obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!Box 7590 en TV werkt slecht
Dikkesnoek
Hallo,

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik heb de oude Fritz!box 7390 vervangen door de 7590. Nu is het zo dat als ik het TV kastje aanzet en een kanaal selecteer, het tv programma blijft hangen. Enige wat ik kan doen is op "pauze" drukken en vervolgens op "play" op de afstandsbediening drukken. Het programma loopt dan verder. Vreemd, dit heb ik nog nooit gezien. Blijkbaar werkt de 7590 niet goed met de TV kastjes en is er enige vertraging in het programma nodig. Deze foutmelding in de bijlage krijg je steeds als je van kanaal wisselt.

Kent iemand dit probleem?

Alvast bedankt,

Marc
 
Gieter
Die tv kastjes kunnen soms in de war raken.
Ik doe preventief iedere 60 dagen even instellingen en software wissen.
 
Gondelier
Ook ik heb hier regelmatig last van. Zie mijn onderstaande bericht #11:
https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...post_10838
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Dikkesnoek
Bedankt. Het vreemde is, dat het "oude" spul wel werkt. Toen ik XS4ALL vertelde over de storingen en hoe e.a. geconfigureerd is, qua switches, etc. werd verteld dat de switch er tussenuit moest. Dit lijkt mij echt sterk, omdat het spul al vele jaren werkt en er nooit problemen waren. Echt vreemd.
 
Zeha
Als een tv beeld hapert kan dat wel eens aan een tussenliggende switch liggen. Bij mij is het probleem opgelost door de aanschaf van een managed switch van Netgear en daarin IMGP-snooping aan te vinken. TV gaat nu probleemloos.
 
Dikkesnoek
Ik ga vanavond eens proberen een directe Ethernetkabel aan te sluiten tussen TV box en de Fritzbox. Dan zie je direct of het hier aan ligt. Firmware updates heb ik ook al vele malen geprobeerd, dit zonder succes.
 
Gondelier
Dat kan je proberen, bij mij is de situatie als volgt:
De NT (Glasvezel) komt bij mij binnen in de huiskamer.
Vanaf de NT een UTP van ca. 1,5 meter in de Fritz!Box 7590.
Vanaf de Fritz!Box een UTP van ca. 0,50 meter naar de TV-ontvanger.
Vanaf de TV-ontvanger de meegeleverde HDMI kabel in de hdmi TV.

En nog steeds problemen van/met uitval ca. 2 tot 3x per maand.
Hoe vaak ik al van kabeltjes gewisseld ben, ik weet het niet meer.

Ik ga nu een tijdschakelaar op de voeding zetten van de TV-ontvanger zodat hij s'nachts ca. 5 minuten van de voeding afgaat en dan weer opnieuw opstart.

De problemen zijn bij mij begonnen na een omruiling van een defecte VIP5229 voor een VIP5202.
Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Dikkesnoek
Vreemd dat je dan nog steeds problemen hebt. Dit is wel iets wat XS4ALL moet oplossen. Ik begrijp echt niet dat nieuwe apparatuur minder goed werkt. Ik maak al vele jaren gebruik van XS4ALL, maar de laatste tijd begin ik mij toch behoorlijk te irriteren aan de huidige hardware configuratie.
 
sciurius
Soms denk ik wel eens dat de ellende is begonnen met tv over internet. In elk geval heb ik in het verleden nooit problemen gehad met mijn internet incl. telefonie. Sinds ik tv heb wel.
Een vrij essentieel aspect van tv is dat je gedurende langere tijd aaneengesloten kijkt, en al die tijd de stream moet lopen. Een kleine glitch, die vroeger onopgemerkt was gebleven, wordt nu ineens zichtbaar, letterlijk.

Je zou een voorzichtige conclusie kunnen trekken dat tv hogere kwaliteitseisen stelt aan de verbinding dan data/telefonie verkeer. En dat wellicht het XS4All internet daar niet (altijd/volledig) aan voldoet. De glasvezel trekt het wel, maar alle kastjes daartussen?

Ik weet niet hoe dat bij KPN klanten is.
 
Gieter
Ik weet ook niet hoeveel invloed het heeft, maar mijn 2260 is het enigste 100Mbit/s toestel in het netwerk. Ik het begin was de tv ontvanger ook geen deel van je huisnetwerk. Toen het systeem veranderde heb ik de tv ook aan poort 3 gehangen omdat poort 4 raar deed. Ook bij de nieuwe Fritz is dat zo gebleven.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!Box 7590 en TV werkt slecht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Advertentie