obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!Box 7590 en TV werkt slecht
lsluijter

sciurius schreef:

Dat ze iets aanbevelen is prima. Maar elk private net moet probleemloos kunnen werken.

... tenzij ze 192.168.178.x ergens hardwired in hebben zitten....


Daar lijkt het op. Ik had een historisch een 192.168.0.x netwerk. Toch zag ik in een Wireshark trace 192.168.178.x langskomen... In overleg met AVM ben ik destijds omgeschakeld.
Loek S
 
sciurius
Het is denkbaar dat de FRITZ in eerste instantie kijkt naar het 192.168.178.x netwerk omdat 'vrijwel iedereen de default instelling gebruikt`. Niettemin zou elk ander adres evenzeer moeten werken.
Mijn LANs draaien al tientallen jaren op 192.168.1.x en ik heb nooit (adres-gerelateerde) problemen met FRITZen gehad.
 
Gieter
Er zijn een paar firmware geweest die niet met rare adressen overweg konden.
Ik had ook problemen met 192.168.42.x toen.
Naar mijn weten is dit opgelost.
Mijn 7590 kwam bij een reset naar fabrieksinstellingen op 192.168.188.x
Er zitten wat wazige dingen in de fritzbox die een andere range kiest bij set-up afhankelijk van het adres van de computer, de waarde van x heeft er mee te maken. Dit is bevestigd door AVM, maar ze geven geen details. Ook gastnet kan zomaar niet op 1 hoger uitkomen.(189)
 
Gondelier
En ja hoor vanavond viel ik weer in de prijzen Helpless de TV ging weer op zwart bij het wisselen van kanalen en bleef ook zwart. Na een complete reset van de VIP5202 had ik weer beeld en geluid.
Ik ga morgen toch maar XS4ALL bellen en kijken wat ze te vertellen hebben.
Stress
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Dikkesnoek
Ik heb nu het nieuwe TV kastje (Arris 5202) een reset naar fabrieksinstellingen gedaan. Wat heb ik daar een spijt van. Net als de Arcadian HMB2260 TV ontvanger is er met geen mogelijkheid nieuwe software te downloaden. Elke keer fout 307, terwijl de rest gewoon werkt (internet, Netflix via Apple TV, etc.). Wat is er toch gewijzigd? Ik wordt er zo langzamerhand helemaal knettergek van. Ik heb inmiddels al 3x gebeld en nog steeds werkt die TV niet. Hoe kan het zijn dat de Motorola VIP1853 uit de vorige eeuw het wel doet en ook zijn fabrieksinstellingen kan ophalen? Ik denk echt dat ik mijn oude set weer ga opbouwen en de 7590 en de 5202 gewoon terugstuur.

Moeten er soms op de Fritzbox poorten opengezet worden om de firmware op te halen?

Wat ik echt ook diep triest vindt is dat je bijna een half uur bezig bent met verbinden/downloaden/ophalen van data voordat je een foutmelding krijgt. Je zou toch direct een signaal kunnen krijgen dat de firmware niet toegankelijk is. Hiernaast lijkt het me ook sterk dat je Terabytes moet ophalen voor een TV box upgrade. Ik moet zeggen dat ik momenteel behoorlijk teleurgesteld ben in met name de hardware van XS4ALL.
 
sciurius
Gondelier, had je nog geprobeerd met arris kastje direct via etherkabel aan de fritz?
 
Gondelier

sciurius schreef:

Gondelier, had je nog geprobeerd met arris kastje direct via etherkabel aan de fritz?


@sciurius
Oeps, ik heb niet anders.
Zie bericht #7 in dit forum, ik heb de Arris STB 5202 altijd rechtstreeks met UTP aan de Fritz.
Maar het blijft knudde Sad
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Dikkesnoek
Ik heb ook alles geprobeerd, ook de TV box direct (met de bijgeleverde kabel) aan Fritsie gekoppeld. Zou het iets met dat IGMP Snooping te maken kunnen hebben? Er zou een device in het netwerk kunnen zitten die alle bandbreedte opslokt.

Donderdag komt er iemand van KPN langs. Ben benieuwd.
 
sciurius
Precies weet ik het niet maar ik had ooit begrepen dat itv verkeer geprioriseerd is. M.a.w. de tv alloceert 10MB bandbreedt die nooit door andere toepassingen kan worden afgepikt.

Ik heb overigens experimenten gedaan die lijken aan te tonen dat dit niet altijd het geval is.
 
Dikkesnoek
Ik denk dat het echt door IGMP Snooping komt. Als ik kijk in de logging van de 7590 dan zie ik dit:

"IGMPv3 multicast router [IP-adres van de interferentiebron] active"

Het IP adres is die van de oude Fritzbox (7390) die ik op zolder heb staan als extra repeater/accesspoint. Na veel zoeken/rotzooien kom ik tot de conclusie dat dit de boosdoener is. Hij claimt blijkbaar gigantisch veel bandbreedte. ICMP is ook met geen mogelijkheid uit te schakelen. Het verwijderen van deze bron van ellende geeft weer een prachtig en vloeiend lopend beeld op beide TV kastjes, dit met verschillende tussenliggende switches . Tip, gebruik geen oude Fritz dozen elders in je netwerkSad
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!Box 7590 en TV werkt slecht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Advertentie