obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7583
Roger

tubejack schreef:

Volgens AVM zaten er wel erg veel fouten op mijn lijn.* Dat kan natuurlijk. Maar met de 7369 en 7581 heb ik dat niet. DSL werkt probleemloos, het aantal fouten is minimaal.

Bij mijn 7581 heb ik nog nooit één error second gezien. Ik vraag mij zelfs af of de error counters bij de 7581 wel werken Think
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack

Roger schreef:

tubejack post=10035

Volgens AVM zaten er wel erg veel fouten op mijn lijn.* Dat kan natuurlijk. Maar met de 7369 en 7581 heb ik dat niet. DSL werkt probleemloos, het aantal fouten is minimaal.

Bij mijn 7581 heb ik nog nooit één error second gezien. Ik vraag mij zelfs af of de error counters bij de 7581 wel werken Think


Hier werken ze prima Grin
Had gisteren zowel van de 7581 als CO een paar errors.

Ik volg het verder niet meer. Zal af en toe nog kijken, succes verder met de 7583. Thumbs Up
 
fmrama
Het is weer 19.00 uur en het aantal fouten begint weer en loopt weer lekker op. Wat gebeurt er om deze tijd? Helpless
 
Roger

roymarja schreef:

Als Fritz box gebruiker van het eerste uur herken ik het hier geschetste beeld van de h.d..
Salami taktiek is hun, door hogerhand opgelegde, credo.
Typisch Duits, ben ik geneigd te denken.
Bij de Audi dealer hoor ik ook altijd dat mijn gepresenteerde probleem nog niet eerder vertoond is.

Dit gedrag is al zo oud als het verschijnsel helpdesk en typisch Duits is het ook niet. Lang geleden (eind jaren 80) hadden wij op kantoor een HP 9000. De beheerder meldde zo nu en dan een probleem bij HP. Uiteraard was het dan een nieuw probleem en bestond er geen patch voor (dat was overigens beleid bij HP). Tot onze beheerder meldde dat er voor het betreffende probleem patch XYZ was (gebruikersgroepen waren ook in die tijd al onmisbaar!) en dan was er opeens wel een patch.

Maar verplaats je ook eens in de positie van zo'n supportafdeling. Het gros van de calls komt van mensen die nauwelijks weten waar ze mee bezig zijn. Die zijn al snel op het juiste spoor gezet met een standaard antwoord met wat links naar knowledge base artikelen op basis van een geautomatiseerde keyword scan. Alleen zo krijgen ze de massa aanvragen efficiënt verwerkt.

Wij gevorderden lossen basale problemen zelf op en melden alleen echte problemen (in onze ogen, maar dit terzijde). Maar we gaan wel door dezelfde molen en krijgen dus ook zo'n standaardantwoord. En hoe uitgebreider je probleemomschrijving, hoe dommer vaak het standaardantwoord (te veel keyword matches, dus een kleine kans op de juiste hit). Dat gebeurde 20 jaar geleden overigens ook al.

Voor een supportafdeling is elke call nieuw en de klant erachter ook. Men heeft geen idee van het kennisniveau van de klant. Ik heb geleerd ermee te leven. Met mijn helpdesk voor medische problemen (mijn huisarts Wink) heb ik dat probleem gelukkig niet.

Dan is er het verschijnsel dat supportafdelingen vaak verrassend onbekend zijn met bekende productproblemen. Het product is voor hun perfect en dus doet de klant het fout (en stuur je hem/haar een antwoord met links naar 'hoe doe ik' artikelen). Sterker nog, soms krijg je het gevoel dat jij het probleem bent. Probeer dan maar eens duidelijk te maken dat er toch echt een probleem is. Ik voel mij soms gedwongen om ontzettend irritant overtuigend te zijn.

Nog zo'n ander typisch supportgedrag is de drang om tickets z.s.m. te sluiten (daar worden supportmedewerkers ook op afgerekend). Mijn case van ruim 3 maanden strekte zich uit over 3 tickets. Goed voor de performance review van de support engineer (3 tickets tijdig gesloten), maar mijn probleem is niet opgelost.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Gieter

Roger schreef:

roymarja post=10037


Bij de Audi dealer hoor ik ook altijd dat mijn gepresenteerde probleem nog niet eerder vertoond is.


