obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7583
tubejack

bart125 schreef:

@ jack mijn snelheid is nu 78up en 16 down


Maar blijft het nu stabiel werken?, met die 7369 Bart?
 
bart125
mijn verbinding is nu stabiel

in het log staat wel de hele tijd de onderstaande fout maar dat heeft verder geen invloed op het funtioneren dus ik laat het maar even zo

No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Invalid server certificate.
 
meppele

bart125 schreef:

mijn verbinding is nu stabiel

in het log staat wel de hele tijd de onderstaande fout maar dat heeft verder geen invloed op het funtioneren dus ik laat het maar even zo

No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Invalid server certificate.
Zo ook hier, ongeveer elk uur dezelfde melding.
Heb me door XS laten vertellen dat de 7369 elk uur contact zoekt met een server voor o.a. update van de firmware. Deze is er echter voor de 7369 niet meer. Misschien een iets te simplistisch voorstelling van zaken, maar daar heeft het mee te maken.
Ik kreeg de raad om de automatische update onder de tap 'Auto Update' uit te zetten maar heb deze mogelijkheid in deze box niet kunnen vinden. Iemand onder ons die het wel weet? 7369 gebruikers vernemen het graag. Deze tap heeft bij mij 3 mogelijkheden maar 'uit' zetten gaat niet.
Mijn 41/4,3 Mb/s verbinding met de 7369 staat overigens als een huis, 0,0 fouten.
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door meppele op 20 oktober 2019, 11:31
 
Roger

meppele schreef:

bart125 post=10317

No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Invalid server certificate.
Zo ook hier, ongeveer elk uur dezelfde melding.
Heb me door XS laten vertellen dat de 7369 elk uur contact zoekt met een server voor o.a. update van de firmware.

'Een server' zal de Automatic Configuration Server van XS4ALL zijn (acs.xs4all.nl). De foutmelding wijst daar ook op. Vanaf de ACS kan XS4ALL bepaalde instellingen wijzigen en ook updates installeren (TR-069 protocol). Bij de 7581 kun je dit uit zetten onder Internet -> Account Information -> Provider Services. Of dit bij de 7369 ook kan, weet ik niet (ik heb geen 7369). Met dat vinkje uit zouden de meldingen moeten verdwijnen.

AVM heeft onlangs een aantal niet meer ondersteunde modellen toch nog een update gegeven waarbij certificaten zijn bijgewerkt (dat zullen vermoedelijk de trusted root certificates zijn). De 7369 is in die updateronde overgeslagen. Misschien kan iemand met een 7369 AVM eens suggereren de betreffende update ook voor dit model te produceren. Dat de 7369 End of Maintenance is, mag daarbij geen argument zijn: de 7360v1 en 7360v2 waren ook EoM en kregen desondanks een update.

Hier zie je meteen een schaduwzijde van SSL/TLS: als certificaten niet worden geüpdatet, sterven functies langzaam maar zeker terwijl de hardware nog prima is.

Quote

Deze is er echter voor de 7369 niet meer. Misschien een iets te simplistisch voorstelling van zaken, maar daar heeft het mee te maken.

Ik mag hopen dat XS4ALL dit niet zo heeft gezegd. Het heeft met de foutmelding namelijk niets te maken.

Quote

Ik kreeg de raad om de automatische update onder de tap 'Auto Update' uit te zetten maar heb deze mogelijkheid in deze box niet kunnen vinden. Iemand onder ons die het wel weet? 7369 gebruikers vernemen het graag. Deze tap heeft bij mij 3 mogelijkheden maar 'uit' zetten gaat niet.

Het betreffende vinkje zit bij de 7581 op een rare plaats, namelijk onder Internet -> Account Information -> AVM Services. Wellicht zit het ook bij de 7369 daar? Met dat vinkje zet je het zoeken naar updates bij AVM uit. De periodieke foutmelding stopt daarmee niet (andere oorzaak, zie boven).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
meppele

Quote

Ik kreeg de raad om de automatische update onder de tap 'Auto Update' uit te zetten maar heb deze mogelijkheid in deze box niet kunnen vinden. Iemand onder ons die het wel weet? 7369 gebruikers vernemen het graag. Deze tap heeft bij mij 3 mogelijkheden maar 'uit' zetten gaat niet.


Quote

Het betreffende vinkje zit bij de 7581 op een rare plaats, namelijk onder Internet -> Account Information -> AVM Services. Wellicht zit het ook bij de 7369 daar? Met dat vinkje zet je het zoeken naar updates bij AVM uit. De periodieke foutmelding stopt daarmee niet (andere oorzaak, zie boven).

Tikbox op de plaats gevonden zoals door Roger aangegeven, vinkje AVM service uitgezet. Zal de uitkomst observeren.
 
tubejack

bart125 schreef:

mijn verbinding is nu stabiel


Dat is mooi Bart Thumbs Up
 
bart125
bovengenoemde vinkje uitgezet melding is nu weg
 
meppele

bart125 schreef:

bovengenoemde vinkje uitgezet melding is nu weg

Hier ook, vinkje weg, Event Log blijft leeg. Smile
 
bart125
Ik krijg klachten dat ons telefoonnummer niet bereikbaar is.

Dat blijkt te kloppen als ik mobiel naar mezelf bel gaat de telefoon niet over
er wordt ook geen inkomend gesprek in de log gemeld.

bel ik vervolgens een keer op de vaste lijn naar buiten doet hij het vervolgens weer
en gaat de telefoon wel over als ik daarna mezelf weer bel
iemand enig idee wat dit kan zijn?
 
Gieter

bart125 schreef:


iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik heb zelf ook van dat soort klachten gehad.
Ook spontaan verbreken van verbinding.
Perfect internet en tv
Nieuw kabeltje tussen NTU een Fritzbox.
Geen probleem meer.
De fout in de kabel(cca) was nauwelijks te meten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7583', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Advertentie