obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met het instellen van het modem
 Onderwerp afdrukken
FB7360, USB NAS niet benaderbaar
Moineau
Setup: Fritz!box 7360, Windows 10 1803 en een USB-stick geconfigureerd als NAS.

De FB zelf ziet de stick gewoon, inclusief directory en vrije ruimte. User aangemaakt om in te loggen op de FB (en de NAS).

Maar wat ik ook probeer, ik kan de NAS niet benaderen, niet te zien in het netwerk. SMB1 geactiveerd in Windows, alle relevante services op 'automatisch' gezet, firewall tijdelijk uitgeschakeld, maar niks.

In de zoekbalk van Windows krijg ik na het invoeren van '\\fritz.box' de melding:
'Foutcode 0x80070035. Kan het netwerkpad niet vinden'. Het probleem volgens Windows is dat fritz.box niet reageert op verbindingspogingen (via poort 445 van de firewall, maar firewall uitzetten maakt niks uit).

Mediaserver aangezet als test, deze is wel te zien in het netwerk, maar bijvoorbeeld in VLC-player krijg ik bij het openen een mapje te zien met 'Attention! The partition released for sharing is not available'.

Allerlei oplossingen op internet uitgeprobeerd, maar niks. Zie ik iets over het hoofd?
 
Gieter
In sommige firmware versies werkt het helemaal niet.
7360 is ook inmiddels EOM en eind van het jaar EOS.
In de andere toestellen lossen ze het op door er smb3 voor in de plaats te zetten.
 
Gondelier

Moineau schreef:

Setup: Fritz!box 7360, Windows 10 1803 en een USB-stick geconfigureerd als NAS.

De FB zelf ziet de stick gewoon, inclusief directory en vrije ruimte. User aangemaakt om in te loggen op de FB (en de NAS).

Maar wat ik ook probeer, ik kan de NAS niet benaderen, niet te zien in het netwerk. SMB1 geactiveerd in Windows, alle relevante services op 'automatisch' gezet, firewall tijdelijk uitgeschakeld, maar niks.

In de zoekbalk van Windows krijg ik na het invoeren van '\\fritz.box' de melding:
'Foutcode 0x80070035. Kan het netwerkpad niet vinden'. Het probleem volgens Windows is dat fritz.box niet reageert op verbindingspogingen (via poort 445 van de firewall, maar firewall uitzetten maakt niks uit).

Mediaserver aangezet als test, deze is wel te zien in het netwerk, maar bijvoorbeeld in VLC-player krijg ik bij het openen een mapje te zien met 'Attention! The partition released for sharing is not available'.

Allerlei oplossingen op internet uitgeprobeerd, maar niks. Zie ik iets over het hoofd?


Tik in de browser eens: http://fritz.nas
Heb je hem in Windows 10 ook als externe schijf in het netwerk aangemaakt ??
Gewijzigd door Gondelier op 10 mei 2019, 16:34
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Moineau
Als ik het webadres toevoeg krijg ik als error dat de webpagina niet weergegeven kan worden.

Ik kan de schijf niet toevoegen, juist omdat ie niet gevonden wordt.

Ik heb wel een soort workaround gevonden, als je dat zo kan zeggen, ik heb gewoon mijn abbo verlengd met een nieuw modem. Gaat mijn effectieve snelheid ook nog eens omhoog. En dan eens proberen of het dan wel gaat.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FB7360, USB NAS niet benaderbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Gast profiel niet toegewezen? Fritzbox : 5 07 mrt 2021
Terugkijken niet beschikbaar TV Problemen : 3 28 jan 2021
Mesh lukt niet Fritzbox : 9 20 nov 2020
Arris 2952 luistert (luisterde) niet Algemeen : 7 22 okt 2020
Advertentie