obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van XS4ALL. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
CLIR op een per-gesprek basis
Plerry
De XS4All heldesk bleek niet in staat deze vraag te beantwoorden.
Daarom deze nu maar hier gesteld.

Mijn Fritz!Box registreert zich als VOIP-client bij de telefonie provider (thans XS4All).
Meerdere hardware-en software-matige VOIP-telefoons en DECT telefoons registreren zich bij de Fritz!Box.

Bij mijn vorige telefonie provider kon ik op een per-gesprek basis de caller-ID onderdrukken (CLIR) door richting de Fritz!Box een *31# pre-dial te geven, dus door *31#[nummer] te bellen. Dan werd voor (uitsluitend) het eerstvolgend gesprek de caller-ID onderdrukt (vermelding Prive of Afgeschermd).
Dit werkt (thans) niet bij XS4All.
In de Fritz!Box knowledge base staat als requirement voor deze feature "Your telephony provider must have enabled Calling Line Identification Restriction (CLIR) on a call-by-call basis for your telephone line."
Kennelijk heeft XS4All dat niet enabled (waarom niet?) of vereist het een verfijndere manier van registreren bij de provider (registrar) die niet ondersteund wordt door de registratie wizard wanneer je voor registreren bij XS4All kiest.

Weet iemand of het mogelijk is bij XS4All een per-gesprek CLIR in te stellen, en zo ja hoe dat te doen?

XS4All onderteunt in ieder geval wel de Fritz!Box dial-codes *#*31# en *##31#, waarmee respectivelijk nummerweergave aan en uit gezet kan worden, maar dan als global instelling en niet op een per-gesprek basis.

Weet iemand of deze dial-codes apart gekozen moeten worden ( *#*31#{kiezen+wachten}[nummer]{kiezen+prive-gesprek} of *##31#{kiezen+wachten}[nummer]{kiezen+gesprek met nummerweergave}),
of als een pre-dial code mogen worden ingevoerd ( *#*31#[nummer]{kiezen+prive-gesprek}
of *##31#[nummer]{kiezen+gesprek met nummerweergave})?

Het invoegen van pre-dials is simpel automatisch te doen door middel van de Dial-rules in Yealink/Tiptel telefoons.
Maar weet iemand of het mogelijk is zo ook (indien nodig) tussendoor een kies-opdracht te geven?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'CLIR op een per-gesprek basis', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan ik ALLE zender uit basis pakket opnemen Algemeen : 5 09 jan 2022
wegvallen telefoon gesprek Storing : 8 10 mrt 2021
2de gesprek opnemen. Eigen telefoon netwerk : 1 31 mrt 2016
Telefoon gaat over,ondanks in gesprek zijn Algemeen : 7 28 sep 2010
Advertentie