obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met het instellen van het modem
 Onderwerp afdrukken
Mede8er X6003D en Fritz!box 5490
ckong
Ik weet niet zeker of deze vraag überhauot op dit forum hoort, maar toch maar doen. Een paar weken geleden ben ik overgestapt van KPN koper naar XS4ALL glasvezel en ik heb de Fritz!box 5490 mogen ontvangen. In mijn interne netwerk heb ik onder ander een Synology NAS hangen, waarop 2 externe USB HD zijn aangesloten. Eentje daarvan bevat mijn filmbibliotheek. Daarnaast zit er ook een Mede8er X6003D in het netwerk.

Ik heb de Fritz!box intern in dezelfde IP range hangen als destijds met de KPN Experiabox (of dat er wat toe doet voor het volgende, weet ik niet). Het probleem is dat ik via de Mede8er niet kan inloggen op de Synology en dus ook de daaraan gekoppelde externe filmdrive niet kan benaderen. Ik krijg steeds logon failure, terwijl ik zeker weet dat ik de goede login naam en wachtwoord voor de Synology invoer. Hetzelfde probleem geldt ook voor de Fritz!NAS, niet te benaderen via network login op de mede8er.

Ik kan de Synology en dus ook de films op de externe drives echter wel via de Mede8er benaderen als ik toegang zoek via UpNp!! Frown

Met de experiabox destijds kon ik probleemloos via de mede8er inloggen op de Synology. Wat doe ik hier fout of zie ik iets eenvoudigs over het hoofd?
 
ckong
Never mind. Schijnt aan de brakke Mede8er te liggen. Het internet staat vol met problemen inzake network logon failures. Nou, dan hang ik de USB drive maar rechtstreeks aan de Mede8er.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mede8er X6003D en Fritz!box 5490', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie