obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7583
roymarja
Tubejack, nog even een late reactie op je vraag....
Hier V+/broadcom versie 192.244. (Nokia) sinds april jl.
Gebruik mijn eigen 7590
 
grimson
Dank voor alle suggesties

Mijn huidige ervaring en 'waarschuwing';

http://download.avm.de/fritzbox/fritzbox-7583/other/recover/fritz.box_7583-07.13.exe

Omdat het advies op 7.12 te blijven was van XS4ALL en geen downgrade te vinden was dacht ik ik ga opnieuw bovenstaande recoveryflash gebruiken.

Issue:
Alleen keer op keer na bovenstaande recoveryflash succesvol toegepast te hebben kwam ik maar niet op de httpS://frits.box httpS://192.168.178.1/ Config website na de eerste aanmelding die wel lukt om zo het land / taal etc. in te stellen (hierna een eerste reboot maar dan was het over).

http://fritz.box/juis_boxinfo.xml
http://fritz.box/jason_boxinfo.xml

Bovenstaande URLS werkte nog prima en zelfs het default WiFi SSID en password van de sticker werkte + DHCP maar aanmelden op de WebGui ho maar.

Wat uiteindelijk wel werkt:
Na de recoveryflash meteen op 'wachtwoord vergeten' klikken bij de allereerste aanmelding op de fritzbox (welke als enige werkte). hierdoor wordt vermoedelijk een 'betere' factory defaults aangemaakt dan na de recoveryflash.

Zo kwam ik gelukkig weer door alle wizards heen.

Iemand met dezelfde ervaring toevallig?!?!
 
Tegelen
Beste forum leden.

Ik heb het vinkje bij "waarschuw mij als er antwoord is "UIT staan.
Toch ontvang ik steeds een mail als er gereageerd is.
Hoe kan ik dit voorkomen.
 
tubejack

Tegelen schreef:

Beste forum leden.

Ik heb het vinkje bij "waarschuw mij als er antwoord is "UIT staan.
Toch ontvang ik steeds een mail als er gereageerd is.
Hoe kan ik dit voorkomen.


Rechts bovenaan op volg dit onderwerp niet meer
 
fmrama
Ik had eergister de 7583 aangesloten met alleen de bijgeleverde y kabel. Vanmorgen weer allerlei fouten op de lijn. Alles maar weer teruggezet hoe ik het ook had met de 7581. Vanavond begint het aantal niet te corrigeren fouten weer op te lopen. Ik laat de 7583 nu maar eens zijn gang. Kijken wanneer het internet klapt. Als dat gebeurt gaat bij mij de 7581 weer in de lucht. Ik hoop dan alleen niet dat ie automatisch de 7.12 erop gaat zetten. Hij stond nog op 7.01. Ik weet niet wat ik van de 7583 moet denken.Helpless
 
Jan Doedel
Hier precies hetzelfde. Heb eergisteren toch de 7583 maar weer aangesloten. Eerst alles naar de fabrieksinstellingen en daarna opnieuw alles ingesteld. Het ging maar liefst een dag goed, daarna weer oplopende fouten, maar opvallend altijd in de avond. Nu lopen de CRC fouten op tot over de 2000..Sad met als gevolg een constant haperend/stilstaand beeld. Over het wifi en dect ben ik wel tevreden. Maarja...Think
 
meppele

Jan Doedel schreef:

Hier precies hetzelfde. Heb eergisteren toch de 7583 maar weer aangesloten. Eerst alles naar de fabrieksinstellingen en daarna opnieuw alles ingesteld. Het ging maar liefst een dag goed, daarna weer oplopende fouten, maar opvallend altijd in de avond. Nu lopen de CRC fouten op tot over de 2000..Sad met als gevolg een constant haperend/stilstaand beeld. Over het wifi en dect ben ik wel tevreden. Maarja...Think

Heb ik dan een bijzondere uitvoering van de 7583 in combinatie met 7.13? Vanaf het begin een strakke, foutloze verbinding, zie afbeelding. Merk slechts twee zaken op: Upload is (te)laag in vergelijk met de 7581 en de interface is traag. Overigens ben ik geen 'zware' gebruiker die alle mogelijkheden van deze box benut en uitbuit. Ook TV en Dect werkt hier storingsvrij. De 7581 is inmiddels retour, dus een weg terug, als ik dat al zou willen is er niet.
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
tubejack

meppele schreef:


Heb ik dan een bijzondere uitvoering van de 7583 in combinatie met 7.13?


Dat denk ik niet Smile

Waarschijnlijk heb je een verbinding die van zichzelf al heel stabiel is. Dat hebben wij hier ook. De kabels zijn wel heel lang 1450 meter naar de straatkast en ruim 150 meter naar on huis = 1600 meter.

Alle drie de modems die ik hier aansluit, werken goed wat de DSL verbinding betreft en zijn stabiel.

Het enige verschil is de DSL chipset . Die van Broadcom uit de 7581 is duidelijk in het voordeel, omdat die chips ook in de DSLAM gebruikt worden. Ons kent ons, zeg maar.

M.a.w. als de koperen KPN lijntjes op zich al niet 100% goed zijn dan ben je denk ik voorlopig nog beter af met een 7581 en dan m.i. alleen wat DSL betreft.

Heb even wat testjes gedaan tussen de 7369 en de 7583.
Met de 7369 is de upload net voldoende om mijn web site goed te laten werken.

De 7369 Download: 40.20 Mbit/s Upload: 3.37 Mbit/s
De 7583 Download: 42.67 Mbit/s Upload: 3.27 Mbit/s

Ik heb de testen een paar keer gedaan en de beste waardes gebruikt.
Het verschil is veel kleiner dan verwacht. Thumbs Up

Dus op jouw opmerking terug te komen over de 7583. Als alles zo blijft werken zoals nu, WiFi, Mesh, DECT en alle andere trucjes. Dan denk ik dat het een goed modem is.

Waar m.i. nog wel naar gekeken moet worden, is de DSL driver van de 7583. Volgens mij zijn XS4ALL en AVM hier al mee bezig.

De 7581 en de 7369 zitten weer in de doos. Nu maar eens een week aankijken Bye-happy
 
fmrama
Dat is toch mooi meppele. Thumbs Up
Hier is kpn bezig met de straatkasten. Eind september zouden we hier overgaan van de centrale naar de straatkast. Van max 50 mbits met bondng naar 200 mbits. Wellicht gaat dit ook verbetering brengen. De afstand wordt dan ipv 750 mtr. terug gebracht naar ca. 100 mtr.
 
meppele

fmrama schreef:

Dat is toch mooi meppele. Thumbs Up
Hier is kpn bezig met de straatkasten. Eind september zouden we hier overgaan van de centrale naar de straatkast. Van max 50 mbits met bondng naar 200 mbits. Wellicht gaat dit ook verbetering brengen. De afstand wordt dan ipv 750 mtr. terug gebracht naar ca. 100 mtr.

Ik hoop dat men hier dit ook ooit eens oppakt! Wil graag van de huidige 40,6/2.6 (met bonding) naar min. 50/5 (waar ik gezien mijn Compact abonnement ook 'recht' op heb). Straatkast met 200 Mbit/s staat op 200 m afstand, ik zit nog steeds op de centrale op 1300 mtr. Dit moet inmiddels toch anders kunnen lijkt mij.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7583', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Advertentie