obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier je ervaringen en problemen met de gratis beveiligingssoftware van XS4ALL
 Onderwerp afdrukken
Sites doen het niet goed na installatie F-Secure
lexiflex
Ik gebruik F-Secure al jaren via XS4all en nog nooit problemen gehad. Nu heb ik voor mijn dochter een nieuwe laptop geinstalleerd (Windows 10 Home) en F-Secure (17.4) er uiteraard ook op gezet. Toen kon ze ineens haar (LOI) typecursus niet meer doen, die werkte gewoon niet meer. Even verder gekeken en ook andere "interactieve" sites geven niet thuis.

Het makkelijkste voorbeeld hiervan is speedtest.xs4all.nl. De plek waar de GO-knop hoort te staan is nu een groot wit vlak met een treurige vierkante smiley er op. Als je er met de muis overheen gaat dan komt de tekst "xs4all.speedtestcustom.com sent an invalid response. Als ik een "inspect" doe dan zie ik een drietal ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR-meldingen (Zie screenshot).

Ik heb allelei instellingen nagekeken en geprobeerd maar krijg het niet aan de gang. Brownser Protection of zelf heel F-Secure uitzetten hielp niet. Het enige dat werkt is het deinstalleren van F-Secure. Daarna weer geinstalleerd en toen werkt het niet meer, dus toen maar weer gedeinstalleerd, maar dat vind ik natuurlijk geen acceptabele oplossing.

Iemand enig idee wat ik moet instellen zodat deze sites wel gewoon weer werken, maar toch de beveiliging van F-Secure ins geinstalleerd.

Inmiddels heb ik ook een tweede nieuw geinstalleerde laptop met hetzelfde probleem. Op mijn eigen PC (Windows 10 PRO) heb ik nergens last van. Uiteraard heb ik de instellingen naast elkaar gezet, maar ik zie geen verschil.
lexiflex voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sites doen het niet goed na installatie F-Secure', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Gast profiel niet toegewezen? Fritzbox : 5 07 mrt 2021
F-Secure Banking Protection banner beveiligingssoftware : 5 08 feb 2021
Terugkijken niet beschikbaar TV Problemen : 3 28 jan 2021
Advertentie