obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Modem bij contract verlenging.
fmrama
Nu bij contract verlenging de fritzbox 7590. Het is gedaan met de 7581.
https://www.xs4all.nl/service/diensten/internet/productinformatie/acties/modem-bij-contractverlenging.htm

En de klanten met bonding hebben het nakijken.
Is dit een voorloper op de kpn overname. Klanten met bonding over naar de experiabox?
Gewijzigd door fmrama op 25 maart 2019, 15:12
 
Arjan23
maar dat nieuwe modem krijg je niet als je nu een 7581 hebt.
 
fmrama
Klopt, bij bonding krijg je de 7581. Heb effe nagevraagd.
 
roymarja
Maar dat ding wordt toch uitgefaseerd?!?
 
fmrama
Ja, ik denk dus effe volhouden tot kpn erop zit.
Gewijzigd door fmrama op 26 maart 2019, 15:39
 
roymarja
Interessante verhaallijn: men zet dus kennelijk in op de 7590.
Onbegrijpelijk daar deze noch pairbonding en evenmin Vplus ondersteunt.
(vertrouwen dat de KPN de wijkkasten geschikt maakt voor de Lantic-chipset heb ik niet -meer-)
 
tubejack

Quote

roymarja schreef:

Interessante verhaallijn: men zet dus kennelijk in op de 7590.
Onbegrijpelijk daar deze noch pairbonding en evenmin Vplus ondersteunt.
(vertrouwen dat de KPN de wijkkasten geschikt maakt voor de Lantic-chipset heb ik niet -meer-)


De 7590 is toch een mooie box? Thumbs Up

https://www.kpn-wholesale.com/over-kp...i-2019.htm

Stukje hieruit [...] Verder zullen we onder andere ingaan op de uitfasering van de ASAM, de status van de VPlus pilots
 
roymarja
Nieuwsgierig geworden hoe de vork nu precies in de steel zit, heb ook ik de HD telefonisch benaderd.
Bevestigd werd dat nu wordt ingezet op de 7590 en dat er nog een voorraadje 7581 modems resteert om deze of gene uit de brand te helpen.

Op mijn vraag hoe het nu bij Vplus zit, antwoordde men dat deze box (de 7590 dus) zonder meer geschikt is voor Vplus.
Voorzichtig geopperd dat dit thans niet mogelijk is vanwege de uitblijvende update van wijkcentrales door de KPN. (nog niet compatibel met de Lantiq chipset van de 7590..)
Nee, de 7590 zou out-of-the box geschikt zijn voor Vplus (200/33 Mbit) aldus Xs4All.
In dit verband verwees de juffrouw van dienst naar de verpakking die zulks zou aanduiden. (hilarische uitspraak!)

Tja, ik heb het gesprek toen maar afgerond maar niet zonder haar nadrukkelijk bedankt te hebben voor de uitputtende informatie.

Er blijkt helaas sprake van een forse expertise-erosie bij Xs4All, stel ik vast.

Dat maakt de keuze eerdaags een stuk gemakkelijker: hetzij direct naar KPN dan wel terug naar Ziggo, mits die haar zaakjes op orde heeft in onze regio.

TREURIG!
Gewijzigd door roymarja op 29 maart 2019, 20:50
 
tubejack

Quote

roymarja schreef:
Nee, de 7590 zou out-of-the box geschikt zijn voor Vplus (200/33 Mbit) aldus Xs4All.


In principe heeft die juffrouw gelijk. Het is KPN die nog geen vPlus kan leveren op andere chipsets.
 
roymarja
Het is een kwestie van optiek, vrees ik.
Ik pas nu eenmaal niet echt in het Xs4All-profiel en ben daardoor kritisch.
Ziggo heeft, afhankelijk van de locatie, haar zaakjes beter voor elkaar.
Vanaf volgende maand is 500/50 Mbit mogelijk met zicht op 1 Gieg binnen hooguit een paar jaar.

Laten we wel wezen; bij KPN & Co blijft het in feite geneuzel met bandbreedtes die niet meer in deze tijd passen.
Maar het moet gezegd: de laatste anderhalve maand werkt onze verbinding pico bello!

n.b.: vergeten te vermelden in mijn vorige post: aangeboden werd me een kaleverse 7590 te sturen zodat ik me er van kon overtuigen dat het ding eveneens 200/33 Mbit ondersteunt.op dit moment.
Mijn eigen 7590 zou wellicht een defect vertonen waardoor die blijft steken bij 120 Mbit....
Hilarisch...!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem bij contract verlenging.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
7583 VDSL - Admin timeout zetten voor modem portal Fritzbox : 7 26 sep 2021
Draytek Vigor 167 DSL Modem - info and cautions XS4ALL met eigen modem/router : 1 13 jun 2021
Fritz!Box to act as DSL Modem Only? Fritzbox : 8 17 apr 2021
Modem ineens offline, Fritz werkt wel XS4ALL met eigen modem/router : 5 20 jan 2021
plex.server. geeft alleen maar indirecte verbinding bij vrijgeven poort 32400 op modem? Nieuws Server : 2 27 dec 2020
Advertentie