obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
Opstarttijd
sciurius
Maar weer eens een vraagje stellen die vast niemand zal kunnen beantwoorden. Maar niet geprobeerd is altijd mis...

De opstarttijd van het Arris kastje 2952 ligt om en nabij de 3 minuten. Een software update duurt een stief kwartiertje.

Waar heeft dat kastje zoveel tijd voor nodig? Een full-blown Windows of Linux systeem boot tegenwoordig in 15 seconden. Het inlezen van actuele programmagegevens (het geijkte antwoord waarom het opstarten zo lang duurt) mag met hedendaagse technologie en netwerkkwaliteit niet meer dan enkele seconden in beslag nemen. De app (die iets vergelijkbaars doet) doet dat ook in enkele seconden. Waarom dan minutenlang opstarten?

En 15 minuten voor een software update is toch ook meer dan absurd, temeer daar dit volledig ongevraagd kan plaatsvinden als je lekker tv wilt kijken.

Waar heeft dat kastje zoveel tijd voor nodig?
 
Gieter
Ik doe een gok:
Er zit 512MB flashgeheugen in.
Maar hoe snel is dat geheugen met schrijven.
Ik heb nog een stokoude 128MB usb stick liggen, die is ook zo traag.

KPN levert nu standaard de VIP5202
Dat zal voor xs4all klanten, nog wel even duren.
Gewijzigd door Gieter op 19 december 2019, 19:13
 
Gondelier

Gieter schreef:



KPN levert nu standaard de VIP5202
Dat zal voor xs4all klanten, nog wel even duren.


@Gieter
XS4ALL levert ook gewoon de VIP5202.
Bij de wissel i.v.m. een defect aan mijn Arris VIP2952 kreeg ik van XS4ALL gewoon een Arris VIP5202 toegestuurd.

Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Gieter
Ik heb nog de HMB2260V2
Dat is de stabielste tot nu toe.
Als je die reset om de 60 dagen, doet die het probleemloos.

Welk verschil merk je met de VIP5202?
 
sciurius
De VIP5202 is qua processing power te vergelijken met een redelijk moderne tablet. How lang doet deze over een cold boot? Een software update?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opstarttijd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie