obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7583
tubejack

Jassy schreef:

Ik zie dit eerlijk gezegd nog lang niet gebeuren.


De situatie in Engeland is natuurlijk anders dan Nederland

Hier volgens een recent WBA bericht zie links eerder.

[...] Naast een update van het interne IT verbeterprogramma zal er ook aandacht worden besteed aan Long Reach VDSL, de nieuwste VDSL variant. [...]
 
lfah2000
Ik heb geen problemen met de upload snelheid van de 7583. Die is eigenlijk alleen maar meer geworden. Modem traint in op 52 Mbit/s waarvan ik er 46 van terug zie bij de speedtest. Mijn abonnement bij XS4ALL is nu 100/10. XS4ALL geeft de max upload snelheid, weet iemand of KPN dat ook doet? Of ga ik dadelijk terig naar 10?
 
Gieter

Roger schreef:


Ik heb in het verleden heel wat support files naar AVM gestuurd, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat die informatie bij AVM in een zwart gat verdween.
Gieter voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
tubejack

Jassy schreef:

Wat ik de hele tijd lees is dat dit alleen uit de straatkast en met vectoring kan.. en juist op die plekken waar deze techniek goed gebruikt kan worden staat geen straatkast. Dit stond ook te lezen in het artikel van BT. Dit zou dan alleen zinvol zijn als het uit de nummercentrale komt en daar hebben we nog niet eens vectoring. Ik zie dit eerlijk gezegd nog lang niet gebeuren.


Jassy even nog verder op het WWW gelezen en ik denk dat je gelijk hebt.
Eerst moet alle xDSL dus ADSL 1,2 en + en SDLS en ISDN uit de kabel bundel
Dan kan Vectoring aan met voor alle lijnen. Die met profiel 8B krijgen dan mogelijk een extra optie LR-VDSL


https://www.lteforum.at/mobilfunk/ver...020.13462/

Edit typo
Gewijzigd door tubejack op 24 mei 2020, 16:47
 
tubejack

lfah2000 schreef:

Ik heb geen problemen met de upload snelheid van de 7583. Die is eigenlijk alleen maar meer geworden. Modem traint in op 52 Mbit/s waarvan ik er 46 van terug zie bij de speedtest. Mijn abonnement bij XS4ALL is nu 100/10. XS4ALL geeft de max upload snelheid, weet iemand of KPN dat ook doet? Of ga ik dadelijk terig naar 10?


Niemand kan in de glazen toekomst bol kijken, technisch is veel mogelijk, maar ik zou er zelf niet zo bang voor zijn. Ook bij KPN krijg je de upload die technisch mogelijk is.
 
Roger

tubejack schreef:


Jassy post=11677

Wat ik de hele tijd lees is dat dit alleen uit de straatkast en met vectoring kan. en juist op die plekken waar deze techniek goed gebruikt kan worden staat geen straatkast. Dit stond ook te lezen in het artikel van BT. Dit zou dan alleen zinvol zijn als het uit de nummercentrale komt en daar hebben we nog niet eens vectoring. Ik zie dit eerlijk gezegd nog lang niet gebeuren.

Jassy even nog verder op het WWW gelezen en ik denk dat je gelijk hebt. Eerst moet alle xDSL dus ADSL 1,2 en + en SDLS en ISDN uit de kabel bundel
Dan kan Vectoring aan met voor alle lijnen. Die met profiel 8B krijgen dan mogelijk een extra optie LR-VDSL.

ITU G.993.2 Annex D, clause D.1: "This annex defines the Long Reach mode for VDSL2 without vectoring."
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack

Roger schreef:

[quote name=tubejack post=11681]ITU G.993.2 Annex D, clause D.1: "This annex defines the Long Reach mode for VDSL2 without vectoring."


Vind het vaag. Op dat Duitse forum hadden ze het over vectoring. Maar mooi als het zonder kan.
 
Roger

tubejack schreef:


Roger post=11683

ITU G.993.2 Annex D, clause D.1: "This annex defines the Long Reach mode for VDSL2 without vectoring."

Vind het vaag. Op dat Duitse forum hadden ze het over vectoring. Maar mooi als het zonder kan.

Op dat forum zal het denk ik vooral gaan over wat telco's in de praktijk doen (en dat hoeft lang niet alles te zijn wat volgens een standaard kan).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Roger
Er lijkt een tweede variant van de 7583 in aantocht (link). Deze ondersteunt geen G.Fast meer, maar is verder vermoedelijk gelijk aan de huidige 7583. Het is niet duidelijk of de hardware ook echt anders is, of dat dit model alleen softwarematig uitgekleed zal zijn (zoals de 7520 t.o.v. de 7530).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Gieter
De modelnummers die niet op 0 eindigen zijn eigenlijk provider specifieke modellen. Daar was toch ook gedoe over met wederverkoop met software van verkoop modellen.
Als fabrikant, zou ik er iets slims in zetten, dat alleen originele firmware nog maar start. Dus bruikbaar voor 1 provider.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7583', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Advertentie