netwerk overleef je ook wel.
een domein kost bij freedom 50 euro en dat kan je alvast gaan gebruiken.

Ik denk overigens dat 99% van de mensen niets gemerkt zou hebben als het stilzwijgend was gedaan.

persoonlijk ga ik ook weg er komt hier over een paar maanden glas beschikbaar ik kan dan voor de zelfde prijs naar een 1000/1000 lijn
deze gaat in 2021 als het goed is open voor derde als freedom dan ook beschikbaar komt kan ik altijd weer overstappen.
ik ga nu een eigen domein gebruiken voor mijn mail dus de volgende overstap gaat dan een stuk eenvoudiger
 
PF0T
Recent een downgrade aangevraagd van bonded naar enkel, eens testen of ik met die 'halve' bandbreedte ook uit de voeten kan. Naast snelheid is ping tijd (latency) ook belangrijk overigens. Kan dat nu mooi testen nog, zonder contract verlenging ed., nu XS4ALL nog bestaat, maw. voor 1 maart. Indien deze lage snelheid tegenvalt dan ben ik zo weer geüpgraded naar bonded, indien het wel bevalt/voldoet, dan ligt de weg open naar (bv.) Freedom.

Over 'dom' gesproken, ik was van plan om misschien gewoon bij XS4ALL te blijven (maw. het eerst allemaal eens af te kijken), maar nu ze bij KPN de naam XS4ALL wel blijven voeren, maar alles daarachter gaan laten vervallen, krijg ik de indruk dat 'ze' bij KPN denken dat ik als klant 'dom' ben. Ik weet niet of dat wel of niet het geval is, wat ik wel weet dat dit de 'druppel' is voor mij, maw. ik stap over, als ik kan, zo snel ik kan, vandaar de bandbreedte test.
Daarna nog even de ping tijden controleren en dan kan de 'schakelaar' definitief om...

Mijn email adressen had ik een tijdje geleden al allemaal gemigreerd naar protonmail. Dus alle voorbereidingen zijn getroffen.
Gewijzigd door PF0T op 16 januari 2020, 21:26
 
fmrama
Is het van mij te simpel gedacht om één stekkertje uit het isra punt te halen, en zo op 1lijn te testen? Helpless
Ik zit nl met die zelfde gedachte. Kan ik met 30 mbits ipv 50 mbits?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Einde XS4ALL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie