obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Synology Mesh Router mr2200ac ipv fritzbox 7581
sajm
Al 1,5 jaar heb ik problemen met de fritzbox 7581 in combi met Pairbonded VDSL.
In het begin was het alleen telefonie (welke ondertussen opgelost is) maar sinds 1 jaar is de wifi verre van stabiel.
Zeer vaak valt de verbinding weg.
Daarom overweeg ik om de synology mesh router mr2200ac aan te schaffen.
Volgens de instructie van Synology komt deze router in de plaats van de 7581, maar ik kan nergens vinden of deze mesh router ook Pairbonded VDSL accepteerd.
Of is er een andere mogelijkheid om hem te verbinden met de fritzbox 7581.
Ik heb daarnaast ook een NAS van synology en zou deze het liefst rechtstreeks op de mesh router aansluiten.

Heeft iemand ervaring met een mesh router die geplaatst wordt in plaats van de fritz router.
Of is er een mogelijkheid om de mesh router op de fritzbox aan te sluiten (en telefonie via de fritz te laten verlopen) maar de rest van het internet via de mesh router.

bedankt voor je reactie.
Bas
 
tubejack
Die router heeft geen DSL poorten, maar moet je via een LAN poort aansluiten.
 
sajm
Beste Tubejack,

Bedankt voor je antwoord.
Als ik het goed begrijp hoef ik alleen de WAN poort aan te sluiten op de LAN van de fritzbox. Vervolgens zet ik de wifi van de fritzbox uit en gebruik ik de mr2200ac als wifi?

Sorry als het wat onhandig klinkt maar ik ben niet direct een computer expert en voordat ik tot aanschaf over ga wil ik graag eerst zeker weten dat ik niet een verkeerde aankoop doe.

Nogmaals bedankt voor je antwoord.
 
tubejack
Volgens mij is het vrij eenvoudig. Gewoon een van de LAN poorten van de 7581 gebruiken en daar je MR2200ac op de WAN poort aansluiten. Je kunt dan een pc of laptop aan de LAN poort van de MR2200ac aansluiten en daar verdere instellingen doen

https://www.techpowerup.com/reviews/S...0ac/3.html
 
sajm
Bedankt voor je antwoord en de duidelijke foto's
Ik ga ze bestellen.
Nogmaals bedankt voor je moeite!
 
tubejack

Quote

sajm schreef:

Bedankt voor je antwoord en de duidelijke foto's
Ik ga ze bestellen.
Nogmaals bedankt voor je moeite!


Graag gedaan.
Het youtube filmpje en duidelijke foto's op de pagina erna
https://www.techpowerup.com/reviews/S...0ac/4.html
laten zien hoe je hem kan configureren. Het ziet er bijna hetzelfde uit als een Synology NAS.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Synology Mesh Router mr2200ac ipv fritzbox 7581', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Advertentie