obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7583
tubejack
Werkt top Thumbs Up
tubejack voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
meppele

Da's mooi Jack, Clap maar we hebben het hier over de FB7583. Met mijn oudje (ook een FB7369) behaal ik deze upload ook. Overigens is KPNnetwerk hier druk aan het graven, allemaal oranje tubes gaan de grond in en op diverse plekken worden 'koppelhuisjes' geplaatst. Verwacht april/mei op 'glas' te zitten. Yeah
 
tubejack

meppele schreef:

tubejack post=11191

Werkt top Thumbs Up

Da's mooi Jack, Clap maar we hebben het hier over de FB7583. Met mijn oudje (ook een FB7369) behaal ik deze upload ook. Overigens is KPNnetwerk hier druk aan het graven, allemaal oranje tubes gaan de grond in en op diverse plekken worden 'koppelhuisjes' geplaatst. Verwacht april/mei op 'glas' te zitten. Yeah


Weet ik, ik was even aan het plagen. Wink Jammer dat die 7583 nog steeds geen hogere upload haalt. Jammer dat nog niemand wat weet over een eventueel nieuw pair-bonded modem waar AVM mogelijk mee komt? Of zijn het geruchten? Als er zoiets komt, dan mag het wel snel aangezien Freedom ook pair-bonded gaat leveren.

2 km verderop zijn ze ook aan het graven. Maar daar komt geen glas, wel actieve straatkasten. aangesloten met glas. Hier in het centrum gebeurt niet veel.
 
Roger

tubejack schreef:

Jammer dat die 7583 nog steeds geen hogere upload haalt.

Dit is voor AVM geen urgent probleem. Het modem functioneert toch? Een probleem met telefonie van KPN werd opgelost in 7.15 omdat er iets niet functioneerde met de KPN VoIP-systemen. Daar is dus kennelijk haast bij.

In de eerste drie maanden van de aanloop naar FRITZ!OS 7.10 produceerde AVM 31 publieke bèta images voor 7 producten. In de aanloop naar 7.20 zijn er tot nu toe slechts 17 bèta images voor 5 producten.

Het piept en kraakt bij AVM. Het is niet voor niets dat de 7581 zo snel End of Maintenance werd verklaard. Ook de 6590 (het voormalige kabelmodemvlaggenschip) werd vroegtijdig tot zinken gebracht nu er de 6591 is.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack
Ik heb net de helpdesk van Freedom gemaild. Ik moest de antwoorden er echt uittrekken. Werd daar niet echt wijzer van, alleen dat ze de de meest recente modellen gaan gebruiken. Ik hou het op een 7583.
Gewijzigd door tubejack op 27 februari 2020, 18:48
 
meppele

tubejack schreef:

Ik heb net de helpdesk van Freedom gemaild. Ik moest de antwoorden er echt uittrekken. Werd daar niet echt wijzer van, alleen dat ze de de meest recente modellen gaan gebruiken. Ik hou het op een 7583.

Ik ook Jack, doet de 7583 het overigens goed op glas? ROFL
Overigens, Freedom Internet is de wieg nog niet ontstegen en moet de eerste internetverbinding nog opleveren. Men heeft op alle mogelijk te stellen vragen de antwoorden vast nog niet compleet of uitgewerkt.
 
tubejack

meppele schreef:


Ik ook Jack, doet de 7583 het overigens goed op glas? ROFL
Overigens, Freedom Internet is de wieg nog niet ontstegen en moet de eerste internetverbinding nog opleveren. Men heeft op alle mogelijk te stellen vragen de antwoorden vast nog niet compleet of uitgewerkt.


De 7583 doet het vast goed op glas. Over Freedom, lees het nieuws op hun site. Wat hardware betreft het lijkt me logisch dat je een maand voordat je de 1e verbindingen gaat opleveren, duidelijk hebt welke hardware je gaat gebruiken. Immers die modems moeten ook besteld worden.

Wat ik wel leuk vind van de 7583 dat er ook ondersteuning is voor Freetz. Ik heb het op mijn 7369 draaien en weet eigenlijk nog niet wat ik er mee moet. Maar voor ontwikkelaars is dat natuurlijk machtig speelgoed.
 
JvdH
Sinds dinsdag VPlus profiel op mijn 7583. Upload/download nu 208/33 (van 106/32 onder vorige profiel, volgens Fritz is afstand tot wijkkast circa 300m). Was wel even gedoe: 's ochtends om 9:00 via internet dood, KPN monteur heeft dit 's middags gefixed (ook meteen nieuw ISRA aansluitpunt aangelegd, dat is nu helemaal strak). Verbinding 100% stabiel. Twee weken geleden ook op VOIP overgegaan (had nog analoog bellen, moest anders vanwege behoefte om op VPLus over te gaan). Telefonie (DECT) met 5-tal Siemens + 1 Fritz aan Fritzbox: werkt helemaal prima. Enfin: weer stappen verder gezet. Dinsdag weer e.a. bijgeleerd over aderparen, ISRA punten en handmatige stappen die ze moeten nemen in wijkkasten/centrale's (en wat daar dus mis kan gaan).
 
MacWalker
Inmiddels 64 dagen en 6 uur plezier met een stabiele 7583 (7.13) met 100Mbits↑ en 47Mbits↓ op VDSL bonding op 322 meter van de straatkast.

NB: iemand een tip om een afbeelding te plaatsen bij dit bericht?
Speedtouch 546/780 / CopperJet / F!B 7170 / 7360 / 7490 / 7581 (bonding) / 7583 (bonding) / Netgear WAC510 AP / macOS 10.14.6
 
Jassy
Gisteren heb ik hier een 7583 in bedrijf genomen nadat mijn 7581 op mysterieuze wijze is overleden. Geeft geen piep meer.

Ik was na het lezen van dit topic bang voor het verlies van uploadsnelheid maar het tegendeel is waar.. Ik haal dezelfde waardes als met de 7581, zowel up als down. Snel de beide repeaters in mesh gehangen en alles gaat weer als een speer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7583', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Advertentie