obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7583
roymarja
AVM moet op de hoogte zijn van de problemen zijn met dit doosje.
Ook op Duitse fora klaagt men steen en been.
Dat de fabrikant een misstap maakt met de software is nog daar aan toe.
Zet onze provider modems in de markt zonder die eerst grondig te testen?
Niet dus!
 
fmrama
Ik heb een aantal dagen de statistiek grafiekjes van de 7583 bij gehouden. Elke dag het zelfde patroon. Vanaf 18.00 begint het met veel fouten. 19.00, 20.00 dan neemt het weer geleidelijk af. En vanaf ca 7 uur weer zonder foutjes. Nu is gisteravond rond 22.00 één lijn eruit geweest. Ik heb toen opnieuw herstart. De uren daarna geen fouten. Om ca 3 uur in de nacht herhaalt het patroon zich wat eerst rond 18.00 begon. En dus alleen op 1 lijn.
Het is m.i dus iets in het modem dat zich na een bepaalde tijd voordoet.
Ik ben benieuwd wat ie vanavond laat zien.
 
Roger

roymarja schreef:

AVM moet op de hoogte zijn van de problemen zijn met dit doosje.
Ook op Duitse fora klaagt men steen en been.

Dat verrast mij niet. FRITZ!OS voor de 7583 was een zware bevalling. Voor de internationale editie waren er 18 bèta's voor 7.12. Daarin zaten kennelijk behoorlijk ernstige bekende bugs, want 7.13 kwam er vrijwel direct achteraan. En dat is zeer ongebruikelijk voor een internationale editie.

Quote

Dat de fabrikant een misstap maakt met de software is nog daar aan toe.
Zet onze provider modems in de markt zonder die eerst grondig te testen?
Niet dus!

Ik denk dat XS4ALL voor bondingklanten geen keus had: de 7581 wordt niet meer gemaakt en op enig zal de voorraad ook op zijn geweest. Doen de Experiadozen van KPN eigenlijk bonding?
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack

Roger schreef:

[ Doen de Experiadozen van KPN eigenlijk bonding?


Die nieuwere V10 zeker.
 
grimson

fmrama schreef:

Ik heb een aantal dagen de statistiek grafiekjes van de 7583 bij gehouden. Elke dag het zelfde patroon. Vanaf 18.00 begint het met veel fouten. 19.00, 20.00 dan neemt het weer geleidelijk af. En vanaf ca 7 uur weer zonder foutjes. Nu is gisteravond rond 22.00 één lijn eruit geweest. Ik heb toen opnieuw herstart. De uren daarna geen fouten. Om ca 3 uur in de nacht herhaalt het patroon zich wat eerst rond 18.00 begon. En dus alleen op 1 lijn.
Het is m.i dus iets in het modem dat zich na een bepaalde tijd voordoet.
Ik ben benieuwd wat ie vanavond laat zien.


Wij hadden dit ook met de FB7583, het lukt wel om een vrijwel (over)dags stabiel te zijn maar in de ochtend of avond knalt hij er 'zomaar' uit en dan dik wachten tot er weer een verbinding is. (even in leken taal). Soms lijkt het te helpen door de spanning eraf te halen dat het sneller gaat (verbinding maken).

Hier dus de FB'tjes in pair bonding; sinds de omzetting gisteravond de FB7581 (checkt logs) zonder issues / meldingen in het logfile Smile

DSL connected, ↓ 75,3 Mbit/s ↑ 13,5 Mbit/s
Internet, IPv4 connected since 07.09.2019, 22:01, XS4ALL
Internet, IPv6 connected since 07.09.2019, 22:01, XS4ALL
Zo'n lange verbinding, daar kan de FB7583 niet aan tippen.
(50Mbit abbootje dus prima!)

Ik ben benieuwd wat AVM van de laatste FB7583 logs zegt die ik nog heb verstuurd wat behoord bij het klagen over dit model ... Wink
Gewijzigd door grimson op 08 september 2019, 19:38
 
roymarja
Misschien doen ze er beter aan niet aan de lopende band nieuwtjes uit te brengen maar eerst bestaande modellen te perfectioneren?!?
 
tubejack

roymarja schreef:

Misschien doen ze er beter aan niet aan de lopende band nieuwtjes uit te brengen maar eerst bestaande modellen te perfectioneren?!?


Voor een aantal modellen doen ze dat, neem b.v. de 7490. Het best en langst ondersteunde model van AVM. Het zijn juist de afwijkende modellen die er qua support maar karig vanaf komen.

Ikzelf heb er wel eens over gedacht omdat hele pair-bonding op te doeken en een 7490 of 7590 neer te zetten. Maar ja dan hou ik nóg minder upload over. De download snelheid vind ik 0,0 interessant. 10mbit/sec is al genoeg voor te mail en te surfen.

Maar goed, de 7581 lijkt het nu goed te doen met een nieuwe voeding.
 
tubejack
Onze 7583 gaat retour XS4ALL
 
Tegelen
Even nog een update.
Ik heb gedaan wat Roger zei en de 5GHZ op een vast kanaal gezet.
Helaas geen resultaat. Nog steeds de meldingen.
Gaat om 7583 i.c.m. repeater 3000.
Van de repeater 1750 krijg ik geen melding.
Wat kan ik nog doen ??
De melding die elke paar dagen tevoorschijn komt is:

Repeater-Anmeldung an der Basis gescheitert: Authentifizierungsfehler.
Gewijzigd door Tegelen op 09 september 2019, 08:28
 
Roger
Jammer dat het niets heeft opgeleverd. Aangezien het met een 1750E niet gebeurt (dat had je helaas niet vermeld), ligt een softwareprobleem in de 3000 voor de hand.

Je kunt een support case openen bij AVM. Voor de 3000 zul je naar de Duitstalige supportpagina moeten: op de Nederlandstalige en Engelstalige supportpagina's kun je de 3000 namelijk niet selecteren. De reactie van AVM zal waarschijnlijk gewoon in het Nederlands zijn.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7583', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Advertentie