obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Einde XS4ALL?
wil
Ik wacht af of freedom toch bonded gaat aanbieden. Er is toch veel vraag naar. Helaas zit ik tot 1 augustus vast aan xs4all. Volgens fourstack is er nu geen verschil meer tussen enkel of bonded op mijn adres. Maar het werkt nu zonder storingen. En je moet maar afwachten of dat nog zo is als KPN in de wijkkast weer de zaak gaat veranderen naar enkel.
 
PF0T
Ik ben al eens gedowngrade van bonded naar enkel en daarna weer geüpgrade naar bonded een tijdje geleden (allemaal bij XS4ALL). Dit was puur een software wijziging. Kwam (toen) geen stekker aan te pas. Verwacht nu hetzelfde.
Maar nu ik geen telefoon en TV abonnement meer heb, bellen doen we via GSM en TV kijken we streaming via internet (bv. Netflix en NPO), wil ik eea. zoveel mogelijk testen alvorens over te stappen.
 
t541hoo

PF0T schreef:

… Dit was puur een software wijziging. Kwam (toen) geen stekker aan te pas. Verwacht nu hetzelfde....
Wat bedoeld werd: Je hoeft niet te downgraden om het te testen. Je trekt gewoon Lijn 2 uit je modem en je bent niet meer bonded.
 
Dutch Viking
Zojuist heb ik geprobeerd mijn zegje te doen op XS4ALL Weblog: Geweigerd, met als reden dat vanwege spam tijdelijk(???) reageren is uitgeschakeld.
KPN is dus als de dood voor negatieve commentaren, en doet nu dus kennelijk aan damage control, door negatieve reacties de mond te snoeren. Want de positieve commentaren op dit blog moet je met een lantarentje zoeken.
Wat een flutbedrijf - blij dat ik straks over kan naar Freedom - ben founding member.
 
meppele
Zonder woorden .....
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
meppele

meppele schreef:

Zonder woorden .....

Geel en (wordt) Groen ergeren .....
 
tubejack

meppele schreef:

meppele post=10966

Zonder woorden .....

Geel en (wordt) Groen ergeren .....


Wel nee joh. Ik heb gisteren 1 lijn eruit getrokken en ging met een 7581 van 41Mbit/sec naar 20. Alles draaide gewoon door, de TV, het internet etc.

De upload ging van 6 maar 3. Zoiets verwacht ik straks ook..
Ik hoop dat Freedom een 7590 standaard uitlevert. Hebben we dat modem gedoe ook weer gehad. Bye-happy
 
wil

t541hoo schreef:

PF0T post=10962

… Dit was puur een software wijziging. Kwam (toen) geen stekker aan te pas. Verwacht nu hetzelfde....
Wat bedoeld werd: Je hoeft niet te downgraden om het te testen. Je trekt gewoon Lijn 2 uit je modem en je bent niet meer bonded.

Ik heb aan xs4all gevraagd omdat op mijn adres nu enkel of bonded gelijk is 200Mbit/s, of het zin heeft weer terug te gaan naar een enkele lijn. Het antwoord was dat KPN dan weer wijzigingen op de lijn moet uitvoeren. Het is dus niet alleen software matig of dat ik bij het modem er 1 kabel uit trek. Het terugzetten naar een enkele lijn doet xs4all normaal gesproken ook alleen wanneer er een echte reden voor is.

Dit stond ook in het antwoord:
Via supervectoring is het mogelijk om 200 Mbit/s op een enkele lijn te ontvangen op uw adres en in de toekomst is het de bedoeling dat wij ook bonded supervectored lijnen gaan leveren. Snelheden boven 400 Mbit/s worden in de toekomst dus bij u een mogelijkheid.

Het lijkt mij dus verstandig de bonded lijn te behouden.
 
fmrama
Het wordt eens tijd dat kpn hier eens wat aan de snelheid gaat doen. Ik ga zweten als ik die snelheden hier lees van 200 en meer. Of mogen ze hier niet meer graven , omdat ze bang zijn de duitse keizer wakker te maken die hier in de grond ligt.Grin
 
Roger

tubejack schreef:

Ik hoop dat Freedom een 7590 standaard uitlevert. Hebben we dat modem gedoe ook weer gehad. Bye-happy

Ik ben zeer in mijn sas met de 7590. De teller staat inmiddels op ruim 63 dagen zonder resync en DECT werkt ook een stuk beter. Happy days are here again Cheer

Maar stel nu dat XS4ALL mij niet eerst die Prut!Box 7581 had geleverd. Dan had ik waarschijnlijk nooit op dit forum gezeten en hier ook niet een aantal aardige en deskundige gasten ontmoet. "Elk nadeel heeft z'n voordeel", sprak een groot voetballer ooit Think

wil schreef:

Ik heb aan xs4all gevraagd omdat op mijn adres nu enkel of bonded gelijk is 200Mbit/s, of het zin heeft weer terug te gaan naar een enkele lijn. Het antwoord was dat KPN dan weer wijzigingen op de lijn moet uitvoeren. Het is dus niet alleen software matig of dat ik bij het modem er 1 kabel uit trek.

Als de bonding wordt verwijderd, zal KPN de 2e lijn ook fysiek willen afkoppelen op de verdeler (aangesloten draadjes die niet meer worden gebruikt zijn een bron van verwarring). Het is inderdaad niet alleen software.

Als je één van de 2 lijnen eruit trekt, gaat een 7581 op één poot draaien. En een 7583 ongetwijfeld ook. Maar ik weet niet wat er gebeurt als je een modem dat geen bonding kan (bv. een 7590) aansluit op één lijn van een bonded aansluiting. Het is heel goed mogelijk dat dat niet gaat werken.

fmrama schreef:

Of mogen ze hier niet meer graven , omdat ze bang zijn de duitse keizer wakker te maken die hier in de grond ligt.Grin

Die ligt toch boven de grond in zo'n mausoleum? (even puttend uit mijn herinnering toen ik daar een jaar of 25 geleden een paar dagen voor een cursus heb gebivakkeerd)
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Einde XS4ALL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie