obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met het instellen van het modem
 Onderwerp afdrukken
port forwarding Fritzbox 7581 werkt niet
fleijsma
Hallo,

Probleem, ik heb een fritzbox 7581 draaien, ik heb al eens een poort open gezet voor mijn nas.
Echter wil ik poort 25 openzetten maar dat werkt niet, ik heb de poort vrijgegeven en in de lijst het vinkje bij E-mailfilter via poort 25 actief actief gezet. De beveiliging bij de mijn account van de poorten staat op 0. Maar ik krijg met geen mogelijkheid de poort open.
Contact gehad met xs4all en AVM service maar ik krijg het zelfde antwoord wat ik al gedaan heb.

Modem al gereset maar poort blijft mooi dicht, heeft iemand nog een idee wat het kan zijn?
 
rhuijben
Hoe heb je jouw beveiling in het xs4all servicecenter (https://mijn.xs4all.nl) ingesteld staan?

201903-Xs4allSafetyFilter
(op de pagina 'Internet' )

Op de hogere niveaus wordt poort 25 actief geblokkeerd aan hun kant.

Zie ook https://www.xs4all.nl/service/dienste...ng-aan.htm
Gewijzigd door rhuijben op 14 maart 2019, 12:53
 
fleijsma
Mijn modem blijkt defect te zijn, op advies van xs4all geprobeerd om deze te resetten naar fabrieksinstellingen maar het dat werkte niet de settings blijven mooi staan, dus ergens blijft de modem ophangen.
 
tubejack
Je kan eventueel de recovery image proberen van Fritz os 7.01 en dan even met de hand het modem en de poorten configureren. Dat is vrij eenvoudig [url]https://download.avm.de/fritzbox/fritzbox-7581/other/recover/
[/url]
 
RonWitman
Heb hetzelfde gehad. UPnP wilde poorten niet meer openzetten op de 7581. Met de hand gedaan. Werkte prima. Later, na een nieuwe NAS gekocht te hebben, oude NAS opnieuw geïnstalleerd en wat denkt je...... daarna poorten wel open te zetten via UPnP. NAS was QNAP 210
 
fleijsma
Contact gehad met de fabrikant en xs4all, op advies moest ik het modem naar de fabrieksinstellingen terug zetten en opnieuw configureren echter was dat niet mogelijk, het modem blijft de oude settings houden en daardoor blijft hij ergens software matig hangen ook terug naar een oudere versie van de firmware is niet mogelijk. Daarom is dus niet mogelijk om poorten op te zetten, je kan ze wel er inzetten maar het werkt niet, het modem geeft wel de status aan dat de poorten open zijn, maar omdat ik een netwerkmonitor heb draaien kwam ik erachter dat poort 25 gesloten was en als een trein kwamen de andere poorten ook met de melding. Dus inmiddels een nieuw modem gekregen en nu weer opnieuw installeren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'port forwarding Fritzbox 7581 werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Port fowarding (command line, progr.) Fritzbox : 1 20 okt 2021
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Advertentie