Met mijn helpdesk voor medische problemen (mijn huisarts Wink) heb ik dat probleem gelukkig niet.

Nog zo'n ander typisch supportgedrag is de drang om tickets z.s.m. te sluiten (daar worden supportmedewerkers ook op afgerekend). Mijn case van ruim 3 maanden strekte zich uit over 3 tickets. Goed voor de performance review van de support engineer (3 tickets tijdig gesloten), maar mijn probleem is niet opgelost.


Ik ben best wel fanatiek geweest alle bugs te melden.
"Wellicht in de volgende versie aangepast." zeggen ze dan.
Sommige hebben het gehaald, maar heel simpele blijven liggen.

Goed voorbeeld is het filter voor websites, ze maken er dikke reclame voor.
Echter het is hopeloos verouderd en filtert slechts poort 80.

Het eindeloos opsturen van support data, irriteert behoorlijk.
Het geeft een gevoel, snappen ze het nu echt niet.
Soms komt de beloning, als een fout opgelost is.

Helaas heb ik het met de helpdesk van de huisarts het wel meegemaakt.
Voorbeeld: meneer wat bedoelt u met lumbaal, dat woord ken ik niet
 
grimson
ok, ik geef het op, FB gaat in de doos... *byehappy*

10 sep. 10:25 CEST

Goedendag meneer,

zoals al eeerder geschreven, kunnen wij graag helpen een probleem op te lossen.
Als u ons een fout met PPPoE beschrijft, lost de toegestuurde handleiding dit probleem op.
Het spijt mij, maar wij gaan hier geen supportgegevens van de FRITZ!Box in het geheel analyseren,
en hier een rapport naar de klant sturen.
Wie kunnen hier alleen helpen het genoemde probleem, in uw geval dus PPPoE - fouten, op te lossen.
En u ziet het ook in de toegestuurde handleiding, als u alles zo ingesteld hebt als de handleiding het
bijschrift, dan is een PPPoE fout alleen nog door de provider op te lossen.

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
J.W. (AVM Support)


Ondertussen zoemt de FB7581 als een zonnetje....

/edit

Ondertussen toch even de 'hotline' gebeld en een ander persoon wilde wel dit ticket oppakken met verzoek om de FB7581 support data ter vergelijking.
Dus het is weer onder de aandacht..
Gewijzigd door grimson op 10 september 2019, 13:22
 
fmrama
Het probleem (met AVM) bij xs4all neerleggen, zou ik zeggen.
 
grimson

fmrama schreef:

Het probleem (met AVM) bij xs4all neerleggen, zou ik zeggen.

Dank voor het antwoord hoor. De FB7581 doet het nu prima maar ik ben niet te beroerd om voor AVM eventueel weer de FB7583 aan te sluiten om logs te genereren.
Ik vertelde de beste man ook dat ik de FB7583 in de doos kan laten en het vanzelf wel een keer oplost eventueel in de toekomst met een fw update. Als AVM geen interesse heeft -> kans gemist maar goed.. behulpzaam als ik ben Wink. Weer een AVM/helpdesk ervaring rijker.. dat wel .. -> een persistente beller is beter af dat merk je maar weer ..


/edit

Goedendag meneer,

bedankt voor de supportgegevens van de FRITZ!Box 7581.

Ik heb het doorgestuurd voor verder onderzoek en ik meld mij terug,
als ik verdere informatie voor u heb.

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
A. P. (AVM Support)

Gewijzigd door grimson op 10 september 2019, 13:38
 
tubejack
De helpdesk van AVM gaf aan dat de 7583 gevoeliger is voor storingen op de lijn.
 
fmrama

tubejack schreef:

De helpdesk van AVM gaf aan dat de 7583 gevoeliger is voor storingen op de lijn.

Dat moeten ze ook niet doen. Waarom toch. Ik word nu ook gevoeliger voor storingen. PC
(Vroeger waren auto's ook gevoelig voor zijwind. Nu stukken minder tot niet. )
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7583', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Advertentie