obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Einde XS4ALL?
Gieter

Marcel schreef:


Kijk naar T-Mobile alleen nog to 100 M/bit te aanbieden op glasvezel van de KPN.


Ik heb gekeken. ik kan daar 1000Mb/s krijgen op mijn kpn glasvezel, volgens hun site.
 
wil
Freedom heeft weer een nieuwsbrief. Pair Bonding gaat 12,50 per maand extra kosten. Omdat het aansluiten erg kostbaar is en tijd kost, worden voorlopig alleen founding members met een al bestaaande pair bonding op hun adres overgezet.
 
Marcel
Nope, als je op het KPN netwerk zit dan krijg je maar 100 M/bit:

Op adres nummer, woonplaats is Internet beschikbaar met een verwachte maximumsnelheid van 100 Mbit/s downloaden en 100 Mbit/s uploaden beschikbaar.

Heb nu 500 van Xs4all.

T-Mobile wil niet de hoofdprijs betalen aan de KPN voor glasvezel 200 en 500.
 
Marcel

wil schreef:

Freedom heeft weer een nieuwsbrief. Pair Bonding gaat 12,50 per maand extra kosten. Omdat het aansluiten erg kostbaar is en tijd kost, worden voorlopig alleen founding members met een al bestaande pair bonding op hun adres overgezet.


Dat is dan 47,50 + 12,50 en dat maakt € 60 p/m. Snelheid bij mijn kennis is bonded minder dan 50 M/bit.

Dat is € 14,- p/m meer dan nu bij Xs4all/KPN. Hij zal dan bonding moeten opgeven en overgaan op een VDSL verbinding.

Hij zal wel balen want hij is van het begin bij Freedom en nu kan hij wel meteen bonding krijgen maar het kost een flinke duit extra. Hij zal dan na een tijdje moeten over gaan op VDSL om zo € 12,50 p/m te besparen.

Tjonge wat heeft glasvezel toch een boel voordelen. ;-)
 
wil
Ik heb geen pair bonding meer nodig maar xs4all/kpn weigert de pair bonding te verwijderen op mijn verzoek. Snelheid enkel en bonded koper is nu gelijk 200 Mbit/s op mijn adres.
 
Tiidmasine
Als ik het goed begrijp zijn we ook "verlost" van het geintegreerde mobiel internet. Wat ik nog mis is de info over wel/geen vast ip-adres !
 
bart125
ik ga weg bij ons is glas aangebracht door E-fiber. Smile

Maar kreeg toen e-fiber dat melden aan xs4all
zwart op wit aanbieding van xs4all waarin newzilla en mobiel internet met namen worden genoemd als voordeel van een verlenging bij hun.

Nu is newzilla een expirimentele dienst die al heel lang loopt en waar je niet echt recht op hebr.
Maar het mobile internet is dat niet dat is gewoon onderdeel van je contract en die kunnen zij niet zomaar eenzijdig stoppen
 
wil
Nu al 2 x mail gestuurd naar helpdesk Freedom. Maar geven maar geen antwoord of KPN in de wijkkast wat moet veranderen om mijn pair bonding te veranderen in een enkele verbinding.
Helpdesk xs4all geeft aan dat ze nooit een pair bonding gaan terugzetten naar enkel. Ik wordt hier niet wijzer van. Raak het vertrouwen in zowel xs4all en freedom kwijt
 
Marcel
Bij Freedom is bonding 12,50 extra en het lijkt mij logisch dat je dan terug kan naar enkel als je eenmaal over gezet bent.

Xs4all/KPN doet blijkbaar aan klantenbinding me het weigeren om te ondubbelen.
 
Roger

wil schreef:

Nu al 2 x mail gestuurd naar helpdesk Freedom. Maar geven maar geen antwoord of KPN in de wijkkast wat moet veranderen om mijn pair bonding te veranderen in een enkele verbinding.
Helpdesk xs4all geeft aan dat ze nooit een pair bonding gaan terugzetten naar enkel. Ik wordt hier niet wijzer van. Raak het vertrouwen in zowel xs4all en freedom kwijt

Technisch gezien hoeft in de kabelverdeler/straatkast niet per se fysiek iets te worden gedaan. Het is voldoende om de 2e DSLAM-poort uit de bondinggroep te halen en die 2e poort uit te zetten.

Maar dat zou voor KPN een onvolledige change zijn: dan blijft er een aderpaar aangesloten dat niet meer wordt gebruikt en dat is vragen om verwarring en andere administratieve ellende. KPN zal daarom bij het opheffen van een bonded verbinding ook de kruisdraden willen opruimen waarmee het tweede aderpaar naar je woning is verbonden. Het is goed mogelijk dat dit zo weinig gebeurt dat het geen standaard change is via de reguliere orderstraat en dus buiten de standaardprocessen om moet worden geregeld. Ik kan mij voorstellen dat ze dat niet doen als het niet strikt nodig is.

Je kunt overigens een modem dat geen bonding ondersteunt (bv. een 7590) gewoon gebruiken met één van de lijnen van een bonded verbinding.

Bij een overstap naar Freedom Internet vraag je daar een gewone verbinding aan. Dat je nu een bonded verbinding hebt, doet in principe niet ter zake. Maar er zitten een python onder het gras. Een overstap bestaat normaliter uit het aanleggen en in gebruik nemen van een nieuwe verbinding gevolgd door het afbreken van de oude. Zo kom je niet tijdelijk zonder internet te zitten. Maar voor de aanleg van een nieuwe verbinding zal er bij een woonhuis in het algemeen geen vrij aderpaar zijn als je nu een bonded verbinding hebt.

Een overstap zal in deze situatie meer coördinatie vergen dan normaal. De grote providers hebben een overstapservice waarmee het optimaal voor je wordt geregeld. Ik weet niet hoever FI hiermee is. Het lijkt mij voor FI gezien hun situatie een service van levensbelang.
Gewijzigd door Roger op 12 februari 2020, 13:18
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Einde XS4ALL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie