obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Latency is hoog
meppele

Quote

pe0mot schreef:

Hoe werd je gewaarschuwd dat G.INP werkte, of zag je het toevallig na een reboot?
Werd rond 6 uur wakker en wilde op m'n smartfone (via wifi) even het nieuws beluisteren. Mijn Nokia 8 melde: wel wifi, geen internet. En inderdaad, de verbinding lag er uit. Na de herstart was G.INP aan. Zag dat omdat ik i.v.m. de noodzakelijke reboot (helemaal van spanning af) even in de modem keek. Toeval dus, niet aangekondigd of anderszins gemeld.
 
Maurice
Mooi dat G.INP is aangezet. Hier in Den Haag (Gv-Bzh) nog niet.
Is de upload snelheid ook verhoogd?
 
tubejack

Quote

Maurice schreef:

Mooi dat G.INP is aangezet. Hier in Den Haag (Gv-Bzh) nog niet.
Is de upload snelheid ook verhoogd?


Zie eerdere berichten in dit topic. Als je dicht bij de centrale woont, gaat de upload van 10 naar 20Mb/sec. Als je zoals wij en Meppele veraf woont, nauwelijks.
 
meppele

Quote

tubejack schreef:

Quote

Maurice schreef:

Mooi dat G.INP is aangezet. Hier in Den Haag (Gv-Bzh) nog niet.
Is de upload snelheid ook verhoogd?


Zie eerdere berichten in dit topic. Als je dicht bij de centrale woont, gaat de upload van 10 naar 20Mb/sec. Als je zoals wij en Meppele veraf woont, nauwelijks.
Toch maar even laten zien, G.INP aan en uit:
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
pe0mot
Yep, en ook hier net geruisloos omgezet naar G.INP on.
van 74 naar 80 down, van 10 naar 15 up en van 28 naar 11ms (pc hier in Groningen naar ams-ix) latency.
Prima dus.
Gewijzigd door pe0mot op 23 april 2019, 09:15
|
|
|
No intelligent life down here. Beam me up Scotty!
 
tubejack
Onze pair-bonded lijn lag er vanochtend ook uit, moest het modem uit- en aanzetten, G.INP staat nog niet aan.
 
Jassy
Vanmorgen ook overgezet naar G.INP. Upload is verdubbeld, download is marginaal omhoog gegaan van 104Mb naar 107Mb. Ik heb een 50Mb abo dus dat kan me niet zoveel schelen, de dubbele upload is des te beter! De lage latency is ook fijn, die was echt bizar hoog met pairbonding.
 
Maurice
Hier sinds gisteren ook omgezet naar G.INP, modem opnieuw opstarten was niet nodig.
Vooral upload verhoogd, van 10 naar 18.
Zie nu wel 2 verschillende profielen, eerste lijn op 8b en andere op 17a.
Voorheen zaten beide lijnen op 17a.
 
pe0mot
8b is max 50mbit
17a is max 100mbit

Zo te zien zit je qua lengte net op de grens. Bij een reboot kan het anders zijn.
Je kan ook via linksonder contents, linksonder fritzbox support, DSL opnieuw synchroniseren (zonder reboot)
Hier is het 650 meter en max 45mbit per lijn, dus is 8b prima.

Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2
|
|
|
No intelligent life down here. Beam me up Scotty!
 
tubejack
Hier staat G.INP sinds vanochtend aan. De lijn is niet sneller geworden. Van 39,4/6,1 naar 40,2/5,0 De ping tijd is gehalveerd. Van 31 naar 15ms

Voor:
https://xs4all.speedtestcustom.com/re...1f006961e3

Na:
https://xs4all.speedtestcustom.com/re...f432802a42

Op beide lijnen staat Naadloze snelheidsaanpassing: aan

Modem heb ik niet gereboot, zal dat wat uitmaken? Ik laat het maar even zo. Bye-happy
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Latency is hoog', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie