obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7583
meppele

Jassy schreef:

Gisteren heb ik hier een 7583 in bedrijf genomen nadat mijn 7581 op mysterieuze wijze is overleden. Geeft geen piep meer.

Ik was na het lezen van dit topic bang voor het verlies van uploadsnelheid maar het tegendeel is waar.. Ik haal dezelfde waardes als met de 7581, zowel up als down. Snel de beide repeaters in mesh gehangen en alles gaat weer als een speer.


Da's mooi Jassy! kun je jouw snelheden hier met ons delen en ook of je op een straatkast aangesloten bent of niet? Een (te) lage upload snelheid (ook bij mij) schijnt hoofdzakelijk het geval te zijn bij mensen die direct op de centrale aangesloten zijn en dus een vrij lange lijn hebben. Mijn lijn is volgens de 7583 940 m. maar is in werkelijkheid 1450 m.
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door meppele op 17 april 2020, 15:29
 
richard01
Hier een ongeveer vergelijkbare afstand tot de centrale @Meppele en ook rechtstreeks aangesloten op de centrale. Ik zag bij de Fritz!OS Labor dat is opgenomen:

DSL:
• NEU - Unterstützung für VDSL Long Reach

Weet iemand of dat het probleem van de halvering van de upload snelheid oplost? Juist in deze Corona tijden heb ik die upload snelheid echt nodig.
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
Roger
VDSL Long Reach (LR-VDSL2) is kort gezegd een speciale operating mode voor heel lange lijnen (4+ km). Het is niet gewoon een verbeterde werking op relatief lange lijnen. LR-VDSL2 is ofwel G.993.2 Annex D (non-vectored) ofwel G.993.5 Annex B (vectored). Een van de kenmerken in beide gevallen is dat het gebruikte frequentiespectrum op zeer lange lijnen beperkt wordt tot 2.2 MHz (hogere frequenties zijn dan vrij zinloos en veroorzaken eerder problemen).

Het probleem van de halvering van de upload is juist dat de hogere frequenties om onduidelijke redenen niet worden gebruikt. LR-VDSL2 gaat dat niet oplossen.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Jassy

richard01 schreef:

Hier een ongeveer vergelijkbare afstand tot de centrale @Meppele en ook rechtstreeks aangesloten op de centrale. Ik zag bij de Fritz!OS Labor dat is opgenomen:

DSL:
• NEU - Unterstützung für VDSL Long Reach

Weet iemand of dat het probleem van de halvering van de upload snelheid oplost? Juist in deze Corona tijden heb ik die upload snelheid echt nodig.


Is er een laborversie voor de 7583?
 
tubejack

Jassy schreef:

[quote name=richard01 post=11538 Is er een laborversie voor de 7583?


Nee nog niet wel voor de 7490 en 7590
https://www.hardwareluxx.de/community...t.1264373/
 
Jassy

meppele schreef:

Jassy post=11536

Gisteren heb ik hier een 7583 in bedrijf genomen nadat mijn 7581 op mysterieuze wijze is overleden. Geeft geen piep meer.

Ik was na het lezen van dit topic bang voor het verlies van uploadsnelheid maar het tegendeel is waar.. Ik haal dezelfde waardes als met de 7581, zowel up als down. Snel de beide repeaters in mesh gehangen en alles gaat weer als een speer.


Da's mooi Jassy! kun je jouw snelheden hier met ons delen en ook of je op een straatkast aangesloten bent of niet? Een (te) lage upload snelheid (ook bij mij) schijnt hoofdzakelijk het geval te zijn bij mensen die direct op de centrale aangesloten zijn en dus een vrij lange lijn hebben. Mijn lijn is volgens de 7583 940 m. maar is in werkelijkheid 1450 m.


Zie de screenshots in de bijlage. Ik zit op de nummercentrale dus geen Vectoring. Mijn lijn lengte zit aardig in de buurt maar is wel 30 meter langer dan de 7581.

6-E1-B206-C-DFE8-4-D23-B431-46737640-C563 270-A1-F3-F-8-D24-4-F0-C-9329-C0-C0-DF899-D7-D
Gewijzigd door Jassy op 17 april 2020, 19:39
 
Jeroen
Balen,

Vandaag update gedaan van 7.14 naar 7.15 op de 7583. Ik dacht ach, het is zondag, nu heb ik even tijd.
Maar helaas, upload van 3,3 terug naar 2,6.
Had ik het maar niet gedaan.

Al van alles geprobeerd, harde reset, factory reset, maar het blijft 2,6
Dat had ik ook voordat ik pair bonding nam, ben dus weer bijna terug bij af Cry

Bij elke wijziging gaat het bij mij helaas achteruit:
In december overleed plotseling mijn 7581, dus kreeg ik een 7583. Toen ging de upload al van iets meer dan 4 terug naar 3,3.
En nu dus nog minder. Ben benieuwd of thuiswerken en thuisschool nog wel te doen is met 2,6 upload...

Nog meer mensen bij wie de upload met pairbonding en 7583 alleen maar slechter wordt?
 
meppele

Jeroen schreef:

Balen,

Vandaag update gedaan van 7.14 naar 7.15 op de 7583. Ik dacht ach, het is zondag, nu heb ik even tijd.
Maar helaas, upload van 3,3 terug naar 2,6.
Had ik het maar niet gedaan.

Al van alles geprobeerd, harde reset, factory reset, maar het blijft 2,6
Dat had ik ook voordat ik pair bonding nam, ben dus weer bijna terug bij af Cry

Bij elke wijziging gaat het bij mij helaas achteruit:
In december overleed plotseling mijn 7581, dus kreeg ik een 7583. Toen ging de upload al van iets meer dan 4 terug naar 3,3.
En nu dus nog minder. Ben benieuwd of thuiswerken en thuisschool nog wel te doen is met 2,6 upload...

Nog meer mensen bij wie de upload met pairbonding en 7583 alleen maar slechter wordt?

Vanaf het eerste moment (augustus 2019) hier ook de upload speed van 4,9 (7581) naar 2,6 Mb/s met de 7583. Heb nog een tweede 7583 gehad om te testen; geen enkel verschil. XS zou dit oplossen, nooit meer iets van gehoord. Draai nu 7.15, bij de uploadspeed is er geen verschil t.o.v. vorige versies van de firmware. Melden bij de HD van XS! ga ik ook nog een keer doen, moet nu eindelijk maar eens opgelost worden.
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Gieter
@jeroen
Wat gebeurt er als je de fritzbox langer dan 30 minuten uit laat.
Je heb ook nog met het gedrag van de andere kant te maken.
 
Jeroen
Ik heb het al een aantal keer gemeld, er zijn verschillende technici komen kijken en meten, maar geen oplossingen. De koperlijntjes hier halen sowieso niet veel, max 6 (of was het nu 3??) upload per kabeltje.
Maar dan is 1.3 per kabel nu natuurlijk nog steeds erg laag. De hele reden voor pair bonding was juist om de upload boven de 2,5 te krijgen...

Ik zal hem straks even een half uur van de stroom halen, kijken wat dat doet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7583', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Advertentie