obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A en Opendns
jtnieuw
Ik ben al een tijdje bezig om OpenDNS op de Fritzbox aan de praat te krijgen, maar dat wil niet lukken. Omdat ik bij Demon internet heb gezetten heb moet de settings voor XS4all op Bridged (Routed Bridge Encapsulation) staan. (Onder Internet, Account information). Hier kan ik dus geen DNS IP adressen invullen. Dat heb ik wel gedaan d.m.v. een telnet sessie, in het bestand /var/flash/ar7.cfg op de Fritzbox:

"overwrite_dns1 = 208.67.222.222"
"overwrite_dns2 = 208.67.220.220"

Ik heb ook Dynamic DNS op de Fritzbox ingevuld:

Update URL: updates.dnsomatic.com/nic/update?myip=
Domain name: niets (heb wel all.dnsomatic.com geprobeerd, werkte niet
User name: username.
Password : password

Eventlog van de Fritzbox laat het volgenden zien: Dynamic DNS error: Dynamic DNS update will is disabled until the Dynamic DNS registration data are changed. Oorzaak van deze melding is dus nergens terug te vinden, ook niet bij de fabrikant van de FritzboxSad

Kortom, OpenDNS werkt alleen als je DNS entries op elk werkstation invult, maar dat wil ik niet, ik wil dit centraal geregeld hebben. Wie kan mij vertellen hoe ik de Fritzbox moet aanpassen, zodat OpenDNS, i.c.m. met XS4all gebruikt kan worden?
 
Access
Eh, dynamic dns is dacht voor het koppelen van een domeinnaam aan je eigen ip adres.

Heb je na de fritzbox nog een router? Zet de open dns adressen dan in je router.

Een andere optie om ze in te stellen bij je netwerk adapter.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
jtnieuw
Nee, ik heb geen router na de Fritzbox. (Wel geprobeerd overigens, een oude Speedtouch 570 die ik had liggen, maar die is er weer tussen uit)

Dynamic DNS had ik ingesteld nadat ik dit in het forum van OpenDNS had gelezen.
 
Access
Hier meer uitleg en nuttige links!

[TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
jtnieuw
Dank voor de tips...Maar ik heb er weinig (sorry). Het is naar mijn een configuratie probleem in de Fritzbox, i.c.m. de instellingen zoals XS4all die vereist. De XS4all internvraagbaak zegt trouwens zich niet met dit soort zaken bezig te kunnen houden...Mooie vraagbaakFrown
 
Access
Het is ook geen vraagbaak maar een verkoopbalie.

Heb je alle info gelezen in die Tip?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
jtnieuw
Jazeker, ik had de tips al eens eerder gezien, na enig Google.

Het probleem zit hem volgens mij in de Fritz box, dat is ook het antwoord dat ik van OpenDNS kreeg: Niet alle routers werken optimaal i.c.m. Opendns
Maar zoals eerder in dit draadje gezegd, ik heb wel e.e.a. gewijzigd op de router (overwrite_dns entry in het ar7.cfg bestand) en heb ook gelezen dat er mensen zijn bij wie dit wel werkte.
 
Access
dns
Laat ip instellingen ongewijzigd en vul bij dns de opendns of de google dns adressen in.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
jtnieuw
Dat is nu juist wat ik niet wil: DNS invullen op de client. De kinderen weten dat vroeg of laat te omzeilen. Daarom wil ik het op de router instellen (Het gaat o.a ook om iPods)
 
leo999
De gemakkelijkste manier om andere DNS servers in de Fritzbox in te stellen is deze:

=====================================================

Essentially, you can access the settings of the FritzBox by using the backup settings function on the web interface (something like "Settings / System / Save settings"). You can then change the corresponding entries in the downloaded text file (change "overwrite_dns1 = 0.0.0.0" to "overwrite_dns1 = 208.67.222.222" and "overwrite_dns2 = 0.0.0.0" to "overwrite_dns2 = 208.67.220.220"; CAREFUL, this must be done twice in the file!) and then restore the changed settings. One last note; you have to add "NoChecks=yes" at the start of the file, otherwise the FritzBox will notice you've made changes and think the file is corrupted and not perform the restore.

======================================================

Let op: DNS op twee plakken in de tekst veranderen! En vergeet niet "NoChecks=yes" (zonder aanhalingstekens natuurlijk) bovenaan in het tekstbestand te zetten, anders werkt het niet.

Voor de liefhebber (die een beetje Duits begrijpt) is hier nog een tekst editor speciaal voor het Fritz configuratiebestand , de FBeditor:
http://rapidshare.com/files/80995294/...-0.5.1.jar

Die is overigens niet nodig. Het bestand is te bewerken met iedere teksteditor (bijv. Notepad)
Gewijzigd door leo999 op 07 januari 2011, 08:38
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A en Opendns', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie