obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Webmail - Blacklist
Fleurtje
Dacht ik het eindelijk gevonden te hebben, namelijk mail van een vervelend persoon bij de poort al de toegang te ontzeggen door 'm te blacklisten in de Webmail. Krijg ik die mail evengoed gewoon te zien bij de webmail / 'postvak in' en ook gewoon in mijn mailprogramma.
Ik had graag dat blacklisted mail helemaal niet binnenkwam en dat het bericht wordt teruggestuiterd met een melding erbij: 'Bericht onbestelbaar' of zoiets.
 
Gondelier

Quote

Fleurtje schreef:

Dacht ik het eindelijk gevonden te hebben, namelijk mail van een vervelend persoon bij de poort al de toegang te ontzeggen door 'm te blacklisten in de Webmail. Krijg ik die mail evengoed gewoon te zien bij de webmail / 'postvak in' en ook gewoon in mijn mailprogramma.
Ik had graag dat blacklisted mail helemaal niet binnenkwam en dat het bericht wordt teruggestuiterd met een melding erbij: 'Bericht onbestelbaar' of zoiets.


Volgens mij is de Blacklist in de Fritzbox voor zowel het blokkeren van WEBSITE'S en je kan een blacklist aanmaken voor het weigeren van te ontvangen telefoonnummers. Maar NIET voor het blokkeren van e-mail. Maar ik kan het mis hebben.
Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Fleurtje
Dit gaat niet over de Fritzbox maar over de opties in de XS4ALL Webmail settings.
 
Marcel
Gebruik filters i.p.v. blacklist. Verplaats die naar een map of verwijder hem direct.
 
Fleurtje
Ik kan overal filters instellen maar ik wil dit anders - ik wil dat de blacklisted persoon weet dat ik die mail niet lees / dat ze onbestelbaar zijn. Daar is die optie toch voor?
 
Marcel
Ik heb gekeken en ik kan niets meer met green en black list doen. Ik meen mij ook iets herinneren dat met het invoeren van Sieve deze overbodig waren.

In filters kun je instellen "Met bericht negeren" en dat heb ik dan getest en ik krijg de mail terug al Rejected:

In de header:

Subject: Rejected: test
Auto-Submitted: auto-replied (rejected)


Je ziet dan verder de e-mail niet omdat die nergens wordt opgeslagen tenzij dat instelt.
 
Fleurtje
Dat gaan we dan eens proberen en als dat lukt - bedankt voor het antwoord!
 
Fleurtje
Is getest en gelukt. Werkt tevens bij alle aliassen!
Werkt goed bij:
Afzender > Bevat > Jantje (deel van e-mail adres).
Bij
Afzender > is gelijk aan > e-mail adres - dat werkte niet.

Mooi - dit wilde ik al een tijdje!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Webmail - Blacklist', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
spellingcontrole webmail Algemeen : 2 22 sep 2020
Nieuwe Webmail beta Algemeen : 4 20 jun 2019
Berichtenfilters Webmail Algemeen : 1 30 nov 2017
Vreemd gedrag Webmail Algemeen : 1 30 mei 2012
Blacklist Fritzbox 7360 Fritzbox : 2 27 mrt 2012
Advertentie