obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox!7583 & Naamweergave bij tel. gesprekken
PeJa
Nu mijn Fritzbox!7360 modem vervangen is door Fritzbox!7583 modem is plotseling de naam weergave bij binnenkomende telefoongesprekken weggevallen. Mijn telefoonhandset (Chicago 440 Comfort) geeft enkel het telefoonnummer weer van het binnenkomende gesprek, en laat de naam, die in het telefoonboek van de handset opgeslagen is, niet zien. Hoe krijg ik hem weer zichtbaar, just like in the good old days??
 
Gondelier

PeJa schreef:

Nu mijn Fritzbox!7360 modem vervangen is door Fritzbox!7583 modem is plotseling de naam weergave bij binnenkomende telefoongesprekken weggevallen. Mijn telefoonhandset (Chicago 440 Comfort) geeft enkel het telefoonnummer weer van het binnenkomende gesprek, en laat de naam, die in het telefoonboek van de handset opgeslagen is, niet zien. Hoe krijg ik hem weer zichtbaar, just like in the good old days??


Zet de naam van de beller en het telefoonnummer, eventueel met foto, eens in het telefoonboek van de Fritz!Box en kijk dan nog eens.
Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
roymarja
Waarom?
Ik heb nog nooit telefoonnummers/namen in de Fritz-doosjes opgeslagen en desondanks worden nummers en namen correct getoond op mijn IP-telefoon!
(Overigens ook op vorige analoge telefoons, aangesloten op de resp. frirzbox)

Maakt de vragensteller gebruik van het Xs4all telefonie platform of (zoals ik) van eigen SIP accounts?
 
PeJa
Dank voor de tip!! Met enige moeite heb ik via de handset het telefoonboek - dat in het toestel stond opgeslagen - kunnen 'doorsturen' naar de Fritz!Box, zodat ik nu weer de namen zichtbaar krijg bij inkomende gesprekken die in het tel.boek staan! Mooi dat het hiermee opgelost is!
 
PeJa
PS: en als antwoord op de vraag van roymajra: ik gebruik het Xs4all platform; ik heb geen SIP account.
 
Gondelier

PeJa schreef:

Dank voor de tip!! Met enige moeite heb ik via de handset het telefoonboek - dat in het toestel stond opgeslagen - kunnen 'doorsturen' naar de Fritz!Box, zodat ik nu weer de namen zichtbaar krijg bij inkomende gesprekken die in het tel.boek staan! Mooi dat het hiermee opgelost is!


@PeJa
Het “waarom” is in deze overbodig van Roymarja.
Goed dat het gelukt is, advies is nu: schrijf het telefoonboek van je Fritz!Box nu op een usb-stick o.i.d. dan heb je dit altijd als reserve/kopie. Ook de ongewenste telefoonnummers en backups van de Fritz!Box hou ik altijd apart op een usb.
Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Gieter
Ik heb wel steeds vaker een naamweergave van telefoonnummers die niet in mijn adresboek staan. Die komen dus mee met het gesprek.
De naam blijft ook in de gesprekkenlijst staan.
 
Gondelier

Gieter schreef:

Ik heb wel steeds vaker een naamweergave van telefoonnummers die niet in mijn adresboek staan. Die komen dus mee met het gesprek.
De naam blijft ook in de gesprekkenlijst staan.


Klopt inderdaad Gieter, meegestuurde gegevens zie je meestal op het display, maar bij vraag 1 van PeJa valt bij hem, als ik het goed begrijp de complete naamweergave weg.

Maar het is opgelost.
Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
PeJa
Goede tip, Gondelier. Ik had het telefoonboek al opgeslagen op mijn laptop, maar de ongewenste had ik nog niet opgeslagen. Over and out.
 
Gieter
Ik sla ze ook regelmatig op.
De ongewenste is leeg hier.
Gebruik wel "More rules for blocking outgoing and incoming calls"
Vind het jammer, dat de afbeeldingen van het adresboek niet opgeslagen worden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox!7583 & Naamweergave bij tel. gesprekken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Advertentie