obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fb 7581 update 7.12
Klifhanger
Gisteravond de update naar 7.12 gedaan, althans, geprobeerd. En wat ik al gedacht had: de 7581 start niet meer door; blijft “hangen” in z’n DSL-connectie. HD van XS4All ingeschakeld. Reset naar fabrieksinstellingen en restore backup geen effect. Conclusie van XS4All is dat de FB 7581 was overleden. Een vervangend modem (7590) komt vandaag of maandag pas. Gelukkig nog een oude 7360 liggen. Aangesloten en “loopt als een tierelier”! Overal WiFi bereik en dat zonder zonder repeaters die ik altijd nodig had bij de 7581. Zoals ik al eerder concludeerde: de 7581 is echt een waardeloos kreng!?
 
sciurius
Waarom had je al gedacht dat de 7581 niet meer zou doorstarten?

Ik heb vandaag mijn 7581 weer aan de lijn gehangen, geüpgrade naar 7.12 (was 7.01) en alles loopt als vanouds.
 
Henny
7581 BA van 7.01 naar 7.12, glasaansluiting. Doffe ellende, telkens valt de internetverbinding weg op 2 Windows-10 computers (alle updates bijgewerkt). AVM heeft geen idee en komt met 'ga maar terug naar 7.01', maar dan schijn je alle instellingen kwijt te zijn. Bovendien, 7.01 werkte als een zonnetje!
 
Gieter

Henny schreef:

AVM heeft geen idee en komt met 'ga maar terug naar 7.01', maar dan schijn je alle instellingen kwijt te zijn.


Terug is ook iets meer werk omdat je moet recoveren.
Je kunt de back-up van de instellingen terug zetten.
Uit ervaring weet ik, dat van oude instellingen juist soms de rare storingen komen.

Wat soms helpt is, back-up van de instellingen maken
De fritzbox op factory default zetten.
Dan nogmaals dezelfde update via een bestand er over zetten.
Dan de instellingen weer terug zetten.
Maak evt ook een back-up van je adresboek.
Wat niet met een back-up terug komt is, de uitgaande audio van het antwoord apparaat en de plaatjes van het adresboek.

Voor dat je over gaat op recover, zou ik xs4all eens bellen voor advies. Cool
 
sjoerd
Same (sort of) here; zie mijn post in andere thread:
https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...#post_9867

NB ook 7581 met glas, misschien toeval, misschien ook niet.

Ik ben gedowngrade met het AVM-tool naar 7.1. Alle instellingen kwijt (had nog wel een back-upje van de 7.1 instellingen dat in ieder geval aantal instellingen weer heeft kunnen herstellen). DECT-toestellen en Mesh moet je opnieuw doen.

Draait nu al dagen goed op 7.1 ...ga een dezer dagen opnieuw 7.12 proberen...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fb 7581 update 7.12', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Update playstote Fritzbox : 1 15 jan 2022
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Fritz!box 7581 en fritz dect 500 lamp Domotica : 7 20 apr 2021
7581 naar 7583 Fritzbox : 2 04 okt 2020
Advertentie