obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
f-secure irritant vertragend
cezi
vandaag afscheid genomen van f-secure, de gratis AV van xs4all; reden: te vaak komt mijn browser (chrome, safari) volledig tot stilstand en steeds zijn het de f-secure processen die de cpu helemaal op hol doen slaan, belasting van meer dan 100-150%;
ik heb een redelijk vlotte imac met veel ram en een ssd maar op die momenten zit ik te staren naar een geblokkeerde imac; duurt zomaar 20 tot 30 seconden voordat de belasting is teruggebracht; nu overgestapt naar avast (gratis versie) en dat loopt als een trein, nergens last van;

maar het blijft een beetje onbevredigend, een (betaalde versie van) f-secure aan de kant gooien omdat het mijn werken frustreert;

ik was vooral benieuwd of ik de enige ben die hier tegenaan loopt (liep) of dat er meer klachten zijn over de werking van f-secure
 
stefb
Had ik vorig jaar al ontdekt. Toch leek het enige jaren goed te lopen maar op zeker moment ging het mis. Misschien een uitbreiding o.i.d.? Ik heb wel een vraag hierover gesteld maar kreeg nooit een goed antwoord. Ben nu overgestapt naar Sophos Home waar ik al eerder (goede) ervaringen mee had. Gaat als een speer, om het zo maar eens te zeggen. Jammer van die 'gratis' software van XS4ALL. Moet beter kunnen.
 
Gieter
Op Win10 hier dit soort effecten nog niet gehad.
Wel false positives.
Ook wil hij nog wel eens waarschuwen dat je een van de eersten bent, als je op de eerste dag een bèta installeert.

Op de android heb ik hem er af gegooid, die ging er te vaak van op tilt.
Vooral op de momenten dat FB ineens de accu leeg zuigt met onduidelijke hyper activiteit.
Maar FB staat inmiddels ook niet meer op de telefoon. Smile
 
cezi
nu al 2 dagen zeer stabiele imac met geen overbelaste cpu, wat een verademing! had ik veel eerder moeten doen; maar blijft jammer, je bent abonnee van xs4all, ondanks hun relatief hoge prijs, voor de kwaliteit, waar de extra's zoals 'gratis' antivirus deel van uitmaken; maar dat extraatje valt nu weg; xs4all zou zich hier zorgen om moeten maken, ook kijkend naar de reacties van andere klanten, en het probleem moeten oplossen;
 
JNi
Gebruik het hier op verschillende (Windows 7 & 10) PC's zonder problemen!
Ook op mijn mobiel (Android 7) geen noemenswaardige problemen, zoals snel leeglopende accu's, gehad...
Waarvan acte!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'f-secure irritant vertragend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
F-Secure Banking Protection banner beveiligingssoftware : 5 08 feb 2021
Traag updaten F-Secure SAFE beveiligingssoftware : 1 26 dec 2020
F-Secure & Microsoft Edge Chromium beveiligingssoftware : 3 19 mrt 2020
Samsung tablet crash na F-secure installatie Wat ontbreekt er op dit forum? : 8 08 aug 2019
F-Secure geeft opstart problemen Mojave beveiligingssoftware : 1 26 mei 2019
Advertentie