obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Einde XS4ALL?
tubejack

Marcel schreef:

Inderdaad alle tijd. Bye-sad De idealen van Xs4all zijn verkocht aan de KPN en die heeft die gebruikt als het meest gewilde product op het moment.


Het is zoals het is.

Maar even praktisch.
We wonen in een gebied waar het moeilijk is om een stabiele pair-bonded VDSL lijn te krijgen met een beetje snelheid. 42/5. Na 4...5 monteurs en ruim 3 jaar, een aantal Fritzboxen en vele software versies werkt het stabiel.

Die 5mbit upload heb ik minmaal nodig voor mijn website. Ik kan dat precies zien in mijn Edge router die achter de fritzbox is aangesloten. Een deel wordt al door Cloudfaire afgehandeld.

Zowel Freedom als KPN leveren nu een 7583 waardoor de upload gehalveerd wordt. Het was al bijna niks 5mbit, maar dan hou ik nog maar de helft over.

Dus wat te doen? Think Ik wacht maar rustig af
 
meppele

tubejack schreef:

[quote name=Marcel post=11368]
...
Die 5 mbit upload heb ik minimaal nodig voor mijn website. Ik kan dat precies zien in mijn Edge router die achter de fritzbox is aangesloten. Een deel wordt al door Cloudfaire afgehandeld.

Zowel Freedom als KPN leveren nu een 7583 waardoor de upload gehalveerd wordt. Het was al bijna niks 5mbit, maar dan hou ik nog maar de helft over.

Dus wat te doen? Think Ik wacht maar rustig af

XS4ALL heeft voor de 7583, nu bijna een halfjaar na de melding van de veel te lage upload speed, nog steeds geen oplossing aangedragen, jammer. Mijn upload zou 4.7 mb/s moeten zijn, behaal slechts 2.6 mb/s.
 
tubejack

meppele schreef:

[quote name=tubejack post=11369]
XS4ALL heeft voor de 7583, nu bijna een halfjaar na de melding van de veel te lage upload speed, nog steeds geen oplossing aangedragen, jammer. Mijn upload zou 4.7 mb/s moeten zijn, behaal slechts 2.6 mb/s.


Terwijl de 7581 wél 5Mbit haalt en met Fritz OS 7.13 tot nu toe stabiel is.
Vanuit meerdere betrouwbare bronnen, weet ik dat de wijkkasten hier niet meer geüpgraded gaan worden naar VVDSL of V-Plus. Dus ja wat moet ik?

Wie weet het? Helpless Ik wacht maar af...
 
meppele

tubejack schreef:

meppele post=11371

[quote name=tubejack post=11369]
XS4ALL heeft voor de 7583, nu bijna een halfjaar na de melding van de veel te lage upload speed, nog steeds geen oplossing aangedragen, jammer. Mijn upload zou 4.7 mb/s moeten zijn, behaal slechts 2.6 mb/s.


Terwijl de 7581 wél 5Mbit haalt en met Fritz OS 7.13 tot nu toe stabiel is.
Vanuit meerdere betrouwbare bronnen, weet ik dat de wijkkasten hier niet meer geüpgraded gaan worden naar VVDSL of V-Plus. Dus ja wat moet ik?

Wie weet het? Helpless Ik wacht maar af...

Hier zit gelukkig glas in de planning, het corona-virus steekt ook hier bij echter een stok in de spaken van het FttH wiel. Is niet zo erg, ziek worden (of erger) is dramatischer. Het KPN telefoonlijntje doet het, ondanks de ongetwijfeld flinke belasting, nog prima, blijft up en mooi stabiel.
 
roymarja
Tja, laten we de KPN (en andere providers) vooral eens loven dat de internetverbindingen, ondanks het grotere dataverkeer, gewoon blijven werken.....
Hier, ongeacht tijdstip of uur continue >200/33 Mbit.
HULDE KPN!!!!!!!
Gewijzigd door roymarja op 28 maart 2020, 15:01
 
sledgehammernl
Gezondheid gaat inderdaad boven alles. Overigens ben ik, zeker als ik jullie ervaringen met de snelheden lees, heel blij dat wij hier sinds 2007 glasvezel hebben. Hopelijk komt er voor jullie ook snel een oplossing.
 
tubejack

sledgehammernl schreef:

Gezondheid gaat inderdaad boven alles. Overigens ben ik, zeker als ik jullie ervaringen met de snelheden lees, heel blij dat wij hier sinds 2007 glasvezel hebben. Hopelijk komt er voor jullie ook snel een oplossing.


Die hoop heb ik hier al opgegeven KPN is hier in 2014 gestopt met de uitrol van glas omdat ze "het koper gingen versterken"


D2yIzHo


Nu gaan ze weer volop voor "glasvezel" en geen enkele kabel verdeler wordt hier nog actief gemaakt met VVDSL of V-plus Sad
 
Marcel
En om dat kopernetwerk te kunnen vernieuwen hebben we vast en wel een prijsverhoging aanvaarden. En dan pushen ze ook nog eens andere aanbieders die glas willen gaan aanbieden uit de markt zoals het in Amstelveen het geval is.

Rechter vuist, linker vuist, rechter vuist..Boxing....in je jouw bakkes. Dat is waar de KPN goed in is.
 
wil
Freedom wordt wel erg duur. Tweede ontvanger 4 euro per maand. Bij xs4all/kpn 2,50 euro per maand of digitenne gratis. Geen BBC, BBC First in het basispakket. Ondanks dat ik founding member ben, begin ik toch te overwegen bij xs4all/kpn te blijven.
 
Gieter
@tubejack
Het was toen de bedoeling om 2 technieken te proberen.
Ik vermoed dat koper nu de duurdere techniek is geworden.
Het gaat niet om jouw internet genot, maar om de winst.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Einde XS4ALL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Config for VLAN Tags required? - XS4ALL with Draytek Vigor 167 XS4ALL met eigen modem/router : 5 19 jun 2021
Advertentie